Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nový Renault Espace - elegantnější a pokročilejší

Renault Espace je ikonické vozidlo, jehož se od r. 1984 prodalo více než 1,3 milionu kusů, nepřestává se zlepšovat. Jeho pátá generace byla nově koncipována a prosadila se jako crossover s výrazným designem.

Renault Espace svým stylem crossover odpovídá kritériím špičkové estetiky. Jeho design se tak stal jedním z hlavních důvodů nákupu. Estetické linie posilují jeho osobnost a dodávají mu na impozantnosti. Nový Espace INITIALE PARIS přináší všechny tyto změny.

Nový Espace má novou spodní mřížku chladiče a příčnou chromovanou lištu podtrhující charakteristický výraz. Ta je nyní identifikátorem špičkových vozidel Renault. Přepracovaná záď zahrnuje nárazník zdůrazňující jeho charakter crossoveru. Zahrnuje dva sportovnější oválné výfuky. 100% LED světla rovněž nesou nový světelný podpis.
Nový Espace INITIALE PARIS se vyznačuje exkluzivní barvou Černá Améthyste a specifickým značením na mřížce chladiče. U této značky a v rámci nabídky doplňuje nabízenou paletu barev nová červená barva Millésime, která zvýrazňuje linie a prostornost hlubokými a hutnými odlesky přecházejícími od černé do červené.

INITIALE PARIS nabízí výběr mezi dvojím exkluzivním čalouněním kůže Nappa: černá Titane a pískově šedá Sable, což jsou i barvy výplně dveří. Toto čalounění je kromě nejkvalitnějších materiálů pečlivě zhotoveno a doplněno dvojitým prošíváním, které zvýrazňuje i hloubku a ergonomický tvar sedadel. Sedadla řidiče i spolujezdce jsou masážní, vyhřívaná a odvětrávaná. Jsou elektricky nastavitelná v 10 směrech a vybavena opěrkami hlavy Relax pro lepší komfort.

Středová plovoucí konzole je elegantnější a praktičtější, neboť obsahuje nový uzavíratelný odkládací prostor s držákem nápojů, dvojicí USB portů a vstupem pro jack napravo od řadicí páky. Tato páka s elektrickým ovládáním «e-shifter» (bez fyzické vazby s převodovkou) umožňuje uvolnit prostor pod konzolí a vytvořit prostor pro odložení smartphonu s funkcí indukčního nabíjení.

Konzola obsahuje mj. otočný ovladač k multimediálnímu systému Renault EASY LINK, tlačítko nastavení MULTI-SENSE, elektrickou parkovací brzdu a nové ovládací tlačítko Auto-Hold. Tato funkce udržuje vozidlo v klidu v případě, že parkovací brzda není zatažena.


Nový Renault EASY LINK

Nový Espace využívá ekosystém Renault EASY CONNECT, který zahrnuje množství aplikací, například MY Renault, nový multimediální systém Renault EASY LINK, a propojené služby, například automatické aktualizace a dálkové ovládání vozidla (dostupné později), což umožňuje využít nových zkušeností s propojenou mobilitou.

Využívá nové plynulé a individuálně přizpůsobitelné rozhraní, obdobně jako rozhraní smartphonu. Jeho displej 9,3“, orientovaný na výšku a lehce natočený k řidiči, zvětšuje palubní desku a dodává kabině modernější vzhled. Renault EASY LINK zahrnuje rádio, multimédia, telefonní spojení kompatibilní s Android Auto a Apple CarPlay, jakož i navigaci s vyhledáváním adres Google, cenami pohonných hmot a dopravními informacemi v reálném čase.
Nový Espace INITIALE PARIS nabízí 100% digitální zobrazování přístrojové desky s displejem 10,2 palce a zejména s možností trojrozměrné navigace. Lze jej přizpůsobit individuálním požadavkům podle vybraného režimu MULTI-SENSE.


Pojízdný salon

Nový Espace v pěti i sedmimístné verzi poskytuje komfort na nejvyšší úrovni. Přední sedadla si zachovávají hloubku a ergonomický tvar, kdežto tři oddělená sedadla ve druhé řadě mají jednotný tvar. Všechna tři individuální sedadla stejné velikosti ve druhé řadě zajišťují cestujícím stejné pohodlí. Sedadla ve třetí řadě pro další dva cestující jsou sklopná do podlahy a mohou tak uvolnit prostor pro náklad. Objem nákladového prostoru tak může dosáhnout až 2101 litrů.


Modularita na přání

V modularitě One Touch jsou sedadla ve druhé a třetí řadě na přání sklopná, jednotlivě nebo společně. Tento úkon je snadno proveditelný, buď z místa řidiče pomocí systému Renault EASY LINK nebo ze zavazadlového prostoru.


Adaptivní osvětlení LED MATRIX VISION

Nový Espace převzal v premiéře v rámci Renaultu technologii LED MATRIX VISION. Toto inteligentní adaptivní osvětlení zvyšuje bezpečnost, je výkonnější než tradiční LED reflektory a zvyšuje pohodu řízení při zapnutých dálkových světlech, která neoslňují ostatní řidiče díky neustálému přizpůsobování světelných kuželů provozu a ostatním účastníkům.
Čelní kamera zjistí vozidla v protisměru na vzdálenost 550 m a vozidla jedoucí vpředu stejným směrem na 350 m. Systém podle jejich pozice řídí každý segment LED tak, aby vytvořil zóny stínu a zmenšil intenzitu osvětlení, aby neoslňoval posádku vozidla vpředu nebo v protisměru, nebo zamezil odrazům dopravních značek. Světla se rovněž přizpůsobí při předjíždění, současně maximálně osvětlí zbytek silnice, aby poskytla optimální viditelnost.
Světlomety jsou propojené se systémem MULTI-SENSE a přizpůsobují se dynamice řízení tak, aby zajistili maximální viditelnost. Jede-li vozidlo v režimu Sport, dálková světla se automaticky zapínají během přechodového režimu zvaného «stínící efekt» při 30 km/h. V ostatních režimech se aktivují až při 40 km/h.


Světlomety LED MATRIX VISION jsou rovněž bezpečnější a výkonnější než tradiční LED reflektory: svítivost o 20 % vyšší a viditelnost prodloužená na 220 m oproti dřívějším 175 m.


Asistenty řízení nejnovější generace


Nový Espace obohatil svou technologickou úroveň o vyspělé asistenty řízení (ADAS) nejnovější generace, sahající až k autonomnímu řízení 2. stupně.
Asistent pro jízdu po dálnicích a v dopravních kolonách kombinuje adaptivní tempomat s asistentem udržení jízdy ve středu jízdního pruhu, který funguje i při zatáčení. Toto zařízení reguluje rychlost od 0 do 160 km/h a udržuje bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucích vozidel. Umožňuje automatické zastavení a opětovný rozjezd v čase 3 vteřin bez zásahu řidiče. Tento systém (autonomní řízení 2. stupně) významně zvyšuje komfort řízení, zejména při dlouhých trasách po dálnici se současným držením rukou na volantu a sledováním vozovky.

Advanced Park Assist umožňuje zcela automatizované parkování: řidič pouze zařadí rychlost, dá první impuls a dále již nemusí ani točit volantem ani zrychlovat či brzdit. Tato technologie funguje při parkování souběžně, kolmo i šikmo.


MULTI-SENSE: podle libosti

Nastavení MULTI SENSE, snadno přístupného na displeji multimediálního systému Renault EASY LINK nebo tlačítkem na středové konzoli, umožňuje měnit chování vozu podle požadavku řidiče.
Systém MULTI-SENSE nabízí tři přednastavené režimy (Eco, Comfort, Sport) a jeden režim podle individuálních požadavků (My Sense), které umožňují změny:
v dynamice vozidla: reakce motoru, pravidla řazení převodovky EDC, parametry systému 4CONTROL, nastavení tlumičů, nastavení posilovače volantu a adaptivní světlomety LED MATRIX VISION.

v prostředí kabiny: vnitřní osvětlení (8 barev), zobrazování informací na digitální přístrojové desce řidiče, zvuk motoru, intenzita a frekvence masáží poskytovaných předními sedadly.


4CONTROL

Nepřetržitě aktivní systém aktivního řízení čtyř kol 4CONTROL automaticky ovládá obousměrný rejd zadních kol:

do 50 km/h se zadní kola otáčejí v protisměru předních kol, aby se zkrátil průměr rejdu (11,1 metru) na úroveň městského vozidla a zvýšila se hbitost.

nad 50 km/h se zadní kola otáčejí ve směru předních kol, aby se zvýšila stabilita a zlepšila bezpečnost.


Podvozek 4CONTROL je spojen s řízenými tlumiči, které zajišťují stabilitu a optimální komfort za všech okolností. Až stokrát za vteřinu se přizpůsobuje reakce tlumičů podle několika parametrů : stav vozovky, dynamické podmínky, činnost při řízení, zvolený režim řízení atd. Tento systém byl optimalizován za účelem zlepšení účinnosti a chování vozidla při překonávání překážek.


Motory

TypTCe 225 EDCBlue dCi 200 EDC
Objem (cm³)17981997
Výkon kW(k)/min166(225)/5600147(200)/3500
Toč.moment Nm/min300/2000400/1750
Rychlost (km/h)224215
Zrychlení 0-100 km/h (s)7,99,1
Kom.spotřeba (l/100 km)7,65,3
Cena Initiale Paris (Kč)1199 0001 199 000



TCe 225 EDC GPF -zážehový čtyřválec s přímým vstřikováním turbodmychadlem TwinScroll, vyvinutý inženýry Renault a Renault Sport, a použitý též u Alpine A110. Je spojen s automatickou 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou.


Blue dCi 200 EDC je vybaven emisní technologií SCR (Selektivní katalytická redukce) se systémem vstřikování AdBlue® ke snížení emisí NOx. Využívá rovněž četné inovace za účelem optimalizace účinnosti a vykazování nízkých emisí CO2.



Renault 21.2.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar