Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nový vrchařský seriál pro historiky a Žáček kupuje Audi

Chudá letošní sezona automobilového sportu, kdy se odjelo jen pár soutěží a závodů, přeci jen přinesla I něco pozitivního, respektive přinese v roce 2021. A máme se opravdu nač těšit.

Petr Utratil

Petr Utratil

Zleva: Voves,Moravec, Brůna, Utratil, Jiras

Zleva: Voves,Moravec, Brůna, Utratil, Jiras

Petr Utratil

Petr Utratil

Jiří Voves

Jiří Voves

Jiří Voves

Jiří Voves

Pavel Moravec

Pavel Moravec

Pavel Moravec

Pavel Moravec

Pavel Jiras, Petr Utratil

Pavel Jiras, Petr Utratil

Pavel Jiras

Pavel Jiras

Š 120

Š 120

Petr Žáček

Petr Žáček

Největší změnou je vypsání evropského šampionátu historických automobile do vrchu, ovšem určený pro národní týmy. Ty mohou do dvanáctidílného seriálu nominovat čtyři jezdce s automobily stejné značky, vyrobenými v dané zemi. To znamená u nás se škodovkami. Ovšem vedle cestovních vozů musí jeden jezdec startovat s formulí. Pokud některá země nevyráběla automobily, potom si zájemci mohou pronajmout automobily v zahraniční, pochopitelně rovněž jedné značky.




Tato informace přišla od ing.Josefa Stránského, největšího odborníka přes závody do vrchu. Když se u nás pro nej nenašla vhodná funkce, tak po jeho odbornostech sáhla FIA a stal se nejen hlavním technikem, ale také viceředitelem pro ZAV.




Jedním z prvních týmů, který se přihlásil do seriálu je JV Autosport. S formulí Škoda se na kopce vrací Jiří Voves, se Škodou 120 Pohár se představí Pavel Moravec, Škodu 110 bude pilotovat Petr Utratil. Otazník visí zatím jen nad speciálem Pavla Jirase, který se rozhoduje mezi Škodou 130 RS a Š 120 Pohár.Šéfmechanikem týmu bude Jiří Brůna.




Závody se pojedou většinou v zemích s vrchařskou tradicí, to znamená v Itálii, Rakousku, Německu, Francii, Portugalsku, v úvahu přichází i Švédsko nebo Norsko a samozřejmě u nás. Ale nebude to ani Ecce Homo ani Ústí nad Orlicí, ale dochází k obnově Závodu do tří vrchů, který se jezdil počátkem 70. let. To znamená, že ve třech dnech se uskuteční závod na trati Kokořínsků Důl – Kokořín, Kokořínský Důl – Kanina a Ráj - Mšeno. V rezervě je ještě Nosálovský kopec. Slavnostní vyhlášení proběhne na zámku Stránov.





A perlička na konec




Ovšem do prvního závodu ještě daleko, a tak se tým JV Autosport chystá ještě na další akci. S vozem Škoda 120 S rally se Jiří Voves objeví na startu Rally Monte Carlo Historique, které začíná koncem ledna. Volné zůstává sedadlo spolujezdce, i když zájemců je hned několik.
Do Monaka se ale nevydá sám, ale také dvojice Pavel Moravec a Petr Utratil, který zakoupili špičkové Audi Quattro Sport od Petra Žáčka. A jak můžete vidět na fotografii, oba berou účast vážně. Pořídili si odpovídající kombinézu a Petr Utratil už změnil i životosprávu.





Asi se zeptáte, proč Petr Žáček už nepojede s Audi. Došly snad finance. Nebojte se. Už na jaře, ještě před vypuknutím virové hysterie si zamluvil ex-tovární Audi Quattro S2 po Stig Blomqvistovi a v těchto dnech by měl být vůz dopraven do České republiky.







JL 31.12.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2021 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar