Novinka pro Renaulty - motor TCE 100 k
Novým benzinovým motorem TCE 100 k vybaví Renault modely Clio by Rip Curl a Modus a také nové Twingo. Čtyřválec dosahuje výkonu na úrovni objemu 1.4 a točivého momentu jako 1.6 (145 Nm) při spotřebě odpovídající motoru 1.2 l.
Motor, který byl vyvinut z jednotky 1.2 l 16v o výkonu 75 k, disponuje turbodmychadlem s nízkou setrvačností, jehož čas reakce je zredukován na minimum díky turbíně a kompresoru s malým průměrem. Výkon 100 k a maximální točivý moment 145 Nm závisí na počtu otáček motoru 5500/min a 3000/min. Spojení válce s malým objemem s turbodmychadlem s nízkou setrvačností umožňuje živou reakci již z nízkých otáček. Maximální točivý moment je použitelný velmi brzy a pro široký rozsah. Turbodmychadlo disponuje funkcí „overpower“, která umožňuje získat u 2., 3. a 4. stupně přechodné navýšení výkonu a točivého momentu nad 4500/min, tedy 5 k a 6 Nm.
Motor TCE 100, který má oproti původnímu bloku 30 procent nových součástek, disponuje mnoha inovacemi jako například ventily chlazenými sodíkem pro lepší odolnost proti přehřívání, chlazením pístů rozstříknutým olejem a optimalizovaným chlazením válce. Vstřikovače, svíčky a cívky jsou specifické. Nádržka oleje je vyroben z hliníku.
Výfukové potrubí 4 v 1 bylo speciálně vyvinut pro optimalizaci proudění plynů, což umožní dodat maximum energie do turbíny. Vířivý pohyb vzduchu do válců, nazývaný efekt „tumble“, zvyšuje rychlost spalování uvnitř válců ve prospěch naplnění vzduchem/palivem a stability při nízkých otáčkách.
Tento malý motor s objemem válce 1149 cm3 dosahuje v kombinovaném provozu spotřebu 5,9 l/100 km u modelů Modus, Clio a Nové Twingo.
Se schválenými emisemi CO2 o hodnotě pouhých 140 g/km přispěje motor TCE (100 k) ke splnění projektu „CAFE 2008“, kterým se společnost Renault zavázala prodat v roce 2008 jeden milion vozů s emisemi pod 140 g/km. Rovněž odpovídá předpokládanému zvýšení zájmu o benzinové motory v neprospěch motorů dieselových při přechodu na normu Euro5 v Evropě.
Nový benzinový motor bude spojen s pětistupňovou manuální převodovkou. Je vyráběn v Douvrin, v závodě s týdenní výrobní kapacitou 13 500 motorů o objemu 1,2 l, do jehož vývoje investoval Renault vývoje 80 milionů eur.
Základní technické údaje
Objem: 1149 cm³
Vrtání x zdvih: 69 x 76,8 mm
Výkon: 74 kW(100 k) při 5500/min
Toč.moment: 145 N.m při 3000/min
JL, 14.3.2007
Motor TCE 100, který má oproti původnímu bloku 30 procent nových součástek, disponuje mnoha inovacemi jako například ventily chlazenými sodíkem pro lepší odolnost proti přehřívání, chlazením pístů rozstříknutým olejem a optimalizovaným chlazením válce. Vstřikovače, svíčky a cívky jsou specifické. Nádržka oleje je vyroben z hliníku.
Výfukové potrubí 4 v 1 bylo speciálně vyvinut pro optimalizaci proudění plynů, což umožní dodat maximum energie do turbíny. Vířivý pohyb vzduchu do válců, nazývaný efekt „tumble“, zvyšuje rychlost spalování uvnitř válců ve prospěch naplnění vzduchem/palivem a stability při nízkých otáčkách.
Tento malý motor s objemem válce 1149 cm3 dosahuje v kombinovaném provozu spotřebu 5,9 l/100 km u modelů Modus, Clio a Nové Twingo.
Se schválenými emisemi CO2 o hodnotě pouhých 140 g/km přispěje motor TCE (100 k) ke splnění projektu „CAFE 2008“, kterým se společnost Renault zavázala prodat v roce 2008 jeden milion vozů s emisemi pod 140 g/km. Rovněž odpovídá předpokládanému zvýšení zájmu o benzinové motory v neprospěch motorů dieselových při přechodu na normu Euro5 v Evropě.
Nový benzinový motor bude spojen s pětistupňovou manuální převodovkou. Je vyráběn v Douvrin, v závodě s týdenní výrobní kapacitou 13 500 motorů o objemu 1,2 l, do jehož vývoje investoval Renault vývoje 80 milionů eur.
Základní technické údaje
Objem: 1149 cm³
Vrtání x zdvih: 69 x 76,8 mm
Výkon: 74 kW(100 k) při 5500/min
Toč.moment: 145 N.m při 3000/min
JL, 14.3.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout