Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Ohlédnutí za pražským revivalem

Již devátý ročník mezinárodní sportovně společenské akce pro bývalé závodníky, legendy motoristického sportu a příznivce historických závodních a sportovních automobilů se uskutečnil uplynulý víkend.

V pátek vypukl čilý ruch v radotínském učilišti, které díky pochopení pana ředitele ing. Václava Hejdy tradičně revivalům poskytuje zázemí. Všechny odstavné plochy se začaly rychle zaplňovat soutěžními vozy a pořadatelé museli zvládat tvořící se fronty před technickou a administrativní přejímkou. Těmi nakonec prošlo 172 posádek z toho 41 zahraničních!

Po přejímkách následovala rozprava pro všechny posádky tradičně zahájená upozorněním promotéra Edy Patery, že se jedná o akci mototuristickou, nikoliv závod na otevřené silnici. Po jedné minutě pak opouštěly depo a mířily ještě před slavnostním startem k prologu u chuchelského dostihového závodiště, kde je čekal zvláštní úsek slalomového charakteru. I přes hrozivě vypadající, hlavně hlasitou ránou doprovázený, skok na obrubník byli nejrychlejší favorité Ladislav Hubálek-Ondřej Hašek na BMW, následováni tradičně rychle jedoucí rakouskou posádkou Andreas Bauer-Manfred Kreutzer s audinou, za nimi se srovnaly dva Datsuny 240Z, jeden našeho účastníka světových dálkových rallye pro historiky Ondřeje Coufala, kterého v revivalu navigoval novinář Roman Fluxa, druhý norské posádky Sveina Lunda s Tore Fredriksenem.

Z Velké Chuchle už všichni pospíchali do centra na Václavské náměstí k parádnímu startu. Bohužel už na přejezdu skončila první z pouhých deseti posádek, které nakonec do cíle nedorazily. Pravidelným účastníkům revivalů Jiřímu Omelkovi s Tomášem Kopeckým vypovědělo službu jejich VW Scirocco. Pestrobarevný peloton závodních vozů zaplnil spodní polovinu Václavského náměstí a fandové motorismu spolu s turisty vytvořili neopakovatelnou atmosféru. Ale pózování před fotografy skončilo a startér začal vypouštět postupně celé startovní pole na cestu k další Show Section, tentokrát v areálu obalovny v Kytíně.
Zde se nejrychlejším časem blýskli Milan Dolák s Jaroslavem Palivcem na kvalitně připravené Toyotě Celica ST 165, následováni na automobilu z opačného konce výkonového spektra Suzuki Swift, který řídil Vlastimil Suk ml. s Markétou Sukovou, což jsou, jak každý ví, sourozenci.

Odtud již posádky mířily na večeři a nocleh na Starou Živohošť. Hotel, který většina účastníků znala již z Berounky, jim poskytl na dva dny zázemí.

Startem od hotelu v sobotu ráno začal náročný celodenní program, během něhož posádky absolvovaly sedm Show Section a desítky kilometrů podle itineráře po spojovacích etapách na otevřených silnicích za kontrolovaného dodržování dopravních předpisů.

Sobotní zvláštní úseky měly odlišný charakter. První se odehrál na trati závodu do vrchu Zbraslav-Točná, kterou účastníci během dne navštívili třikrát, druhý se uskutečnil v areálu Vojenského muzea v Lešanech, kde se ocitli dvakrát, a třetím místem byl autokrosový areál v Poříčí nad Sázavou, kde byl bohužel druhý měřený průjezd zrušen.
Trojitý úspěch pod Točnou zaznamenali Vojtěch Štajf s Vladimírem Zelinkou na Subaru Coupe z Carrery Panamericana. V. Štajf asi mohl využít i kus rozpisu z Pražského rallysprintu. Pokaždé mezi třemi nejrychlejšími byli opět mladí Sukovi, dvakrát se to povedlo posádce Petr Beran-David Beran na Fordu Sierra. Na show section ve Vojenském muzeu byli jednou nejrychlejší V. Štajf-V. Zelinka, jednou L. Hubálek-O. Hašek, svoji kvalitu potvrzovali i A. Bauer-M. Kreutzer.

Na autokrosu v Poříčí mezi nejrychlejší patřili manželé Urbánkovi na BMW, M. Dolák s j. Palivcem, O. Coufal s R. Fluxou, manželé Trajboldovi na Sieře a manželé Fürstovi na Audi. Rodinných posádek vůbec jezdí na revivalu spousta, někdy soutěží doslova celá rodina. Na startu byly třeba dvě generace Sukových, Urbánkových, Polákových a dokonce tři generace ve třech vozech prezentoval pošumavský závodnický rod Sovů. Tam bylo zajímavé, že nejvyblázněnějšího mlaďocha z nich představoval děda!

Sobotní etapa přivedla karavanu revivalu i do centra Prahy, třeba Johny Haugland sjezdil se „stotřicítkou“ lán světa, ale Malou Stranu s ní projížděl poprvé. Možná, že i většina našich účastníku jela autem po Maltézském náměstí poprvé, tím závodním určitě. Kromě městské zástavby měli účastníci možnost pokochat se i přírodou středních Čech, Povltavím a Posázavím. Jarní rozvíjející se příroda překvapila i jednoho účastníka, kterému zčistajasna vypučel před autem, naštěstí zrovna se pohybujícím minimální rychlostí, vzrostlý strom. No nic, stane se.

Sobota na revivalu má ovšem, kromě sportovní části i neméně důležitou náplň společenskou. Večer na hotelu je již vyhlášený a těžko říci, na co se účastníci těší víc, jestli na trať, nebo večerní zábavu.

Je zajímavé a pro pořadatele povzbuzující vidět i z řady prestižních soutěží ostřílené posádky s mnoha vavříny na kontě, jako třeba Milana Doláka s Jaroslavem Palivcem, nebo Václava Pecha st. s Františkem Šimkem s jakým zaujetím a jakou pozornost věnují výsledkům a celému dění, ani na mototuristické akci neopustí profesionální přístup, který je dovedl k mnoha vítězstvím.

Nedělní program nabídl dvakrát průjezd rallykrosovou tratí v Sedlčanské kotlině a jednou v Lašovicích, tentokrát ozdobených přejezdem přes Hlinomazovu horu a dvěma krátkými spojovacími etapami. První Sedlčany nejlépe sedly na Ladě jedoucí mělnické posádce zkušených závodníků syna i otce Mlejnkových, následováni byli posádkou Martin Ballek-Filip Ballek na Subaru Legacy v továrních barvách, těm se asi v Sedlčanech hodně líbilo, neb si střihli druhý nejrychlejší čas i v druhém průjezdu, stejně jako dvakrát třetí sourozenci Sukovi.

V druhých Sedlčanech zvítězil na Opelu Ascona u nás dobře známý Jan Sellholm s Karl-Erikem Baeckvallem. Lašovice se staly kořistí sourozenců Sukových, prosadili se i Vojtěch Matoušek-Vladimír Jankovský na Toyotě Starlet těsně před manželi Fürstovými.
Po dojezdu do učiliště v Radotíně se počtáři svědomitě věnovali bodovým kontům jednotlivých posádek, které byly spravedlivě odměněny za své revivalové počínání.

Naštěstí už jen úsměvnou vzpomínkou jsou doby, kdy po prvním vyvěšení předběžných výsledků se zvedla vlna tsunami protestujících a s každou další opravou se ještě zvětšovala. Tentokrát se pořadatelé protestů nedočkali, pár nejasností (a pár jsou opravdu dvě) se vysvětlilo a výsledky mohly být prohlášeny za oficiální. Byly předány poháry nejlepším třem posádkám v každé vypsané tříd vítězný pohár zvláštní klasifikace pro naše legendy si odvezla do Pzně posádka Ladislav Kopelent-Vladimír Rajnoch, pro zahraniční nikdo jiný, než Johny Haugland s novým spolujezdcem Oddvarem Molandem. Polští přátelé přivezli Pohár Marka Pawlowského, úspěšného závodníka a organizátora, velkého příznivce revivalů pro nejlepší polskou posádku, který si nakonec odvezli Postawkovi na Zastavě a Blažej Krupa věnoval absolutně nejlepší posádce basu Heinekenu, o tu se podělí Ladislav Hubálek s Ondřejem Haškem. Svůj pohár mají i trabantisté, kterým kraluje ďábel Stanislav Pelc navigovaný Pavlem Chlustinou.

IX. Rallye Praha Revival skončil k radosti organizátorů i samotných účastníků úspěšně, bez problémů i bez potyček se sériovou společností, tak jestli budeme všichni zdrávi, uvidíme se na podzim na Berounce. A příští rok na X. RPR 2020?


Jarda Malík 18.4.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar