Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nové Audi RS 3 lze již objednávat

Nový model Audi RS 3 je z hlediska zrychlení a nejvyšší rychlosti nejlepší ve své třídě. Poprvé v Audi použitý systém Torque Splitter zajišťuje maximální agilitu a optimální stabilitu. Zákazníci mohou nové RS 3 již objednávat. V České republice stojí RS 3 Sportback od 1 552 900 Kč, RS 3 Limuzína od 1 626 900 Kč.

Základem nového modelu Audi RS 3 je legendární vysokovýkonný pětiválec. Jednotka 2.5 TFSI s nejvyšším výkonem 400 k a točivým momentem 500 N.m je v nejnovější generaci kompaktního sportovního vozu ještě silnější než dosud. Modely RS 3 Sportback (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 8,8 – 8,3) a RS 3 Limuzína (8,7 – 8,2 l) zrychlí z nuly na 100 km/h za
3,8 sekundy. S dynamickým paketem RS plus, který zahrnuje keramické brzdy a adaptivní podvozek včetně elektronicky řízených tlumičů, mají nejvyšší rychlost 290 km/h.


Nové jízdní režimy RS 3

Poprvé v Audi použitý systém Torque Splitter umožňuje variabilní rozdělování točivého momentu mezi zadní kola. To má na starosti elektronicky řízená vícelamelová spojka na příslušném hnacím hřídeli ke každému kolu. Torque Splitter zvyšuje při sportovní jízdě v zatáčce přenos hnací síly na vnější, více zatížené zadní kolo. Díky rozdílu mezi hnací sílou na obou stranách se vůz ještě ochotněji natočí do zatáčky a přesněji reaguje na pohyby volantu. Výsledkem je optimální stabilita a maximální agilita – především při jízdě zatáčkami ve vysokých rychlostech. Nová technologie umožňuje také jízdu řízeným smykem na závodních okruzích. Torque Splitter dokáže totiž přenášet veškerý výkon na jedno ze zadních kol – možný je přenos až 1750 N.m na jedno kolo. Značka Audi vyvinula za tím účelem specifický modus RS 3: RS Torque Rear jako driftovací režim se specifickou charakteristikou pro systém Torque Splitter.

Ve spolupráci s nově vyvinutým jízdním režimem RS Performance umožňuje systém Torque Splitter sportovní jízdu s mimořádně vysokou úrovní jízdní dynamiky v podélném směru a co nejvíce minimalizovaným sklonem k nedotáčivosti nebo přetáčivosti. Řidič tedy může na výjezdu ze zatáčky začít zrychlovat již velmi brzy, aby dosáhl ještě rychlejších časů na kolo. Režim RS Performance je speciálně sladěn s téměř hladkými pneumatikami Pirelli P Zero „Trofeo R“, které budou poprvé dodávány na přání přímo z výroby. RS 3 v sériové výbavě jezdí na 19“ kolech v designu s 10 paprsky ve tvaru písmene Y. Pneumatiky mají rozměr 265/30 vpředu a 245/35 vzadu.


Nové barvy pro exteriér a interiér


V interiéru přispívají k atmosféře motoristického sportu ozdobná obložení z uhlíkového kompozitu na přístrojové desce a sportovní sedadla RS. Na přání se dodává čalounění sedadel jemnou kůží Nappa prošívanou voštinovým vzorem RS s leskle černým, červeným nebo zeleným kontrastním prošíváním. S tím ladí i designové pakety RS v červené nebo zelené barvě. Jejich součástí jsou speciální podlahové rohože s kontrastním prošíváním a vyšitým logem RS, jakož i bezpečnostní pásy s barevnými okraji. RS designový paket plus nabízí červenou nebo zelenou ramenní oblast sedadel a barevnou příčku ve výdeších ventilační soustavy.


Poprvé průhledový displej s ukazatelem řazení

V interiéru má řidič na očích digitální panel sdružených přístrojů Audi virtual cockpit plus, poprvé v designu „RS Runway“. Otáčky se v tomto případě zobrazují v opačném směru – nejvyšší otáčky jsou v popředí a nejnižší otáčky v pozadí. Toto grafické zpracování tak připomíná přistávací letištní dráhu. Audi virtual cockpit plus kromě toho nabízí také ukazatele zrychlení, časů na kolo a časy zrychlení z 0 na 100 km/h, z 0 na 200 km/h a na trati o délce jedné čtvrtiny, resp. osminy míle. Dotykový displej s úhlopříčkou 10,1 palce na středové konzole ukazuje navíc teplotu chladicí kapaliny, motorového oleje a oleje v převodovce, jakož i tlak v pneumatikách. Poprvé je pro Audi RS 3 k dispozici také průhledový displej, který na čelní okno, přímo do zorného pole řidiče, promítá spolu s ukazatelem řazení další důležité informace.



Audi 28.7.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar