Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Tucson
DS3 Crossback
 

Nový Renault Zoe - premiéra na e-salonu

Nové ZOE je výkonnější než kdykoliv předtím, především díky akční výbavě a zvýšenému výkonu. Jeho sebevědomý design posiluje jeho charakter. Nabízí celou paletu výbavy na vysoké technické úrovni pro větší komfort na palubě.

Radost ze 100 % elektrické jízdy získává nový rozměr! Uvedení na trh třetí generace nejvýraznějšího elektrického vozu od Renaultu je hlavním krokem ve strategii skupiny pro rozvoj elektrických vozidel na vysoké úrovni. Sedm let po uvedení první řady se tento model stal nejprodávanějším elektrickým vozem v Evropě. Nové ZOE přináší revoluci ve kvalitě a technologii.

Renault jako průkopník elektrické mobility v Evropě má unikátní a komplexní vědomosti o potřebách a očekáváních spojených s tímto trhem. Nové ZOE to jen dokazuje.


Historie

Více než 160 000 registrací ke konci srpna 2019 a stejně tolik řidičů! Prodeje modelu ZOE zaznamenávají stálý růst od okamžiku jeho uvedení na trh. Kumulované prodeje dokazují, že se jedná o nejčastější elektrický automobil na evropských silnicích.

18,2 % podíl na evropském trhu v roce 2018. S více než 40 000 novými registracemi je každé páté elektrické vozidlo prodané na evropském kontinentu vůz Renault ZOE. Je jedničkou v prodejích v Německu, ve Španělsku nebo ve Francii, kde dosahuje 54,9 % podílu na trhu za rok.


Design: výrazný charakter

Renault ZOE přináší revoluci v oblasti designu. Jemné tvary předchozí generace se nyní propojují s čistými liniemi výraznějšího charakteru, díky kterým je vůz na silnici nepřehlédnutelný.

Přední maska byla koncipována zcela nově, prolisy kapoty se sbíhají do zvětšeného a zvýrazněného loga, které lze odklopit pro nabíjení

V interiéru se designéři zaměřili na kvalitu materiálů a detailů, komfort a ergonomii. Když si sednete za volant, hned Vás zaujme 10palcový přístrojový štít, který je součástí základní výbavy. Jemný a kvalitní potah a matný charakter nově navržené palubní desky přispívá ke komfortnímu a kvalitnímu vzhledu. Zcela nová středová konzole pod obrazovkou multimediálního systému Renault EASY LINK nabízí technologické novinky vyvinuté skupinou Renault pro model ZOE: elektronické řadicí tlačítko, automatická parkovací brzda, indukční nabíječka atd.


Dotyková multimediální obrazovka 9,3 palce umožňuje přístup k celé řadě služeb spojených s navigací nebo zábavou. Ovládá hlavní nastavení vozidla, různé asistenty řízení . Multimediální systém Renault EASY LINK je rozšířen o specifické funkce elektrického vozidla jako je zobrazení zbývajícího času k nabití a kilometrů do nabití.

Palubní deska je zcela nová, získala moderní jemný a kvalitní povrch. Horizontální středový pás, který je potažen speciální tkaninou, přispívá k atmosféře tepla a komfortu. Uspořádání, výběr materiálů, integrace různých obrazovek – celá palubní deska byla navržena znovu s důrazem na co nejlepší kvalitu provedení.


Dojezd a dobíjení

Nové ZOE využívá baterii Z.E. 50, která zajistí dojezd až 395 kilometrů WLTP*. Nabízí zároveň možnost rychlého nabíjení stejnosměrným proudem, které doplňuje soubor možností dobíjení střídavým proudem doma nebo na veřejném místě.

Zvětšení energetické kapacity není spojeno s žádnou změnou velikosti baterie, pohodlí vozidla je tak zachováno. Nová baterie Z.E. 50 má ještě další výhodu: její schopnost dodávat větší proud se výrazně podílí na výkonu nového motoru R135.

ZOE má jedinečnou všestrannost nabíjení díky nabíječce Caméléon, využívající zásuvku typu 2, která umožňuje vytěžit maximum z terminálů střídavého proudu až do 22 kW a je tak nejrychleji nabíjeným elektrickým vozidlem na dobíjecích místech, které jsou běžné zejména ve veřejném prostoru.

Dnes tento výkon doplňuje inovace: Nové ZOE nyní obsahuje nabíječku určenou k dobíjení stejnosměrným proudem (DC). Tato jedinečná a 100 % vlastní konstrukce Renault je instalovaná mezi skupinou elektrického motorového pohonu a baterií a umožňuje vozidlu nabíjení až do 50 kW na terminálech DC. Tato nová možnost dobíjení je přizpůsobená dlouhým trasám, zejména dálničním koridorům.

Samotné elektrické vozidlo má k dispozici zároveň dobíjení AC až do 22 kW (v sérii) a dobíjení DC (na přání) do 50 kW, Nové ZOE tedy nabízí nejširší všestrannost nabíjení, jaká je v Evropě k dispozici.


Energetická účinnost v prvním plánu

Dojezd souvisí zejména se zvýšením kapacity baterie Z.E. 50, využívá však také četných optimalizací použitých značkou Renault v jednotlivých stádiích vývoje vozidla pro zlepšení energetické účinnosti. Nové ZOE poskytuje jeden z nejlepších poměrů na trhu mezi kapacitou baterie a ujetou vzdáleností.


Provozní teplota baterie je řízena systémem externí ventilace, která vysílá vzduch k ochlazení nebo opětovnému ohřevu, aby se teplota udržela v ideálním provozním rozsahu.


ZOE využívá motoru se synchronním vinutím rotoru, což umožňuje poskytovat výbornou energetickou účinnost. Reduktor převodu energie do kol využívá optimalizace, které zlepšují jeho výkon.


Renault se rozhodl nahradit tradiční odporová tělesa tepelným čerpadlem, aby omezil dopad topení a klimatizace na dojezd vozidla. Aplikace MY Renault nyní umožňuje dálkové zapnutí topení nebo klimatizace u vozidla, které se dobíjí, a to bez dopadu na dojezd.


Na palubě Nového ZOE každá fáze zpomalení přispívá k dobití baterie díky konverzi kinetické energie na elektrickou. Zabudování odpojeného brzdového pedálu umožňuje využít možnosti rekuperačního brzdění, na rozdíl od mechanického působení brzdy, které odvádí energii ve formě tepla.


Motor 100 kW

Renault nabízí dvě úrovně motorizace: motor 80 kW (R110) byl zaveden v předchozí generaci, stejně jako novou variantu 100 kW (R135), která byla představena u Nového ZOE. Nové ZOE využívá také vylepšení, která posilují jeho mnohostrannost a potěšení z řízení, zejména na rychlostních silnicích. Je vybaveno motorem R135, který má točivý moment 245 Nm, jenž umožňuje zrychlit z 80 na 120 km/h pouze za 7,1 s, to je o 2,2 s lepší než s motorem R110. Zrychlí nyní z 0 na 100 km/h za méně než 10 s. Kromě toho je nejvyšší rychlost Nového ZOE zvýšena na 140 km/h.

Režim B

Nové ZOE představuje nový způsob řízení, díky kterému řidič téměř nepotřebuje používat brzdový pedál. Když se aktivuje režim B, vozidlo zpomaluje výrazně razantněji od okamžiku, když řidič uvolní pedál plynu. Režim B zjednodušuje řízení, zejména ve městě. Technicky je jeho zavedení doplněno novým systémem vylepšeného brzdění, který také zlepšuje pocit vnímaný na úrovni brzdového pedálu. Co se týče režimu D, je vhodný zejména ve fázích, kdy řidič může využít setrvačnost vozidla, například na rychlostních silnicích. Řidič může podle přání přepínat mezi režimy D a B díky voliči převodovky e-shifter.


Nový Renault Zoe, jehož akční cena v základní výbavě Life začíná na 695 000 Kč ,ůžete až do neděle vidět na e-salonu v Praze Letňanech.

Renault 15.11.2019








5

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar