Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nový Citroën Berlingo v Evropě jen elektrický

Citroën přichází s novou verzí vozu Berlingo, která jej posouvá na zcela novou úroveň. Nová přední část nabízí moderní, expresivní styl a Berlingo poskytuje zážitek na palubě podobný jako sedan, pokud jde o potěšení z jízdy, komfort a technologie.

Přední část byla přepracována a přejímá novou vizuální identitu značky. Je vertikálnější, nabízí velkorysý objem, vyjadřuje z ní modernost. Maska chladiče a nárazník tvoří homogenní blok, v jehož středu se objevuje nové oválné logo Citroën.

Spojení loga s novými světlomety vytvářejí nový tříúrovňový světelný podpis s jednou svislou a dvěma vodorovnými lištami, které připomínají lopatky. Tento pás a jednotlivé spodní mřížky tvoří vrstvy, které strukturují přední část a posilují pocit šířky. V případě balíčku Advanced Comfort XTR Pack je uprostřed nárazníku umístěna ochranná lišta vytvářející hliníkový efekt. Červené nálepky Infrared na obou stranách nárazníku v podobě svislé linie vytvářející barevné animace jsou protipólem vodorovných linií a ladí se svislým pruhem světelného podpisu. Tyto nálepky se nacházejí také na kapslích Airbump na bocích vozu. Ty poskytují vozu výraznou grafickou identitu a dodávají plynulost propracovaným liniím boků vozu.

U vyššího stupně výbavy jsou k dispozici střešní nosiče a v nabídce jsou dva rozměry kol: 16" a 17". Dlouhá linie zadní části střechy vytváří dynamickou siluetu vozu.

Zcela nová palubní deska navozuje pocit kvality a robustnosti. Její design podtrhuje technologie symbolizované novým centrálním desetipalcovým dotykovým displejem s vysokým rozlišením, ideálně umístěným v horní části, a novým konfigurovatelným digitálním přístrojovým panelem.

V horní části se před sedadlem spolujezdce nachází velká přihrádka Top Box, jejíž umístění umožnilo zabudování airbagu do stropu. Ve spodní části palubní desky je středová konzola, do níž jsou soustředěny funkce řazení a volby jízdních režimů, ovládání elektrické parkovací brzdy, startovací tlačítko a 2 USB porty a obsahuje také novou odkládací schránku pro indukční nabíjení telefonu.

Nový je také volant, který může být v rámci příplatkové výbavy vyhřívaný. Má nový vzhled s mírně zploštělou spodní částí a graficky výraznějším středem s novým logem Citroën uprostřed. Do volantu jsou zabudovány ovládací prvky audiosystému a tempomatu.


V rámci zvyšování komfortu jsou poprvé vpředu použita sedadla Advanced Comfort®. Jejich propracovaná architektura v kombinaci se specifickou vysoce kvalitní pěnou a bočními opěrkami je zárukou vysoké úrovně pohodlí.

Nové Berlingo nabízí tři samostatná, posuvná a sklopná sedadla ve druhé řadě. Zůstává k dispozici ve dvou variantách: ve standardní velikosti M (délka 440 cm) a prodloužené verzi XL (délka 475 cm), která může být v případě elektro vozu ë-Berlingo vybavena dvěma dalšími sedadly ve třetí řadě. Po sklopení sedadla spolujezdce do podlahy se dosáhne zcela rovné podlahy a užitečná délka se prodlouží na 270 cm u verze M a 305 cm u verze XL, což je ideální pro přepravu dlouhých předmětů.

Berlingo si zachovává multifunkční přepravní systém Modutop®, který tvoří průsvitný oblouk, zadní střešní box, tlumené vnitřní osvětlení a velké panoramatické střešní okno, které může být zastíněno elektricky ovládanou sluneční clonou. Celkem nabízí 27 odkládacích přihrádek rozmístěných po celé kabině s celkovým objemem až 186 litrů.

Berlingo je opatřeno zadním oknem, které se otevírá nezávisle na zadních dveřích, což je v tomto segmentu ojedinělý prvek. Toto okno je praktické pro rychlé vkládání drobných předmětů (nebo jejich vyjímání) do zavazadlového prostoru, do přepravního systému Modutop nebo na kryt zavazadlového prostoru, který unese až 25 kg.

Modulární a prostorný zavazadlový prostor se pohybuje od 775 litrů (objem pod krytem, Berlingo ve velikosti M) do 4000 litrů (celkový objem pod střechou, Berlingo ve velikosti XL). Díky umístění baterií pod podlahou je tento užitečný objem plně zachován. Přístup do vozu usnadňují dvoje velké posuvné boční dveře vybavené elektrickým ovládáním oken.

Do středu nové palubní desky je zabudován 10" dotykový displej se dvěma úrovněmi, z nichž každá je spojena s novým multimediálním systémem Citroën pro ovládání:

Nový systém infotainmentu My Citroën Play je kombinovaný se standardním 10" displejem, který umožňuje poslech rádia, ovládání telefonu nebo funkcí vozu. Je vybaven funkcí bezdrátové replikace chytrého telefonu, kompatibilní s Apple CarPlay a Android Auto. Ergonomicky navržený displej dokáže zobrazit i záběry ze zadní kamery. Tento systém infotainmentu je kombinován s novým černobílým digitálním přístrojovým panelem umístěným za volantem.


Berlingo nabízí až 18 technologií asistenčních systémů řízení, jako je barevný Head-Up displej, adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, elektrická parkovací brzda, zadní kamera s funkcí Top Rear Vision, systém Grip Control s funkcí Hill Assist Descent a řízení stability přívěsu.

Berlingo nabízí také snadnější parkování díky 12 senzorům umístěných v přední i zadní části vozidla. Kromě toho se nyní záběry ze zadní kamery systému Top Rear Vision zobrazují ve vysokém rozlišení na 10palcovém centrálním displeji nového Berlinga.



MOTORY

Díky vysoce výkonnému motoru o výkonu 100 kW (136 k) v kombinaci s novou baterií o kapacitě 50 kWh (užitečná kapacita) nabízí nyní nové ë-Berlingo dojezd až 320 km (kombinovaný cyklus WLTP, v současné době probíhá certifikace). Tento dojezd je o 20 % vyšší než u předchozího modelu a je výsledkem velkého úsilí zaměřeného na zlepšení účinnosti. Tento dojezd dokonale odpovídá průměrnému dennímu počtu kilometrů, které tento typ zákazníků ujede.

Dojezd lze dále optimalizovat díky novému systému rekuperačního brzdění, který může řidič páčkami umístěnými za volantem aktivovat ve třech různých úrovních. Kromě toho jsou stále k dispozici tři jízdní režimy: Eco pro maximální dojezd, Power pro maximální výkon a Normal. A konečně může být vůz vybaven za příplatek novým tepelným čerpadlem, které se používá k vytápění kabiny bez použití energie z baterie, čímž se zachovává dojezd.

ë-Berlingo používá palubní nabíječku o výkonu 7,4 kW a za příplatek může být vybaveno třífázovou nabíječkou o výkonu 11 kW pro snadné dobíjení. Pomocí Wall Boxu o výkonu 7,4 kW lze baterii plně dobít za 7,5 hodiny, zatímco u Wall Boxu o výkonu 11 kW postačí 5 hodin.

Nabití baterie z 0 na 80 % prostřednictvím veřejné nabíjecí stanice o výkonu 100 kW trvá 30 minut. Používá baterii, jejíž velikost, hmotnost a náklady jsou omezeny pro větší efektivitu na krátkých cestách a tato 100 kW nabíjecí kapacita znamená, že může zvládat cesty bez stresu. Tento pocit ještě umocňuje používání aplikace e-ROUTES, která funguje jako skutečný asistent, jenž vám pomůže zorganizovat cestu a v reálném čase se přizpůsobí provozu, využití dobíjecích stanic na trase nebo změnám úrovně nabití vozu.

V Evropě je k dispozici pouze elektrická verze modelu Berlingo. Mimo Evropu (resp. na specifických trzích) se nové Berlingo přizpůsobuje rozmanitosti zákazníků a kromě 100% elektrického motoru nabízí tři dieselové motory BlueHDi 100 a 130 k a dva benzínové motory PureTech 110 a 130 k.



Citroën 13.12.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar