Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nový Renault Grand SCÉNIC se představuje

Nový Grand SCÉNIC doplňuje nabídku modelové řady Scénic dva měsíce po představení modelu Scénic, kompaktního vozu MPV s dynamickým vzhledem, proporcemi a koly, jaká ještě v tomto segmentu nebyla k vidění.

Nový Grand SCÉNIC, nabízený v provedení s 5 a 7 místy, je rovněž designovou revolucí s chromovanými nebo kovově šedými doplňky, tvarovanými plochami s propracovanými boky a charakteristickou výraznou zadní linií, které mu propůjčují dynamickou a elegantní siluetu.

Kola o velikosti 20“ podtrhují jeho modernost. Systém One Touch (Modularita ovládaná jedním dotekem) umožňuje automaticky skládat zadní sedadla, aby se dosáhlo rovné podlahy a usnadnilo nakládání. Nový Grand SCÉNIC, který je o 24 cm delší než Nový SCÉNIC, představuje i větší zavazadlový prostor – 718 l ve verzi 5 míst.

Vůz nabízí rovněž kompletní sortiment pokročilých asistenčních systémů ADAS – například Aktivní nouzové brzdění s detekcí chodců v základní výbavě, jedinečné v tomto segmentu – a technologie z vyššího segmentu: systém MULTI-SENSE, multimediální systém R-LINK 2 s velkou dotykovou obrazovkou s úhlopříčou 8,7 palce, barevný Head-up displej. Tato čtvrtá generace navíc nabízí naftový motor kombinovaný s elektrickým, Hybrid Assist.

Nový SCENIC a Nový GRAND SCENIC se dostanou do prodeje před koncem roku Prodloužená verze je rovněž revolucí v designu. Má prodloužený rozvor a zmenšený zadní převis oproti předchozí generaci, neobvykle tvarované boky karosérie s výraznou charakteristickou linií v zadní části, svisle uspořádané zadní svítilny s efektem 3D, které svítí za dne i v noci, jedinečné, lišící se od vodorovně uspořádaných světel modelu Nový SCÉNIC. Pevná prosklená panoramatická střecha, nabízená na přání, přináší do interiéru spoustu světla díky své konstrukci bez střední příčky. Pod zadním nárazníkem je difuzor šedě kovové barvy.
Řidič si může nastavit svůj osobní prostor díky posuvné středové konzoli Easy Life:
Když je středová konzole posunutá dopředu, tvoří celek s palubní deskou, protože se zasouvá pod velkou svislou obrazovku. Vytváří tak pro řidiče vnitřní prostor blížící se tomu, který známe z hatchbacků, přitom však zachovává zvýšenou polohu řidiče v MPV.
Když je středová konzole posunutá dozadu, vnitřní prostor modelu Nový Grand SCÉNIC se mění na sdílený mezi řidičem a spolujezdci.

Nový Grand SCÉNIC, nabízený s 5 a 7 místy, si uchovává základní rysy obyvatelnosti, neoddělitelné od historie modelové řady Scénic. Nabízí pohodlný interiér s promyšlenou modularitou, s výbavou odpovídající způsobu života dnešních rodin.
Přední sedadla mají konstrukci podobnou jako Nový Espace, s elektrickým nastavováním v osmi směrech, včetně seřizování bederní opěrky, s funkcí masáže a vyhříváním pro nejvyšší úrovně výbavy. Sedadlo spolujezdce vpředu může být, jako u modelu Scénic 3, přeměněno na stolek, čímž se nákladový prostor prodlouží až na 2,85 m. Pro všechny verze jsou sedadla 2. řady na sobě nezávisle posuvná (1/3, 2/3). Ve verzi 7 míst jsou sedadla 3. řady sklopná, jejich konstrukce je podobná jako pro Nový Espace.
Funkce Modularité One Touch (okamžitá) umožňuje pouhým jedním stiskem na obrazovce R-LINK 2 nebo ovladače v zavazadlovém prostoru automaticky sklápět zadní sedadla, aby bylo dosaženo rovné podlahy. Jediným pohybem můžeme získat optimalizovaný objem nákladového prostoru.

Posuvná středová konzole Easy Life, ikonické vybavení modelu Nový SCÉNIC, byla vyvinuta tak, aby vyhověla novým potřebám cestujících na předních i zadních místech. Poskytuje 13 litrů odkládacích prostor. Vpředu konzole nabízí osvětlený odkládací prostor uzavřený posuvnými dvířky s vestavěnou opěrkou ruky, pod kterou se nacházejí, podle úrovně výbavy dvě zásuvky USB, slot na SD kartu, zásuvka Jack a zásuvka 12 V pro cestující na předních místech. V zadní části je vybavená dvěma zásuvkami USB, zásuvkou Jack a zásuvkou 12 V, a rovněž odkládacími místy určenými pro cestující na zadních místech.

Zvolit si Nový Grand SCÉNIC, o 24 cm delší než Nový SCÉNIC, znamená pořídit si rovněž větší zavazadlový a nákladový prostor: 718 dm3 VDA ve verzi 5 míst, se zadními sedadly posunutými co nejvíce dozadu. Tento objem se může zvětšit až na 866 dm3 VDA, posumeme-li zadní sedadla co nejvíce dopředu.

V zadní části nabízí Nový Grand SCÉNIC chytré stolky „Easy Life“, které rodinu doprovázejí při jejích cestách. Po otevření stolků nalezneme prostředky pro připevnění elektronických tabletů různých velikostí. Po uzavření poskytují stolky malý odkládací prostor, do kterého se dá uložit telefon, hrací konzole nebo tužka. Dvě zásuvky USB v zadní části středové posuvné konzole umožňují dlouhodobé používání elektronických přístrojů.

Nový Grand SCÉNIC je unikátně standardně vybaven systémem Aktivního nouzového brzdění s detekcí chodců, který je k dispozici od 7 do 60 km/h a doplňuje systém tradičního Aktivního nouzového brzdění od 7 do 160 km/h.
Rovněž nabízí Asistence pro jízdu v pruhu (LKA – Lane Keeping Assist): funguje od 70 do 160 km/h, Výstrahu při detekci únavy (Fatigue detection warning).

Nový Grand SCÉNIC dědí rovněž soubor asistencí pro řízení, které se na trhu nejvíce vyskytují, a kterými je vybaven Nový ESPACE, TALISMAN a Nový MÉGANE. Souprava těchto asistenčních systémů (ADAS), které jsou k dispozici a lze je zapínat na obrazovce R-LINK 2, zahrnuje mj. Adaptivní tempomat (ACC), Aktivní nouzové brzdění (AEBS), Asistent na přejetí čáry (LDW), Výstrahu na bezpečnou vzdálenost (SDW), Výstrahu na překročení rychlosti se čtením dopravních značek (OSP), Výstrahu pro mrtvý úhel (BSW), kameru pro couvání, automatické přepínání dálkových / tlumených světel (AHL), Parkovací asistent vpředu, vzadu, boční a systém Easy Park Assist (parkování bez zásahu řidiče).

Nový Grand SCÉNIC nabízí vznětové motory (dCi 110,dCi 130), při čemž dCi 110 je kombinovaný s elektromotorem a nazývá se Hybrid Assist, a dva zážehové TCe 115 a TCe 130.

Technologie Hybrid Assist je vybavena elektrogenerátorem a akumulátorem 48 V, které rekuperují energii při deceleraci, a elektromotorem, pomáhající spalovacímu motoru při akceleraci. Výsledek: rázný příspěvek ke snižování spotřeby paliva.




Renault 31.5.2016


.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar