Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nový ID. Buzz slaví světovou premiéru

Značky Volkswagen Užitkové vozy a Volkswagen osobní vozy představily v Hamburku ve světové premiéře nové modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo1. Volkswagen nabízí první čistě elektricky poháněnou modelovou řadou MPV a lehkých užitkových vozů v Evropě stavěnou na platformě pro elektrické vozy MEB.

Stejně jako všechny modely rodiny ID. značky Volkswagen osobní vozy má i ID. Buzz, vyráběný značkou Volkswagen Užitkové vozy v Hannoveru, technický základ v koncernové modulární platformě pro elektromobily MEB (Modularer E-Antriebsbaukasten). Celosvětově první modulární platforma pro velkosériově vyráběné elektromobily poskytuje základ pro nejrůznější modely napříč značkami a segmenty. Její koncept umožňuje evoluční vylepšování softwaru a techniky, z něhož mohou profitovat jak nové modely, jakým je ID. Buzz, tak i již dodané vozy aktualizované technologií OTA (Over-the-Air).


Nejnovější generace softwaru ID.

Modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo budou sériově vybaveny lokálním výstražným systémem „Car2X“, který využívá signály ostatních vozidel a dopravní infrastruktury k rozpoznávání nebezpečí v reálném čase. Rovněž sériově se bude dodávat asistent pro rozpoznávání překážek „Front Assist“ s funkcí nouzového brzdění a v MPV nebude chybět asistent pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“. S novým softwarem přicházejí do rodiny ID. také nové asistenční funkce. Na přání bude k dispozici „Travel Assist se sdílenými daty“, který umožňuje částečně automatizovanou jízdu v celém rozsahu provozních rychlostí a poprvé i asistovanou změnu jízdního pruhu na dálnici. Rovněž nová je paměťová funkce pro automatizované zaparkování vozu na předem uložené trase.


Nabíjecí výkon až 170 kW

Na evropské trhy budou modely uvedeny se sadou akumulátorů o využitelné kapacitě 77 kWh (celková kapacita: 82 kWh). Z ní odebírá elektrickou energii elektromotor o výkonu 150 kW, který pohání kola zadní nápravy – stejně jako kdysi motor „boxer“ v modelu T1. Z uložení sady akumulátorů ve velmi nízké poloze v podlaze sendvičové konstrukce a z nízké hmotnosti elektrického pohonu vyplývá výhodné rozložení hmotnosti mezi nápravy a nízké těžiště vozu. Oba faktory optimalizují ovladatelnost a agilitu. Při nabíjení sady lithium-iontových akumulátorů z nástěnných nabíječek a veřejných nabíjecích přípojek se střídavým proudem lze využívat nabíjecí výkon 11 kW.

Po připojení konektoru CCS k rychlonabíjecímu stojanu se stejnosměrným proudem vzroste nabíjecí výkon až na 170 kW. Nabití akumulátorové baterie z 5 na 80 procent tak trvá 30 minut. Modelová řada s nejnovějším softwarem ID. bude navíc nabízet také funkci „Plug & Charge“. Autentizace vozu ID. Buzz přitom proběhne automaticky po připojení nabíjecího kabelu ke kompatibilnímu rychlonabíjecímu stojanu se stejnosměrným proudem v souladu s normou ISO 15118, čímž dojde k výměně všech nezbytných dat s nabíjecí přípojkou. Jedná se tedy o významné zvýšení komfortu pro uživatele. Dvousměrné nabíjení umožňuje přenos nepotřebné elektrické energie z akumulátorové baterie vozu ID. Buzz do domácí elektrické sítě (Vehicle-to-Home). Přenos elektrické energie a komunikaci zajistí speciální nástěnná nabíječka pro dvousměrné nabíjení stejnosměrným proudem.


Ikonický design

Průkopnické technologie jsou „zabaleny“ do jedinečného designu modelu ID. Buzz. „Model T1 – ikona 50. let minulého století – poskytl mobilitu a svobodu. Modelem ID. Buzz přenášíme tuto DNA vozů T1 do současnosti, a tím do éry elektromobility,“ popisuje Jozef Kabaň, šéfdesignér značky Volkswagen. „ID. Buzz přináší zpět na silnice velké sympatie a lidskost,“ dodává šéfdesignér. ID. Buzz je jedinečný především svými proporcemi. Kabaň zde poukazuje na spojitost s klasickým předchůdcem: „V modelu T1 sedí řidič prakticky nad přední nápravou, protože vůz nemá žádný přední převis. Navzdory veškerým požadavkům na bezpečnost a moderní technice má i ID. Buzz mimořádně krátké převisy.“ Designér nakonec ještě stručně shrnuje: „ID. Buzz je nadčasový, trvale udržitelný, a přitom extrémně funkční – díky tomu je jedinečný.“ Pro tuto modelovou řadu je odjakživa typická ikonická přední partie s kapotou do V mezi charismatickými světlomety LED. To samé platí i pro dvoubarevné lakování, dodávané na přání.


Útulný a velkorysý interiér

Pro Bulli je typické velmi přehledné uspořádání ve spojení s promyšleným konceptem a optimálním využitím vnitřního prostoru. Verze MPV nabídne pěti osobám v útulném prostředí luxusního salonku dostatek prostoru pro cestování včetně zavazadel (objem zavazadlového prostoru je 1121 litrů). Sklopením druhé řady sedadel se zavazadlový prostor zvětší až na 2205 litrů. ID. Buzz Cargo je sériově vybaven třemi sedadly vpředu (na přání dvěma) a pevnou přepážkou mezi kabinou a nákladovým prostorem o objemu 3,9 m3. Do lehkého užitkového vozu s nulovými lokálními emisemi lze napříč uložit dvě europalety s nákladem.


Dlouhý rozvor náprav

Modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo se vyznačují dlouhým rozvorem náprav 2988 mm, což přibližně odpovídá rozvoru náprav aktuálního modelu T6.1. Vnější délka obou verzí je 4712 mm. V poměru k vnější délce velmi dlouhý rozvor náprav umožňuje optimální využití prostoru definovaného půdorysem vozu. Obě verze modelu ID. Buzz mají v závislosti na výbavě vnější výšku mezi 1937 mm a 1938 mm včetně střešní antény. S vnější šířkou 1985 mm je nový model o 81 mm širší než T6.1. Neobvykle malý je průměr otáčení 11,1 metru.


První MPV s cx osobního vozu.

Již u prvního modelu Bulli, T1, byl design podřízen funkci. Form follows function – toto ústřední motto automobilové konstrukce platí i pro design modelu ID. Buzz. Čisté, ikonické tvary přispívají k vynikající aerodynamice. ID. Buzz má součinitel aerodynamického odporu vzduchu (cx) 0,285, ID. Buzz Cargo 0,29. To snižuje spotřebu elektrické energie a prodlužuje dojezd.


Zahájení evropského předprodeje v květnu (v České republice v červnu), uvedení na trh na podzim. Modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo budou v prvních evropských zemích uvedeny na trh na podzim letošního roku, a již na květen je plánováno spuštění jejich předprodeje. Volkswagen of America zahájí navíc s modelem ID. Buzz comeback modelu Microbus v USA a Kanadě.



VW 10.3.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar