Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nový Ioniq 6 ujede přes 600 kilometrů

Hyundai představil netrpělivě očekávaný elektrifikovaný streamliner IONIQ 6. Nový model v produktové řadě elektromobilů IONIQ posouvá hranice elektromobility řadou vyspělých technologií, přizpůsobitelným prostorem i funkcemi a mimořádně dlouhým dojezdem.

IONIQ 6 nabídne podle předběžných testů dle WLTP dojezd více než 610 km na jedno nabití ( Varianta s baterií o kapacitě 77,4 kWh, pohonem zadních kol a 18“ pneumatikami
), a to ve spojení s všestrannou technologií ultra rychlého nabíjení s napětím 400 V nebo 800 V, která je součástí modulární platformy pro elektromobily E-GMP (Electric-Global Modular Platform) společnosti Hyundai Motor Group. Navíc disponuje nejlepší aerodynamikou ze všech dosavadních modelů Hyundai.

Díky platformě disponuje extrémně dlouhým rozvorem náprav, 2950 mm. Zákazníci mají na výběr 20“ nebo 18“ kola. IONIQ 6 s pozoruhodnou celkovou délkou 4855 mm, vnější šířkou 1880 mm a vnější výškou 1495 mm zaujme na první pohled osobitě štíhlým a stylovým designem.


Designéři se při vývoji vnitřního prostoru zaměřili především na komfort. Dvoubarevné ambientní osvětlení umožňuje řidiči individualizovat si vzhled a atmosféru v interiéru výběrem ze spektra 64 barev a šesti předem zvolených motivů. Režim Speed Sync Lighting obohacuje zážitky z cestování o další emoce vyvolávané změnami jasu světla pro řidiče a spolujezdce v závislosti na zrychlování a zpomalování.

Volitelná relaxační komfortní sedadla vpředu umožňují pohodový odpočinek jednoduchým nastavením jejich sklonu. Všechna sedadla jsou navíc specificky koncipována pro elektromobily. V porovnání s konvenčními modely jsou přibližně o 30 procent tenčí, a poskytují tak cestujícím více prostoru.

Zážitek z jízdy v modelu IONIQ 6 vylepšuje také speciální funkce EV Performance Tune-up, díky níž si řidič může libovolně nastavovat účinek posilovače řízení, výkonovou charakteristiku elektromotoru, citlivost pedálu plynu a provozní režim poháněcího ústrojí..

IONIQ 6 je vybaven zvukovou technologií e-ASD, díky níž je tento elektromobil ještě atraktivnější a ohleduplnější vůči ostatním lidem. Cestující uvnitř vozu slyší optimalizovaný zvuk připomínající kosmickou loď. Barva zvuku se přitom mění na základě provozního stavu vozidla.


Pozoruhodný výkon a dostatek elektrické energie

IONIQ 6 bude k dispozici s kombinací elektromotorů a baterií, jimiž splní požadavky prakticky všech zákazníků. Baterii o kapacitě 77,4 kWh lze kombinovat se dvěma druhy pohonu: zadních nebo všech kol. Vrcholná verze se dvěma elektromotory umožňuje pohánět všechna kola a nabízí celkový nejvyšší výkon 239 kW a maximální točivý moment 605 N.m. IONIQ 6 s touto konfigurací pohonu dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy.

IONIQ 6 se může pochlubit pozoruhodně nízkou spotřebou elektrické energie. Verze se standardní baterií o kapacitě 53 kWh, 18“ koly a jedním elektromotorem pohánějícím zadní kola bude mít podle předběžných testů na základě metodiky WLTP spotřebu elektrické energie méně než 14 kWh/100 km. IONIQ 6 je tak jedním z energeticky nejhospodárnějších vozidel na trhu.

Platforma E-GMP podporuje nabíjecí infrastrukturu pracující s napětím jak 400 V, tak 800 V. Standardně používá 800V nabíjení. Nabíjení s napětím 400 V probíhá bez nutnosti využívat dodatečné komponenty nebo adaptéry. Z nabíječky o výkonu 350 kW lze IONIQ 6 nabít z 10 na 80 procent za pouhých 18 minut.

IONIQ 6, stejně jako IONIQ 5, nabízí inovativní funkci V2L (Vehicle-to-Load), která zákazníkům umožňuje nabíjet jakákoli elektrická zařízení, což je ideální pro napájení nezbytných zařízení například při výpadku elektrického proudu, kempování nebo výletech. V2L lze využívat pomocí adaptéru nabízeného jako příslušenství, který se připojí k venkovní nabíjecí zásuvce. Kromě venkovní elektrické zásuvky je pod zadními sedadly k dispozici další zdířka pro nabíjení laptopů, telefonů a podobných zařízení.


Přínosné technologie

Modulární přístrojová deska nese 12“ dotykový displej informačního a zábavního systému a 12“ digitální panel sdružených přístrojů, jehož vyspělé technologie zlepšují uživatelům digitální zážitky, které si mohou přizpůsobit svým přáním.



Vyspělé asistenční systémy

IONIQ 6 je vybaven novou úrovní vyspělých asistenčních systémů Hyundai SmartSense, které zajišťují v silničním provozu nejvyšší úroveň bezpečnosti a komfortu.

Asistent pro jízdu po dálnici 2 pomáhá udržovat nastavenou rychlost i vzdálenost od vozidla vpředu, zatímco udržuje vozidlo ve středu jízdního pruhu. V případě, že se vůz jedoucí podél jedné nebo druhé strany přiblíží příliš, upraví systém dráhu jízdy, aby nebezpečí odvrátil. Pokud se vozidlo pohybuje pod stanoveným rychlostním limitem, řidič drží ruce na volantu a aktivuje směrový ukazatel, vůz automaticky změní jízdní pruh do požadovaného směru.

Inteligentní adaptivní tempomat (SCC) pomáhá udržovat vzdálenost od vozidla jedoucího vpředu a stanovenou rychlost, a to s využitím znalosti jízdního stylu řidiče. Ve chvíli, kdy systém SCC není aktivní, se vozidlo učí řidičův jízdní styl. Po své aktivaci se systém přestává učit a při řízení napodobuje naučený jízdní styl.

Autonomní nouzové brzdění FCA pomáhá za jízdy předcházet kolizím s objekty před vozidlem. Pokud vpředu jedoucí vozidlo náhle zpomalí, nebo je-li detekováno riziko čelní kolize se stojícím vozidlem nebo chodcem, systém řidiče upozorní. Jestliže riziko kolize přetrvává i po výstraze, poskytne systém řidiči automaticky další asistenci, tentokrát v podobě nouzového brzdění. Stejný zásah následuje také v případě, že se za jízdy vyskytne hrozba kolize s cyklistou vpředu, nebo s protijedoucím vozidlem při odbočování na křižovatce.

Od výbavy Style nabídne vylepšené asistenční funkce pro průjezd křižovatkou, detekci protijedoucích vozidel při předjíždění, detekci vozidla při změně jízdního pruhu a aktivní zásah do řízení při vyhýbacím manévru. V případě, že vozidlo při průjezdu křižovatkou rozpozná nebezpečí kolize s přijíždějícími vozidly zprava nebo zleva, automaticky nouzově zabrzdí. Pokud rozpozná nebezpečí při změně jízdního pruhu, zahájí automatický úhybný manévr, stejně jako v případě rizika kolize s chodcem, částečně se nacházejícím v dráze jízdy.

Mezi další funkce pro částečně autonomní jízdu patří rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost s inteligentním tempomatem ISLA , který upravuje rychlost vozidla podle platného omezení rychlosti jízdy, a asistent dálkových světel HB, který automaticky zapíná a vypíná dálkové světlomety, aby zabránil oslňování protijedoucích řidičů.

IONIQ 6 je vybaven rovněž několika funkcemi, které souvisejí s pozorností řidiče. Asistent pro sledování únavy řidiče DAW sleduje řidičovu pozornost a v případě, že zaregistruje známky nepozornosti, doporučí přestávku v jízdě. V případě zastavení během jízdy navíc upozorní na rozjíždějící se vozidlo vpředu.

Některé funkce dokonce vzájemně spolupracují, aby zabránily kolizím v rozmanitých jízdních situacích. Aktivní asistent pro odvrácení kolize s vozidly ve slepém úhlu BCA pomáhá pomocí radarového senzoru předcházet při změně jízdního pruhu kolizím s vozidlem jedoucím vzadu ve vedlejším jízdním pruhu. Je-li při zapnutí ukazatele směru na znamení zamýšlené změny jízdního pruhu detekováno riziko kolize s vozidlem, které jede po straně vzadu, systém řidiče upozorní. Jestliže IONIQ 6 vyjíždí z podélného parkovacího místa a BCA rozpozná riziko kolize s vozidlem po straně vzadu, může řidiči pomoci nouzovým brzděním.

Další funkce, kamerové sledování slepého úhlu BVM, zobrazuje záběr slepého úhlu pro bezpečnou změnu jízdního pruhu. V případě, že je aktivováno směrové světlo, ukáže záběr slepého úhlu v požadovaném směru.

IONIQ 6 dbá také o bezpečnost cestujících na sedadlech vzadu, a to upozorňováním na riziko pro bezpečné vystupování SEW, které pasažéry varuje, že se během jejich vystupování zezadu přibližuje jiný vůz. Pokud v takovém případě pasažér po zastavení otevře dveře, zazní zvukové varování.

Parkování ještě více usnadňuje široká nabídka parkovacích asistenčních funkcí. Dálkově ovládaný autonomní parkovací asistent RSPA2 umožní řidiči zaparkovat „na dálkové ovládání“. Tato funkce je využitelná pro podélně, kolmo, a dokonce i šikmo situovaná parkovací místa.

360° kamerový systém SVM zobrazuje záběr nejbližšího okolí vozidla pro usnadnění parkování. Asistent pro zabránění kolize (PCA) pomáhá předcházet kolizím s chodci a jinými překážkami v okolí vozu při parkování či vyjíždění z parkovacího místa. Pokud systém rozpozná riziko kolize, zobrazí upozornění a v případě potřeby aktivuje brzdy.


Aktualizace softwaru OTA

IONIQ 6 je prvním modelem značky Hyundai, který bude nabízet funkci bezdrátových aktualizací softwaru různých řídicích jednotek. Technologie bezdrátového přenosu dat OTA (Over-the-Air) umožní řidičům aktualizovat u jejich vozu řídicí jednotky elektrických zařízení, autonomní jízdy, sady akumulátorů atd. To přinese ještě bezpečnější a komfortnější jízdu. Řidiči si mohou nechat pomocí funkce OTA aktualizovat také mapové podklady a multimediální software.



Hyundai 14.7.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2022 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar