Nová elektrická Subaru: Výkon až 375 k a dojezd 585 km
Subaru představilo trojici elektrických modelů pro evropský trh – nový crossover Uncharted, velké kombi E-Outback a důkladně modernizované SUV Solterra. Všechny tři modely vyvinuté ve spolupráci s Toyotou budou nabízeny s pohonem všech kol zajištěným dvojicí elektromotorů.
Vozy stojí na platformě e-Subaru Global Platform a kromě dobré dynamiky, dlouhého dojezdu i v nízkých teplotách, rychlého nabíjení či tažných schopností slibují také pro Subaru typické spojení řidičského potěšení a klidu na duši.
Nejmenší Uncharted pak bude dostupný i v úspornější verzi s předním pohonem, která umožní nabídnout zákazníkům vůz s dostupnější cenovkou a dlouhým dojezdem. Nový softwarově řízený systém AWD intuitivně rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu pro stabilitu a ovladatelnost za všech jízdních situací, zejména pak na sněhu a ledu.
Subaru Solterra
Tři roky po představení prvního elektrického SUV značky Subaru na silnice i do terénu přichází jeho ve všech směrech modernizovaná podoba. Má elegantnější přední část, přepracovaný interiér, pokročilý 14“ displej infotainmentu nebo kamerový systém poskytující přehled o povrchu pod koly. Mezi hlavní přednosti patří:
Zvýšení celkového výkonu elektromotorů na 252 kW (338 k), což stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy
Posunutí dojezdu přes hranici 500 km díky zvýšení účinnosti a většímu akumulátoru s kapacitou 73,1 kWh
Výrazně rychlejší nabíjení s funkcí předehřevu akumulátoru, z 10 na 80 % za 30 minut při teplotě –10 °C
Volitelně je k dispozici palubní nabíječka s výkonem 22 kW pro střídavý proud
Zdvojnásobení maximální hmotnosti brzděného přívěsu, ze 750 kg na 1,5 tuny
Subaru Uncharted
První kompaktní SUV od Subaru s čistě elektrickým pohonem má vyznavačům outdoorových aktivit nabídnout výkon, robustnost i agilitu. Účelově navržený vůz s poloměrem otáčení 5,5 metru, světlou výškou 210 mm a terénními režimy X-Mode zaujme hranatým volantem s páčkami rekuperace, 14“ displejem infotainmentu a dvojicí bezdrátových nabíječek. Subaru slibuje podvozek a řízení naladěné ve svém tradičním duchu.
Verze AWD:
dva motory, akumulátor 77 kWh, výkon 252 kW (338 k), 0-100 km/h za 5,0 s, dojezd 470 km, hmotnost brzděného přívěsu 1,5 tuny
Verze Long Range:
pohon předních kol, akumulátor 77 kWh, dojezd 585 km
Základní verze:
pohon předních kol, akumulátor 57,7 kWh, dojezd 445 km
22kW palubní nabíječka ve standardní výbavě všech verzí Rychlé nabíjení z 10 na 80 % za 30 minut při teplotě –10 °C s funkcí předehřívání
Subaru E-Outback
E-Outback vznikl na základě 30leté tradice zvýšených kombi od Subaru a přináší nové pojetí vlajkové lodi značky v segmentu elektrických vozů. Má kombinovat vše, co řidiči milují na jeho osvědčeném sourozenci s motorem Boxer – všestrannost, pohodlí, terénní schopnosti a jistotu na každém povrchu, nově s tichým a výkonným elektrickým pohonem a propracovanou moderní technikou. Subaru ho bude vyrábět ve své vlastní továrně.
Výkon:
akumulátor 74,7 kWh, 280 kW (375 k), 0-60 mph za 4,4 s, dojezd přes 450 km
Terénní schopnosti:
symetrický pohon všech kol, světlá výška 210 mm, dvoustupňový režim X-Mode, hmotnost brzděného přívěsu 1,5 tuny
Bezpečnost:
funkce nouzového zastavení, brzdění při sekundární kolizi a další funkce vycházející z asistenčního systému EyeSight
Prostornost:
o 105 mm větší rozvor než Outback (2850 mm), je delší než Solterra a má širší (o 94 mm) a delší (o 131 mm) zavazadlový prostor, který pojme čtyři velké kufry nebo přepravku pro psa
Design:
robustní vzhled, střešní ližiny, 18“ a 20“ kola z lehké slitiny, zadní stěrač
Dodejme, že uváděné technické parametry jsou zatím předběžné a mohou být aktualizovány v rámci homologace.
Solterra modelového roku 2026 dorazí na vybrané evropské trhy ještě na konci letošního roku, E-Outback bude možné objednávat ve čtvrtém kvartále 2025 s uvedením na trh na začátku příštího roku, kdy bude také zahájen prodej modelu Uncharted.
Přidáním těchto tří elektrických modelů do své nabídky hodlá Subaru nabídnout alternativu s nulovými lokálními emisemi ke stávajícím modelům. Do Solterry často přesedají majitelé Foresteru, Uncharted míří na zákazníky Crosstreku (ale je o 70 mm širší, o 25 mm vyšší a má o 80 mm delší rozvor) a název E-Outback je všeříkající. I v nové éře chce přinášet potěšení z jízdy a klid mysli všem automobilovým nadšencům, dobrodruhům a cestovatelům.
Subaru 28.7.2025
Pozn. redakce
Po přečtení článku asi zapláče nejedno srdce subaristy, zvláště při vzpomínce na Imprezu STi apod.
Nejmenší Uncharted pak bude dostupný i v úspornější verzi s předním pohonem, která umožní nabídnout zákazníkům vůz s dostupnější cenovkou a dlouhým dojezdem. Nový softwarově řízený systém AWD intuitivně rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu pro stabilitu a ovladatelnost za všech jízdních situací, zejména pak na sněhu a ledu.
Subaru Solterra
Tři roky po představení prvního elektrického SUV značky Subaru na silnice i do terénu přichází jeho ve všech směrech modernizovaná podoba. Má elegantnější přední část, přepracovaný interiér, pokročilý 14“ displej infotainmentu nebo kamerový systém poskytující přehled o povrchu pod koly. Mezi hlavní přednosti patří:
Zvýšení celkového výkonu elektromotorů na 252 kW (338 k), což stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy
Posunutí dojezdu přes hranici 500 km díky zvýšení účinnosti a většímu akumulátoru s kapacitou 73,1 kWh
Výrazně rychlejší nabíjení s funkcí předehřevu akumulátoru, z 10 na 80 % za 30 minut při teplotě –10 °C
Volitelně je k dispozici palubní nabíječka s výkonem 22 kW pro střídavý proud
Zdvojnásobení maximální hmotnosti brzděného přívěsu, ze 750 kg na 1,5 tuny
Subaru Uncharted
První kompaktní SUV od Subaru s čistě elektrickým pohonem má vyznavačům outdoorových aktivit nabídnout výkon, robustnost i agilitu. Účelově navržený vůz s poloměrem otáčení 5,5 metru, světlou výškou 210 mm a terénními režimy X-Mode zaujme hranatým volantem s páčkami rekuperace, 14“ displejem infotainmentu a dvojicí bezdrátových nabíječek. Subaru slibuje podvozek a řízení naladěné ve svém tradičním duchu.
Verze AWD:
dva motory, akumulátor 77 kWh, výkon 252 kW (338 k), 0-100 km/h za 5,0 s, dojezd 470 km, hmotnost brzděného přívěsu 1,5 tuny
Verze Long Range:
pohon předních kol, akumulátor 77 kWh, dojezd 585 km
Základní verze:
pohon předních kol, akumulátor 57,7 kWh, dojezd 445 km
22kW palubní nabíječka ve standardní výbavě všech verzí Rychlé nabíjení z 10 na 80 % za 30 minut při teplotě –10 °C s funkcí předehřívání
Subaru E-Outback
E-Outback vznikl na základě 30leté tradice zvýšených kombi od Subaru a přináší nové pojetí vlajkové lodi značky v segmentu elektrických vozů. Má kombinovat vše, co řidiči milují na jeho osvědčeném sourozenci s motorem Boxer – všestrannost, pohodlí, terénní schopnosti a jistotu na každém povrchu, nově s tichým a výkonným elektrickým pohonem a propracovanou moderní technikou. Subaru ho bude vyrábět ve své vlastní továrně.
Výkon:
akumulátor 74,7 kWh, 280 kW (375 k), 0-60 mph za 4,4 s, dojezd přes 450 km
Terénní schopnosti:
symetrický pohon všech kol, světlá výška 210 mm, dvoustupňový režim X-Mode, hmotnost brzděného přívěsu 1,5 tuny
Bezpečnost:
funkce nouzového zastavení, brzdění při sekundární kolizi a další funkce vycházející z asistenčního systému EyeSight
Prostornost:
o 105 mm větší rozvor než Outback (2850 mm), je delší než Solterra a má širší (o 94 mm) a delší (o 131 mm) zavazadlový prostor, který pojme čtyři velké kufry nebo přepravku pro psa
Design:
robustní vzhled, střešní ližiny, 18“ a 20“ kola z lehké slitiny, zadní stěrač
Dodejme, že uváděné technické parametry jsou zatím předběžné a mohou být aktualizovány v rámci homologace.
Solterra modelového roku 2026 dorazí na vybrané evropské trhy ještě na konci letošního roku, E-Outback bude možné objednávat ve čtvrtém kvartále 2025 s uvedením na trh na začátku příštího roku, kdy bude také zahájen prodej modelu Uncharted.
Přidáním těchto tří elektrických modelů do své nabídky hodlá Subaru nabídnout alternativu s nulovými lokálními emisemi ke stávajícím modelům. Do Solterry často přesedají majitelé Foresteru, Uncharted míří na zákazníky Crosstreku (ale je o 70 mm širší, o 25 mm vyšší a má o 80 mm delší rozvor) a název E-Outback je všeříkající. I v nové éře chce přinášet potěšení z jízdy a klid mysli všem automobilovým nadšencům, dobrodruhům a cestovatelům.
Subaru 28.7.2025
Pozn. redakce
Po přečtení článku asi zapláče nejedno srdce subaristy, zvláště při vzpomínce na Imprezu STi apod.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout