Opel Antara už na českém trhu
Návrat do segmentu 4x4 slaví Opel s dlouho očekávaným modelem Antara, který nahrazuje Fronteru, jenž se vyráběla v letech 1991 až 2003. Tím se Opel opět představuje jako přední výrobce vozů třídy SUV.
Technologicky vyspělý pětimístný crossover s pohonem všech kol se chlubí stejným komfortem ovládání jako u moderního osobního vozu, velkorysým interiérem a inovativními prvky, jako je například integrovaný záďový nosič „Flex-Fix". Cena začíná na částce 799 900 Kč (Antara Base 2.4 ECOTEC), nejdostupnější turbodieselová verze Antara Base 2.0 CDTI/93 kW přijde na 819 900 Kč. Špičkový model Antara Cosmo 3.2 V6 stojí 1 059 900 Kč.
Pro model Antara jsou k dispozici tři napříč uložené motory se čtyřventilovou technikou. Nejvýkonnější je zážehový V6 3.2 s výkonem 167 kW/227 k, největší zájem se předpokládá o 2.0 CDi se systémem common-rail o výkonu 110 kW/150 k, nabízený také ve slabším provedení 93 kW/127 k. Základním motorem je zážehový čtyřválec 2.4 o výkonu 103 kW/140 k.
„Inteligentní“ pohon všech kol v sobě spojuje výhody pohonu kol pouze jedné nápravy, kterými jsou stabilní trakce při zrychlování a jízdní dynamika, s přednostmi pohonu 4x4. Součástí pohonu všech kol je elektronicky řízený elektrohydraulický diferenciál, zajišťující optimální rozdělení točivého momentu mezi kola přední a zadní nápravy. Pohonný systém je dokonale sladěný se systémy ABS a ESP.
Antara se nabízí ve třech stupních výbavy: Base, Enjoy a Cosmo. Silným argumentem ve prospěch modelu Antara je jeho komplexní standardní výbava už v základní verzi, jejíž součástí jsou vysoce hodnotné prvky, jako je například inteligentní pohon kol obou náprav s kontrolou trakce, ESP s funkcí modulovaného brždění v zatáčkách CBC, dále ABS s brzdovým asistentem HBA, systém DCS pro bezpečné sjíždění svahů, klimatizace s pylovým filtrem, autorádio s CD přehrávačem a podporou formátu MP3 s dálkovým ovládáním na volantu a sedmi reproduktory. Do výbavy všech vznětových modelů patří částicový filtr DPF, elektrické vytápění Quickheat a systém samočinného vyrovnávání světlé výšky
Standardní bezpečnostní výbava zahrnuje čelní, boční a průběžné hlavové airbagy, tříbodové bezpečnostní pásy a opěrky hlavy u všech pěti sedadel atd.
Modely ve vyšším stupni výbavy Enjoy mají navíc např. 17“ litá kola s pneumatikami 235/60 R17, elektronicky ovládanou klimatizaci ECC, vyhřívaná přední sedadla nebo systém samočinné aktivace světel ALC.
Nejluxusnější provedení Antara Cosmo se může pochlubit např. 18“ hliníkovými koly s pneumatikami 235/55 R18, čalouněním kůže-textil, palubním počítačem, tempomatem, parkovacím asistentem vpředu i vzadu, termoreflexním čelním sklem.
Volitelné prvky výbavy umožňují ještě větší přizpůsobení potřebám zákazníků. Za příplatek tak lze získat mj. parkovací asistent, tempomat, držák na mobilní telefon s rozhraním Bluetooth a hlasovým ovládáním, kožené čalounění, xenonové světlomety, systém monitorování tlaku v pneumatikách TPMS, tažné zařízení, průhledné (elektricky ovládané) střešní okno, autorádio s CD-MP3 přehrávačem a DVD navigací, měničem na 6 CD.
Antara vypadá nejen prostorně, ale její rozměry potvrzují, že se cestující mohou opravdu těšit z velkého prostoru. Například místem pro nohy na zadních sedadlech (933 mm) se řadí na první místo ve svém segmentu.
Zavazadlový prostor má objem 370 litrů (po kryt), který se sklopením zadních sedadel zvětší na 865 litrů, při využití až po střechu dokonce na 1420 litrů.
Odkládací schránka pod podlahou zajišťuje praktické uspořádání zavazadlového prostoru, podobně jako volitelný systém FlexOrganizer, známý z kombi Astra a Vectra. Sítě, příčky, tyče a háčky lze podle potřeby uchytit do dvou kolejnic v bocích zavazadelníku. Praktický integrovaný záďový nosič Flex-Fix stanovuje nová měřítka pro flexibilní přepravu, podobně jako Flex7 u modelu Zafira. Stejně, jako u Corsy, je nosič složený v zadním nárazníku, po vytažení se postará o přepravu až dvou jízdních kol.
Díky přesnému řízení a tuhému podvozku se Antara chová jako dynamický osobní vůz se schopnostmi offroadu. Přední zavěšení kol McPherson a čtyřprvkové závěsy zadních kol přinášejí kvalitu jízdy podobnou modelu Vectra. Opel
Systém pohonu všech kol v sobě spojuje výhody pohonu předních kol - tedy nízkou spotřebu paliva a pohodlné řízení - s přednostmi vozu 4x4. Za normálních okolností se výkon přenáší na přední kola, v případě potřeby lze výkon rychle a plynule rozložit mezi kola přední a zadní nápravy v poměru až 50:50. Klíčovým prvkem je elektronicky řízený elektromagnetický a elektrohydraulický diferenciál zadní nápravy. Kompaktní a lehký systém pohonu kol obou náprav je dobře sladěný se systémy ABS a ESP.
Brzdový systém zahrnuje kotoučové brzdy s vnitřní ventilací a moderní čtyřkanálový systém ABS s funkcí brzdového asistentu. Moderní stabilizační systém ESP se pyšní řadou dalších funkcí, které dále zvyšují aktivní bezpečnost, včetně systému DCS, který umožňuje konstantní rychlost v prudkých klesáních, aniž by řidič musel brzdit. Další bezpečnostní prvek, systém ARP (ochrana proti převrácení vozu), dokáže během několika milisekund řízeně aktivovat brzdy jednotlivých kol.
S modelem Antara chce Opel proniknout na přední pozice v segmentu, který zaznamenává trvalý růst a jemuž dlouho dominovaly asijské a japonské značky. V roce 2007 Opel předpokládá v Evropě prodej 40 000 modelů.
Zážehové motory
Vznětové motory
Rozměry: 4575 x 1850 x 1704 mm
Rozvor: 2707 mm
Světlá výška: 200 mm
Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, toč.moment – N.m/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
JL. 11.5.2007
Pro model Antara jsou k dispozici tři napříč uložené motory se čtyřventilovou technikou. Nejvýkonnější je zážehový V6 3.2 s výkonem 167 kW/227 k, největší zájem se předpokládá o 2.0 CDi se systémem common-rail o výkonu 110 kW/150 k, nabízený také ve slabším provedení 93 kW/127 k. Základním motorem je zážehový čtyřválec 2.4 o výkonu 103 kW/140 k.
„Inteligentní“ pohon všech kol v sobě spojuje výhody pohonu kol pouze jedné nápravy, kterými jsou stabilní trakce při zrychlování a jízdní dynamika, s přednostmi pohonu 4x4. Součástí pohonu všech kol je elektronicky řízený elektrohydraulický diferenciál, zajišťující optimální rozdělení točivého momentu mezi kola přední a zadní nápravy. Pohonný systém je dokonale sladěný se systémy ABS a ESP.
Antara se nabízí ve třech stupních výbavy: Base, Enjoy a Cosmo. Silným argumentem ve prospěch modelu Antara je jeho komplexní standardní výbava už v základní verzi, jejíž součástí jsou vysoce hodnotné prvky, jako je například inteligentní pohon kol obou náprav s kontrolou trakce, ESP s funkcí modulovaného brždění v zatáčkách CBC, dále ABS s brzdovým asistentem HBA, systém DCS pro bezpečné sjíždění svahů, klimatizace s pylovým filtrem, autorádio s CD přehrávačem a podporou formátu MP3 s dálkovým ovládáním na volantu a sedmi reproduktory. Do výbavy všech vznětových modelů patří částicový filtr DPF, elektrické vytápění Quickheat a systém samočinného vyrovnávání světlé výšky
Standardní bezpečnostní výbava zahrnuje čelní, boční a průběžné hlavové airbagy, tříbodové bezpečnostní pásy a opěrky hlavy u všech pěti sedadel atd.
Modely ve vyšším stupni výbavy Enjoy mají navíc např. 17“ litá kola s pneumatikami 235/60 R17, elektronicky ovládanou klimatizaci ECC, vyhřívaná přední sedadla nebo systém samočinné aktivace světel ALC.
Nejluxusnější provedení Antara Cosmo se může pochlubit např. 18“ hliníkovými koly s pneumatikami 235/55 R18, čalouněním kůže-textil, palubním počítačem, tempomatem, parkovacím asistentem vpředu i vzadu, termoreflexním čelním sklem.
Volitelné prvky výbavy umožňují ještě větší přizpůsobení potřebám zákazníků. Za příplatek tak lze získat mj. parkovací asistent, tempomat, držák na mobilní telefon s rozhraním Bluetooth a hlasovým ovládáním, kožené čalounění, xenonové světlomety, systém monitorování tlaku v pneumatikách TPMS, tažné zařízení, průhledné (elektricky ovládané) střešní okno, autorádio s CD-MP3 přehrávačem a DVD navigací, měničem na 6 CD.
Antara vypadá nejen prostorně, ale její rozměry potvrzují, že se cestující mohou opravdu těšit z velkého prostoru. Například místem pro nohy na zadních sedadlech (933 mm) se řadí na první místo ve svém segmentu.
Zavazadlový prostor má objem 370 litrů (po kryt), který se sklopením zadních sedadel zvětší na 865 litrů, při využití až po střechu dokonce na 1420 litrů.
Odkládací schránka pod podlahou zajišťuje praktické uspořádání zavazadlového prostoru, podobně jako volitelný systém FlexOrganizer, známý z kombi Astra a Vectra. Sítě, příčky, tyče a háčky lze podle potřeby uchytit do dvou kolejnic v bocích zavazadelníku. Praktický integrovaný záďový nosič Flex-Fix stanovuje nová měřítka pro flexibilní přepravu, podobně jako Flex7 u modelu Zafira. Stejně, jako u Corsy, je nosič složený v zadním nárazníku, po vytažení se postará o přepravu až dvou jízdních kol.
Díky přesnému řízení a tuhému podvozku se Antara chová jako dynamický osobní vůz se schopnostmi offroadu. Přední zavěšení kol McPherson a čtyřprvkové závěsy zadních kol přinášejí kvalitu jízdy podobnou modelu Vectra. Opel
Systém pohonu všech kol v sobě spojuje výhody pohonu předních kol - tedy nízkou spotřebu paliva a pohodlné řízení - s přednostmi vozu 4x4. Za normálních okolností se výkon přenáší na přední kola, v případě potřeby lze výkon rychle a plynule rozložit mezi kola přední a zadní nápravy v poměru až 50:50. Klíčovým prvkem je elektronicky řízený elektromagnetický a elektrohydraulický diferenciál zadní nápravy. Kompaktní a lehký systém pohonu kol obou náprav je dobře sladěný se systémy ABS a ESP.
Brzdový systém zahrnuje kotoučové brzdy s vnitřní ventilací a moderní čtyřkanálový systém ABS s funkcí brzdového asistentu. Moderní stabilizační systém ESP se pyšní řadou dalších funkcí, které dále zvyšují aktivní bezpečnost, včetně systému DCS, který umožňuje konstantní rychlost v prudkých klesáních, aniž by řidič musel brzdit. Další bezpečnostní prvek, systém ARP (ochrana proti převrácení vozu), dokáže během několika milisekund řízeně aktivovat brzdy jednotlivých kol.
S modelem Antara chce Opel proniknout na přední pozice v segmentu, který zaznamenává trvalý růst a jemuž dlouho dominovaly asijské a japonské značky. V roce 2007 Opel předpokládá v Evropě prodej 40 000 modelů.
Zážehové motory
Typ | 2.4 | 3.2 V6 |
Objem | 2405 | 3195 |
Výkon | 103(140)/5200 | 167(227)/6600 |
Toč.mom. | 220/2400 | 297/3200 |
Rychlost | 175 | 203 |
Zrychlení | 11,9 | 8,8 |
Spotřeba | 13,3/7,3/9,6 | 16,4/8,9/11,6 |
Vznětové motory
Typ | 2.0 CDi/127 | 2.0 CDi/150 |
Objem | 1991 | 1991 |
Výkon | 93(127)/4000 | 110(150)/4000 |
Toč.mom. | 295/1800 | 320/2000 |
Rychlost | 166 | 180 |
Zrychlení | 13,8 | 10,3 |
Spotřeba | -/-/7,6 | 8,9/6,8/7,5 |
Rozměry: 4575 x 1850 x 1704 mm
Rozvor: 2707 mm
Světlá výška: 200 mm
Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, toč.moment – N.m/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
JL. 11.5.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout