Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Olympia Rallye Revival - emoce a vzpomínky

Před padesáti lety, v roce 1972, proběhla v Mnichově letní olympiáda, jejíž „součástí“ a zřejmě poprvé a naposledy u tak velké akce byl i motoristický podnik. V programu se totiž objevila Olympia Rallye z Kielu do Mnichova. A nebyla to soutěž ledajaká

Aaltonen, Nicolas

Aaltonen, Nicolas

Röhrl

Röhrl

Schwarz

Schwarz

Olympia Rally se pak už nikdy neopakovala, teprve až letos u příležitosti padesátého výročí, Olympia Rally Revival pro historické automobily. Samozřejmě v jiné podobě. Jelo se opět z Kielu do Mnichova, trať měřila tři tisíce kilometrů a byla rozdělena do šesti etap. Nejdelší měřila 446 kilometrů a vedla z Kölnu do Speyeru. My jsme si nemohli tuto příležitost nechat ujít a sledovali poslední etapu z Regensburgu do Mnichova se slavnou zkouškou na plochodrážním stadionu v Plattlingu.


A na trati jsme viděli Waltera Röhrla s Porsche 911 (během soutěže střídal vozy Opel Ascona), s Renaultem Alpine jel Jean Pierre Nicolas, s Opelem Kadett pro Safari finský profesor Rauno Aaltonen. Pozvání byli i synové Hannu Mikkoly s Audi Quattro, Jochi Kleint (ME 1979) se zúčastnil s Fordem Capri. A poslední část absolvoval Armin Schwarz s originální Lancií Stratos.


Ve startovní listině bylo i několik jmen, kteří zažili nejslavnější německou rallye. Jako například Wolfgang Hauck s Opelem Kadett. Mimochodem vítěz Barum Rally 73 s Porsche Carrera.



Na startu se objevilo 250 posádek, jednak s replikami nebo originály soutěžních automobilů (ca 80 vozů z let 1957 až 1989)), jednak s klasickými historickými automobily z let 1950 až 1990. Krásná podívaná. Rozhodně jsme nelitovali. Soutěž se jela jako tzv., setinová rally s mnoha zkouškami přesnosti a byla zároveň ohlédnutím za kariérou dvojnásobného mistra světa a stále vitálního Waltera Röhrla. „Až do Olympia Rallye v roce 1972 jsem byl normální člověk, pak se můj život náhle změnil na profesionála. Bylo neuvěřitelné, kolik fandů jsme během letošní šestidenní jízdy potkali. Díky všem, kteří tuto soutěž zorganizovali? prohlásil Walter Röhrl a jeho bývalý týmový kolega Jochi Kleint doplnil: „Vzpomínky a emoce to všechno jsme prožili tento týden. Potkali jsme spoustu starých přátel a mnoho diváků, jako v roce 1972. Pro mě osobně je to krásný závěr mé kariéry.“



Poslední etapy se zúčastnil i Jean Pierre Nicolas, který se na závěrečném večírku svěřil: „Mám krásné vzpomínky na Olympia Rallye. Vítězství v roce 1972 znamenalo velký skok v mé kariéře. Porazil mnoho světových pilotů, Waltera Röhrla tehdy nikdo neznal. Už tehdy jsem byl nadšen z jeho výkonu. Je krásné ho opět potkat. Jsem rád, že jsem se mohl zúčastnit závěrečné etapy. Prožil jsem fantastický den, s alpinkou opět na dráze v Plattlingu, stejně jako před půl stoletím a třemi tisíci diváky.“



Na galavečer se přijel překvapivě podívat také Sébastien Ogier. „Walter je pro mě legenda, především díky jeho úspěchům v mé zemi, na Rallye Monte Carlo. Jsem velmi šťastný, že jsem mohl přijet. Na otázku, jaký rozdíl vidí v rallyesportu za éry Waltera Röhrla a dnes, odpověděl jednoduše: „Rallye je jednoduchá. Musíš jet rychle jak je to jen možné z bodu A do bodu B“.




Pohár za vítězství si z Mnichova odvezli Jörg Pöhlemann a Marc Stoll s Porsche 924, druzí skončili Dr.Roland Wittmann a Stephan Auer v Mercdesu Benz 190 E a třetí Martin Bonn a Rolf Pellini s Fiatem 128 Special. Týden na Olympia Rallye Revival si ale užili všichni, navíc za krásného počasí, bez jediné kapky deště. Bylo až s podivem, kolik lidí o akci vědělo i v těch nejzapadješích osadách německé Šumavy.


JL 16.8.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar