Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nové motory pro škodovky

V rámci modelové péče roku 2011 připravila Škoda Auto řadu technických inovací. Od 22. týdne dochází k rozšíření motorové palety modelových řad Yeti a Superb. Nové agregáty přináší moderní technologii common rail, která nahrazuje starší systém vstřikování čerpadlo-tryska (PD).

Beze změny nezůstanou ani benzinové agregáty TSI, jež budou nabízeny v širší nabídce než doposud. Vylepšeními prošla také vnitřní výbava jednotlivých modelových řad. Pozměněný design dostanou např. některá rádia či ovládací prvky v interiéru vozu.
„Všechny nové motory vyvíjíme v souladu s trendem downsizingu, tedy maximalizace efektivity při snižování objemu motoru. Nové technologie, jako např. optimalizované přímé vstřikování Common rail, umožňují nadále snižovat emise i spotřebu vozu. Dokážeme tak nabídnout výkonné, a přitom úsporné agregáty ohleduplné k životnímu prostředí“, řekl Eckhard Scholz, člen představenstva Škoda Auto zodpovědný za Technický vývoj.
Octavia nabídne nový motor s technologií Common rail 2.0 TDI CR DPF/103 kW, který nahradí agregát 2.0 TDI PD o stejném výkonu. Nová pohonná jednotka bude k dispozici ve verzi pro manuální a automatickou převodovku s pohonem předních kol a pro manuální převodovku s pohonem 4x4, později také s automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Řada Octavia nabídne také nová 16" kola Proxima z lehké slitiny a pro model Octavia Scout 17" kola Proteus v odlišném barevném provedení.
Nabídka motorizací Yeti je bohatší o moderní zážehový agregát 1.4 TSI/90 kW v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol. Druhou novinkou je kombinace osvědčeného vznětového motoru 2,0 TDI CR DPF/103 kW 4x4 s šestistupňovou automatickou převodovkou typu DSG.
Superb a Superb Combi dostanou benzinový agregát 2.0 TSI se šestistupňovou automatickou převodovkou DSG o výkonu 147 kW. Od března 2010 je v nabídce také vznětový 2.0 TDI CR DPF/103 kW, který nahradil starší 2.0 TDI PD 103 kW.

JL, 14.5.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar