Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

 

Opel Antara se chystá na světovou premiéru

Pouhý rok poté, co Opel na předvedl Frankfurtu koncept crossoveru GTC, se nyní oficiálně představí nový sériový model Opel Antara. Technologicky propracovaný vůz pro každodenní používání v sobě spojuje elegantní design s pohonem všech kol.

 

Opel Antara se může pochlubit bohatým vnitřním prostorem při zachování kompaktních rozměrů, inovativními doplňky (např. integrovaný záďový nosič „Flex-Fix") a maximální funkčností.

Zpočátku bude pod kapotou zážehový čtyřválec 2.4 (103 kW/140 k), zážehový vidlicový šestiválec 3.2 V6 (167 kW/227 k) a turbodieselem 2.0 (110 kW/150 k). V nejbližších měsících se k turbodieselu se systémem přímého vstřikování common-rail připojí i druhá výkonová verze o výkonu 93 kW/127 k. Obě pohonné jednotky CDTI mají v základní výbavě bezúdržbový částicový filtr DPF.

Nejvýznamnějším exponátem bude nová Corsa, která v říjnu vyjede na trh ve tří- a pětidveřové verzi. Čtvrtá modelová generace se může pochlubit vzrušujícím designem se sportovními konturami, novým podvozkem umožňujícím dynamickou jízdy a kvalitně propracovaným interiérem.

K dispozici je bohatý sortiment nejmodernějších technicky vyspělých doplňků, jako např. adaptivní natáčecí světlomety AFL, vyhřívaný volant nebo variabilně progresivní posilovač řízení či integrovaný záďový nosič „Flex-Fix". Corsa se dodává se třemi zážehovými motory a dvěma turbodiesely common-rail s výkony od 60 k až 90 k při objemech od 1.0  do 1.4 l, následovat bude i nový turbodiesel 1.7 CDTI/125 k.

Sportovně založené návštěvníky zaujme Vectra OPC, která nyní nabízí více dynamiky díky vidlicovému šestiválci 2.8 s dvouproudovým turbodmychadlem o výkonu 280 k (místo předchozích 255 k) a upravenému podvozku. Opel představí i „vyšlechtěné" OPC verze modelů Astra, Meriva a Zafira.

Vyšší dynamice napomáhá i upravené nastavení zavěšení kol a nově odladěný software adaptivního interaktivního podvozku IDSPlus2. Kromě optimalizace podélného a příčného naklánění karoserie v zatáčkách se ještě více zvětšil rozdíl mezi běžným nastavením podvozku a sportovním nastavením systému průběžné regulace tlumičů CDC  - sportovní režim se aktivuje spínačem „SportSwitch" na palubní desce.

 

Pavla Lasíková, 7.9.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar