Nový Golf R - vyšší výkon, nižší spotřeba
Novinka kráčí ve šlépějích modelu Golf R32, ale místo šesti válců s objemem 3.2 ovšem vystačí se čtyřválcem 2.0 TSI, který díky kombinaci přeplňování turbodmychadlem a přímého vstřikování působivější výkonovou charakteristiku.
Čtyřválec 2.0 TSI je vyladěn na 199 kW (270 k) a dodává se v kombinaci se šestistupňovou mechanickou převodovkou nebo na přání s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. V porovnání s předchozí generací klesla spotřeba paliva o 21 % na 8,4 l/100 km. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,5 s (obě hodnoty platí pro model s DSG).
Čtyřválec 2.0 TSI váží jen 152 kg a s objemem 1984 cm3 dosahuje měrného výkonu 100,3 kW (136,6 k)/l. Tomu odpovídá suverénní reakce motoru na sešlápnutí pedálu plynu v celém rozsahu využitelných otáček. Namáhané součásti motoru byly oproti méně výkonným variantám vyztuženy a zesíleny. Např. výfukové turbodmychadlo stlačuje nasávaný vzduch až na 1,2 baru. Přesvědčivý průběh točivého momentu vrcholí hodnotou 350 N.m už při 2500/min a na této úrovni zůstává až do 5000/min.
Výkon přenáší nejnovější generace pohonu všech kol 4Motion. Točivý moment je mezi přední a zadní nápravu rozdělován lamelovou spojkou Haldex v olejové lázni. Její spínání není na rozdíl od předchůdce závislé na odlišných otáčkách předních a zadních kol, protože potřebný tlak oleje v zásobníku (30 barů) poprvé vytváří elektrické čerpadlo. Ideální hodnotu točivého momentu přenášeného na zadní nápravu stanovuje elektronická řídicí jednotka, která prostřednictvím ventilu plynule reguluje tlak oleje působícího na lamelovou spojku.
Sportovní podvozek vychází ze současné generace Golfu. Vpředu jsou vzpěry McPherson s vinutými pružinami a teleskopickými tlumiči, vzadu víceprvková náprava. Světlá výška je o 25 mm nižší a tlumiče, pružiny a stabilizátory mají kompletně nové naladění, což platí i pro na přání dodávanou adaptivní regulaci podvozku DCC se třemi režimy tlumení.
Vyšší úrovni dynamiky byla přizpůsobena brzdová soustava. Kotoučové brzdy s vnitřním chlazením mají vpředu průměr 345 mm, vzadu 310 mm. Řidič si může přepnout stabilizační systém ESP do nového sportovního režimu s výše posunutým prahem pro aktivaci stabilizačních zásahů. Sportovnější charakteristikou se vyznačuje elektromechanický posilovač řízení (v kombinaci s DCC se jeho charakteristika mění též podle zvoleného režimu Normal, Sport nebo Comfort). Kontakt s vozovkou udržují nově navržená 18“ kola Talladega z lehkých slitin obutá do pneumatik rozměru 225/40. Na přání je k dispozici stejný typ kol s průměrem ráfku 19“ a pneumatikami 235/35.
Od ostatních modelů se odlišuje výrazně upraveným exteriérem a interiérem. Individualizace exteriéru zahrnuje kromě nových kol také černě lakované brzdové třmeny a nové nárazníky. V předním nárazníku jsou tři velké vstupy vzduchu. Z profilu vůz poznáme podle rozšířených prahů v barvě karoserie a leskle černých krytů vnějších zpětných zrcátek. Do zadního nárazníku je integrován difuzor a koncovky výfuku. Záď je nahoře zakončena větším střešním spoilerem a zvýrazněna novými svítilnami s diodami LED.
Oddělení VW Individual posunulo velmi kvalitní interiér na ještě vyšší úroveň. K usednutí lákají vyhřívaná sportovní sedadla s vynikající ergonomií a vyšitým logem R. Na přání se pro řidiče a spolujezdce dodávají skořepinová sedadla s integrovanými opěrkami hlavy. Tříramenný multifunkční volant s ergonomicky tvarovaným věncem je dole zploštělý a obšitý kůží.
Individuální vzhled nadále podtrhují textilní koberečky, hliníkové lišty bočních prahů s logem R a přístroje s modrými ručičkami. Stupnice rychloměru sahá až do 300 km/h (rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h). Harmonický celek pak završují sportovní pedály z ušlechtilé oceli doplněné specifickými ozdobnými prvky ve výplních dveří a na přístrojové desce se vzorem Silver Lane. Golf R je sériově vybaven automatickou klimatizací „Climatronic“ a rádiem RCD 310 (4 x 20 W) s přehrávačem CD/MP3 a dvojitým tunerem.
Golf R je na českém trhu k dispozici na individuální objednávku za 978 900 Kč v provedení s manuální převodovkou a za 1 032 800 Kč s převodovkou DSG.
JL, 8.2.2010
Čtyřválec 2.0 TSI váží jen 152 kg a s objemem 1984 cm3 dosahuje měrného výkonu 100,3 kW (136,6 k)/l. Tomu odpovídá suverénní reakce motoru na sešlápnutí pedálu plynu v celém rozsahu využitelných otáček. Namáhané součásti motoru byly oproti méně výkonným variantám vyztuženy a zesíleny. Např. výfukové turbodmychadlo stlačuje nasávaný vzduch až na 1,2 baru. Přesvědčivý průběh točivého momentu vrcholí hodnotou 350 N.m už při 2500/min a na této úrovni zůstává až do 5000/min.
Výkon přenáší nejnovější generace pohonu všech kol 4Motion. Točivý moment je mezi přední a zadní nápravu rozdělován lamelovou spojkou Haldex v olejové lázni. Její spínání není na rozdíl od předchůdce závislé na odlišných otáčkách předních a zadních kol, protože potřebný tlak oleje v zásobníku (30 barů) poprvé vytváří elektrické čerpadlo. Ideální hodnotu točivého momentu přenášeného na zadní nápravu stanovuje elektronická řídicí jednotka, která prostřednictvím ventilu plynule reguluje tlak oleje působícího na lamelovou spojku.
Sportovní podvozek vychází ze současné generace Golfu. Vpředu jsou vzpěry McPherson s vinutými pružinami a teleskopickými tlumiči, vzadu víceprvková náprava. Světlá výška je o 25 mm nižší a tlumiče, pružiny a stabilizátory mají kompletně nové naladění, což platí i pro na přání dodávanou adaptivní regulaci podvozku DCC se třemi režimy tlumení.
Vyšší úrovni dynamiky byla přizpůsobena brzdová soustava. Kotoučové brzdy s vnitřním chlazením mají vpředu průměr 345 mm, vzadu 310 mm. Řidič si může přepnout stabilizační systém ESP do nového sportovního režimu s výše posunutým prahem pro aktivaci stabilizačních zásahů. Sportovnější charakteristikou se vyznačuje elektromechanický posilovač řízení (v kombinaci s DCC se jeho charakteristika mění též podle zvoleného režimu Normal, Sport nebo Comfort). Kontakt s vozovkou udržují nově navržená 18“ kola Talladega z lehkých slitin obutá do pneumatik rozměru 225/40. Na přání je k dispozici stejný typ kol s průměrem ráfku 19“ a pneumatikami 235/35.
Od ostatních modelů se odlišuje výrazně upraveným exteriérem a interiérem. Individualizace exteriéru zahrnuje kromě nových kol také černě lakované brzdové třmeny a nové nárazníky. V předním nárazníku jsou tři velké vstupy vzduchu. Z profilu vůz poznáme podle rozšířených prahů v barvě karoserie a leskle černých krytů vnějších zpětných zrcátek. Do zadního nárazníku je integrován difuzor a koncovky výfuku. Záď je nahoře zakončena větším střešním spoilerem a zvýrazněna novými svítilnami s diodami LED.
Oddělení VW Individual posunulo velmi kvalitní interiér na ještě vyšší úroveň. K usednutí lákají vyhřívaná sportovní sedadla s vynikající ergonomií a vyšitým logem R. Na přání se pro řidiče a spolujezdce dodávají skořepinová sedadla s integrovanými opěrkami hlavy. Tříramenný multifunkční volant s ergonomicky tvarovaným věncem je dole zploštělý a obšitý kůží.
Individuální vzhled nadále podtrhují textilní koberečky, hliníkové lišty bočních prahů s logem R a přístroje s modrými ručičkami. Stupnice rychloměru sahá až do 300 km/h (rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h). Harmonický celek pak završují sportovní pedály z ušlechtilé oceli doplněné specifickými ozdobnými prvky ve výplních dveří a na přístrojové desce se vzorem Silver Lane. Golf R je sériově vybaven automatickou klimatizací „Climatronic“ a rádiem RCD 310 (4 x 20 W) s přehrávačem CD/MP3 a dvojitým tunerem.
Golf R je na českém trhu k dispozici na individuální objednávku za 978 900 Kč v provedení s manuální převodovkou a za 1 032 800 Kč s převodovkou DSG.
JL, 8.2.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout