Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nový Opel Combo vstupuje na český trh

S novým Combem s homologací osobního vozu M1 Opel de facto vrací do hry MPV model, tedy víceúčelový flexibilní vůz s až sedmi (!) sedadly a s „poctivými“ spalovacími motory (i když v nabídce samozřejmě nechybí ani akumulátorová BEV verze Combo Electric).

Právě MPV modely se spalovacími motory nedávno vymizely z nabídky většiny značek, protože zájem zákazníků se už nějakou dobu soustředí na SUV modely, z části ovšem MPV modely doplatily na brutální tlak na snižování flotilových emisních limitů automobilek.

Nové Combo M1, neobyčejně prostorné a velmi praktické a všestranné, se zážehovými i vznětovými motory – a už ve standardu velmi dobře vybavené za 549 990 CZK včetně DPH ( Combo Edition Plus 1.2 Turbo 110 k MT6). Každé Combo má například elektronický stabilizační systém ESPPlus, asistenta pro rozjezd do kopce, varování před vybočením z pruhu, čtení dopravních značek, automatické nouzové brzdění, varování před čelní kolizí, čelní, boční a hlavové airbagy, klimatizaci, elektrické ovládání předních oken nebo dálkově ovládané centrální zamykání.


Naprosto unikátní výbavou jsou světla Intelli-Lux LED Matrix Light se čtrnácti LED elementy, která stále svítí jako dálková světla (a řidič má tedy dokonalý výhled), ovšem řízeným vypínáním jednotlivých LED segmentů zabraňují oslňování jiných účastníků provozu. Světla jsou součástí standardní výbavy! Světlomety zvyšují bezpečnost, ale také dobře vypadají, protože tvoří nedílnou součást charakteristické přední masky Opel Vizor, která má u modelu Combo premiéru.


Bezpečné manévrování

Novým bezpečnostním prvkem je systém Dynamic Surround Vision. Tento systém se skládá ze dvou kamer, z nichž jedna je umístěna nad zadními dveřmi a druhá pod vnějším zpětným zrcátkem na straně spolujezdce. Tyto kamery přenášejí obraz do nového digitálního zpětného zrcátka s vysokým rozlišením.

Řidiče podporuje až 18 pokročilých asistenčních systémů (ADAS), z nichž mnohé jsou součástí standardní výbavy. Jde např. o inteligentní tempomat, asistenta pro jízdu v jízdních pruzích, systém nouzového brzdění nebo systém varování před únavou řidiče Driver Attention Alert.


Komfortní, flexibilní, praktický

Kratší verze (441 cm ) s pěti sedadly má zavazadlový prostor se základním objemem 597 litrů, po sklopení sedadel využití až po strop vzniká prostor o objemu 2126 litrů. Delší verze XL 476 cm ve stejném uspořádání nabídne 850 / 2693 litrů prostoru. Umožňuje instalaci dvou lehkých samostatných sedaček do třetí řady.

Opěradlo sedadla předního spolujezdce lze překlopit dopředu, takže do interiéru se vejde např. i surfový plovák. Praktické je i výklopné okno pátých dveří, které pomůže např. při transportu žebříku.

Zákazníci si mohou zvolit lavici pro tři osoby, dělenou v poměru 60:40 procent, nebo tři samostatná sedadla. V obou případech je každé místo vybaveno standardně úchyty Isofix pro dětské sedačky. Díky tomu se dají namontovat tři dětské sedačky vedle sebe. Pohodlný přístup do zadní části kabiny umožňují boční posuvné dveře.


Volitelné panoramatické střešní okno umožňuje nerušený výhled na oblohu. Při objednání panoramatického střešního okna (příplatek 25 tisíc korun) má Combo XL standardně podlouhlou stropní konzoli se světly z LED diod. Kromě toho má vůz v této konfiguraci i velký odkládací box o objemu 36 litrů namontovaný u stropu vzadu nad krytem zavazadlového prostoru. Tak se v případě, že vozidlo není naloženo až po strop, dá smysluplně využít další volný prostor v kabině bez omezení výhledu zpětným zrcátkem směrem dozadu.


Nové Combo nabízí už ve standardu vyspělý 10“ audiosystém s digitálním tunerem DAB (s ovládáním na volantu) a zrcadlením smartfony přes Apple CarPlay a Android Auto. Nový infotainment využívá integrované platformy Snapdragon Cockpit a Auto Connectivity od Qualcomm Technologies, které nabízejí nejmodernější grafické, multimediální a konektivní funkce. Po připojení smartfony se chytrý telefon uživatele stane ovládacím panelem celého infotainmentu ve voze a komunikuje s tlačítky na volantu.


Čistý výkon

Pro Combo mohou zákazníci volit buď přeplňovaný zážehový tříválec 1.2 Turbo o výkonu 81 kW/110 k, který je vždy propojen se 6-stupňovou manuální převodovkou, nebo hospodárný turbodiesel 1.5 CDTI dodávaný ve výkonových verzích 75 kW/102 k a 96 kW/130 k. Vedle manuální 6-stupňové převodovky lze silnější z turbodieselů propojit i se špičkovou 8-stupňovým japonským automatem Aisin, který umožňuje i manuální řazení pádly pod volantemZážehový tříválec si v kombinovaném cyklu WLTP řekne jen o 6,3 l benzinu na 100 km a turbodiesel 1.5 CDTI/75 kW jen s 5,3 l nafty na 100 km jízdy.


Elektrický dojezd až 346 km (WLTP)

V nabídce nemůže chybět elektrická BEV verze Combo Electric, jehož cena začíná na 889 990 CZK. Moderní baterie o kapacitě 50 kWh umožňuje dojezd až 346 km (WLTP) bez lokálních emisí, což je o 50 km více než u předchůdce. To je zásluha dalšího vývoje elektrického pohonu a - poprvé v modelu Combo – využití vysoce účinného tepelného čerpadla, které pomáhá zachovat dlouhý dojezd při nízkých teplotách. Řidič může volit ze třech jízdních režimů: Eco, Normal a Power.

Nové Combo Electric poháněné elektromotorem nejnovější generace o výkonu 100 kW/136 k a točivém momentu 270 Nm dosahuje maximální rychlosti 135 km/h. Díky standardní palubní nabíječce o výkonu 11 kW lze baterii na veřejné 100 kW DC nabíječce dobít na 80 % kapacity za méně než 30 minut.



Opel 26.4.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar