Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Astra 11.generace ve Frankfurtu

Opel a kompaktní třída – to je příběh, který započal už v roce 1936 s modelem Kadett. A nyní pokračuje novým modelem Astra v už jedenácté generaci. Dodnes opustilo výrobní haly více než 24 milionů kompaktních modelů Kadett a Astra.

Vzorem pro jedenáctou generaci byla vizionářská studie Monza, představená na frankfurtském autosalonu 2013. V závislosti na verzi a výbavě je až o 200 kg lehčí než předchůdkyně, nejméně však o 120 kg. U každého dílu se dbalo na kompaktní rozměry a využití lehkých materiálů. Díky tomu už hmotnost samotné karoserie klesla o více než 20 procent – z 357 kg na 280 kg.

Výkonové rozpětí motorů sahá od 70 kW (95 k) do 147 kW (200 k). Zážehové i vznětové agregáty o objemu až 1,6 l kombinují nejvyšší účinnost s nejlepšími reakcemi a vysokou kulturou chodu.

Turbodiesel 1.6 CDTI je k dispozici hned v několika výkonových stupních od 70 kW (95 k). Základním zážehovým agregátem je tříválec 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo o výkonu 77 kW (105 k). Premiéru má nový čtyřválec 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo, který pochází ze stejné konstrukční řady, jako malý výkonný přeplňovaný tříválec o obejmu 1,0 l. Celohliníkový motor debutuje ve výkonové verzi 107 kW (145 k). Nový čtyřválec imponuje dynamickým charakterem a vysokými výkony při příznivé spotřebě paliva – nejvyšší točivý moment motoru 1.4 Turbo činí 250 Nm v širokém pásmu otáček od 1800 do 4000 min-1.

Nejnápadnějším prvkem karoserie je vizuálně přerušený zadní sloupek karoserie, který vytváří efekt levitující střechy. S délkou 4,37 m je o téměř 5 cm kratší než předchůdkyně, výška je menší o 2,6 cm (celkem 1,46 m). Změněné rozměry prospívají aerodynamice a tím i celkové účinnosti. Nový Opel Astra má koeficient aerodynamického odporu menší než 0,30.
Konstruktéři zkrátili rozvor o 2 cm, ale vnitřní prostor se přesto zvětšil. V kombinaci s nově tvarovanými sedadly mají pasažéři na zadních sedadlech nyní o 35 mm více prostoru pro nohy. Současně se zvětšil odstup mezi první a druhou řadou sedadel, což zvyšuje komfort vnitřního prostoru.

Astra nové generace bude prvním modelem Opel, vybavený online asistenčním a servisním systémem Opel OnStar, který poskytuje zákazníkům širokou škálu bezpečnostních a komfortních služeb. Pokud se při nehodě nafoukne airbag, systém Opel OnStar automaticky vyšle nouzový signál. Operátor v záchranném dispečinku se spojí s posádkou vozu, aby zjistil, jakou pomoc potřebují. Pokud posádka na volání neodpovídá, dispečink okamžitě vyšle k vozu záchranáře k vozidlu. Operátoři systému Opel OnStar jsou k dispozici 24 hodin denně po 7 dní v týdnu, 365 dní v roce.

Absolutní novinku bude inteligentní osvětlovací systém na bázi světelných diod IntelliLux LED®. Inovativní systém segmentovaných světlometů LED Matrix nové generace umožňuje jízdu s trvale zapnutými dálkovými světly, aniž by byli oslňováni jiní účastníci provozu.

Nový světelný systém tvoří 16 segmentů diod LED – po 8 na každé straně vozu – které automaticky a kontinuálně adaptují intenzitu resp. dosah a rozdělení světelného paprsku podle momentální dopravní situace. Systém využívá kameru Opel Eye pro monitorování pohybu jiných vozidel. Jakmile vůz opustí obec, automaticky se aktivují dálková světla – a zůstanou trvale zapnutá. V rychlosti 80 km/h zaregistruje řidič objekty u kraje silnice o 30 až 40 metrů dříve, než ve voze s konvenčními halogenovými nebo xenonovými tlumenými světly. Díky tomu může řidič reagovat asi o 1,5 s dříve. Když kamera zaregistruje světla protijedoucího vozu nebo koncová světla vpředu jedoucího vozu, jednotlivé LED diody osvětlují přesně definované partie silnice, jiné diody se zase deaktivují. Svojí přesností a adaptabilitou posouvají světlomety LED Matrix osvětlovací technologie automobilů na zcela novou úroveň.

Reflektory LED Matrix jasněji osvětlují cestu a její okolí a mají i výrazně delší životnost než světlomety s halogenovými nebo xenonovými výbojkami. Další výhodou je, že systém LED Matrix nepotřebuje žádný pohyblivý mechanismus – individuální segmenty LED diod se zapínají a vypínají podle aktuální situace, což přispívá k celkově delší životnosti celého systému.

Pro Astru jsou k dispozici i další bezpečnostní, asistenční a komfortní systémy, z nichž některé jsou do kompaktní třídy uváděny vůbec poprvé. Systém čtení dopravních značek Traffic Sign Assistant a asistenční systém pro jízdu v jízdních pruzích Lane Keep Assist přispívají k bezpečnějšímu cestování, stejně jako systém indikace odstupu Distance Indication a výstraha před kolizí s automatickým nouzovým brzděním Forward Collision Alert a Collision Imminent Braking. Správnou rychlost udržuje tempomat s omezovačem rychlosti. Komfort jízdy zvyšuje parkovací asistent Advanced Park Assist, který se aktivuje stlačením knoflíku. Při zařazení zpátečky se aktivuje couvací kamera, která přenáší obraz na monitor infotainmentu. A asistenční systém Side Blind Spot Alert registruje automobily v prostoru v okruhu 3 metrů kolem vozu, kam nevidí zpětná zrcátka.
Nový Opel Astra bude mít světovou premiéru na podzim na frankfurtském autosalonu IAA.



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar