Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nová Toyota Hilux - výkonnější motor a nepřehlédnutelný design

Nový Hilux 2020 přináší nový markantní design přední partie, možnost zvolit výkonnější pohonnou jednotku 2,8 litru, i lepší schopnosti na silnici i v terénu s vyšší mírou pohodlí, modernizovanou výbavu a rozšíření modelové řady.

Nový Hilux Double Cab ‚Invincible‘ s výškou 1815 mm je oproti předchůdci o 5 mm kratší (nyní 5 325 mm) a 45 mm širší (1 900 mm). Ložná plocha pro náklad má v závislosti na typu kabiny délku 1 525 až 2 315 mm. Maximální nosnost 1 tuny a povolená hmotnost přívěsu až 3,5 t se nyní vztahuje na všechna karosářská provedení Toyoty Hilux s pohonem všech kol – Single Cab, Extra Cab a Double Cab.


Diesel 2,8 litru

Nový vznětový motor 2755 cm3 DOHC 16v splňuje požadavky emisní normy Euro 6d a disponuje nejvyšším výkonem 150 kW/ 204 k při 3400/min; v kombinaci s automatickou převodovkou nabízí točivý moment 500 Nm v pásmu od 1600 do 2800/min. Nejvyšší točivý moment v případě manuální převodovky činí 420 Nm od 1400 do 3400/min.

Nová jednotka ve spojení s automatickou převodovkou umožňuje zrychlovat z místa na 100 km/h za 10,7 s (o 2,1 s rychleji než se stávající jednotkou 2,4 litru), zatímco průměrná spotřeba paliva činí 9,5 l/100 km.

Motor používá systém vstřikování paliva typu Common Rail, turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek a mezichladič s kapalinovým chlazením. Z opatření ke snížení výfukových emisí jmenujme oxidační katalyzátor (DOC), filtr pevných částic (DPF), selektivní katalytickou redukci (SCR) a systém vstřikování močoviny.

Ke zvýšení výkonu při optimální spotřebě paliva napomohla kombinace mnoha různých úprav a vylepšení – optimalizace se zaměřila na tvar bloku motoru a pláště válců, provedení těsnění hlavy válců s ochrannou povrchovou úpravou, materiál sběrného výfukového potrubí a těsnění, resp. chladicí ventilátor a jeho připojení. Výsledná vylepšení v otázkách tuhosti, chlazení i kvality utěsnění se odrazila ve zvýšení výkonu.

Uplatnění našlo nové turbodmychadlo pro vysoké zatížení. To se chlubí většími rozměry oběžného kola (nárůst ze 48 na 58 mm) i turbínových lopatek (ze 41,5 na 52 mm) k dosažení většího objemu plnicího vzduchu.

Kuličková ložiska přinesla menší tření a snazší chod turbodmychadla za vysokých otáček. Nově vyvinutý mechanismus s variabilní geometrií lopatek snáší vyšší teplotu výfukových plynů, potlačuje deformace, deterioraci i oxidaci vlivem horka a současně zlepšuje spolehlivost.
Díky kombinaci uvedených opatření pak nové turbodmychadlo pomáhá dosahovat vysokého výkonu a nižší spotřeby paliva.

Nový motor používá elektronicky řízený systém vstřikování typu Common Rail s maximálním tlakem paliva 250 MPa ve prospěch vysokého výkonu a nízké spotřeby paliva.
K vyšší hospodárnosti napomohlo i několik dalších opatření:Byl optimalizován tvar spalovací komory, písty a pístní kroužky. Povrch pístních kroužků je potažen uhlíkovou směsí s tvrdostí diamantu (DLC), která snižuje tření; rovněž se zpomalila rychlost průtoku kouřových plynů s cílem omezit ztráty systému chlazení.

Používá se dvoustupňové olejové čerpadlo pro optimální přepínání tlaku oleje; řešení napomáhá snižovat hnací sílu olejového čerpadla za nízké teploty motoru nebo za malého zatížení, jakožto i tření způsobované v rané fázi zahřívání pístů.
Byl optimalizován tvar části EGR (recirkulace výfukových plynů) sacího potrubí s cílem potlačit výkyvy proudění plynů EGR; kvůli zvýšení účinnosti sání se již nepoužívá ventil elektronické regulace víření.

Kromě toho se reguluje proudění plynů mezi turbodmychadlem a katalyzátorem, zvýšila se kapacita systému selektivní katalytické redukce (SCR) se vstřikováním močoviny, byl doplněn senzor pevných částic a též se používá mezichladič stlačeného vzduchu s kapalinovým chlazením – všechna uvedená opatření byla nezbytná ke splnění požadavků emisní normy Euro 6d.


Diesel 2,4 litru

Osvědčený naftový motor Toyota 2393 cm3 DOHC 16v dosahuje nejvyššího výkonu 110 kW/ 150 k při 3400/min a točivého momentu 400 Nm v pásmu od 1600 do 2000/min. Uvedená jednotka ve spojení s automatickou převodovkou umožňuje zrychlovat z místa na 100 km/h za 12,8 sekundy, zatímco průměrná spotřeba paliva činí 9,3 l/100 km.

Motor používá systém vstřikování paliva typu Common Rail, turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek a mezichladič s kapalinovým chlazením. Z opatření ke snížení výfukových emisí jmenujme oxidační katalyzátor (DOC), filtr pevných částic (DPF), selektivní katalytickou redukci (SCR) a systém vstřikování močoviny.

Dále byl optimalizován tvar spalovací komory, písty a pístní kroužky. Povrch pístních kroužků je potažen uhlíkovou směsí s tvrdostí diamantu (DLC), která snižuje tření; rovněž se zpomalila rychlost průtoku kouřových plynů s cílem omezit ztráty systému chlazení.
V neposlední řadě se používá dvoustupňové olejové čerpadlo pro optimální přepínání tlaku oleje; řešení napomáhá snižovat nároky na olejové čerpadlo za nízké teploty motoru nebo za malého zatížení, jakožto i tření způsobované v rané fázi zahřívání pístů.


JÍZDNÍ DYNAMIKA

Hilux si zachovává své mimořádné schopnosti při zdolávání i těch nejextrémnějších terénních podmínek a současně je v dané třídě jedním z mála vozů, který zůstává věrný klasické rámové konstrukci. Jeho rámový podvozek je spojením mimořádné odolnosti a torzní tuhosti, nezbytné k překonání těch nejextrémnějších torzních sil.

Ke zlepšení pohodlí a jízdního chování přispěly úpravy systému zavěšení kol a servořízení. Podvozek těží z nového odladění předních i zadních tlumičů ve prospěch vyššího jízdního pohodlí a příkladných reakcí řízení.

Soustava zavěšení zadních kol s lstovými pružinami a zdvojenými tlumiči byla přepracována tak, aby zajistila schopnosti jízdy v terénu.
Když se volantem neotáčí, systém přechází do pohotovostního režimu (např. při jízdě v přímém směru). Snižují se tím nároky na točivý moment u čerpadla servořízení, což přispívá k nižší spotřebě paliva.


V terénu

Terénní schopnosti byly vylepšeny doplněním nové elektronické funkce (aktivovatelné v režimu 2WD), která simuluje činnost mechanického samosvorného diferenciálu ve prospěch záběrových schopností na kluzkých površích v režimu s pohonem dvou kol (týká se 4WD); dále snížením volnoběžných otáček motoru z 850 na 680/min a odladěním odezvy akcelerátoru ve prospěch lepší kontroly řidiče; modernizovaným stabilizačním systémem VSC.

Chuť Toyoty Hilux poprat se s jakýmkoli terénem dokládá i v dané třídě nejlepší minimální provozní světlá výška 310 mm (Double Cabbez diferenciálu), mimořádně důležité parametry nájezdových úhlů vpředu a vzadu (29, resp. 26 stupňů) a brodivost 700 mm.


DESIGN A PALUBNÍ TECHNOLOGIE

Kompletní přepracování se dotklo čelní partie se trojrozměrnou maskou chladiče a provedením předního nárazníku. Nové ztvárnění exteriéru podtrhují nově upravená přední a zadní LED světla (na přání), nové provedení 18" litých kol s broušenými povrchy a černým lakem atd.
Z modernizovaných prvků interiéru jmenujme nové provedení panelu sdružených přístrojů před řidičem nebo novou 8" obrazovku infotainmentu, která je zabudována do středového panelu a nabízí i mechanická tlačítka a kruhové ovladače.


Výbavová linie Invincible

Stupeň výbavy Invincible, představující vrchol pro provedení Extra Cab a Double Cab.e. esign exteriéru přináší robustnější a rafinované stylistické ztvárnění, kterým se odlišuje od linií Live, Active a Executive.

Čelní partie zaujme smělým trojrozměrným provedením masky chladiče lichoběžníkového tvaru, který vylepšují technické luxusní prvky s integrovaným ochranným krytem nárazníku.
Image odolnosti a dobrodružné povahy posilují i další stylistické doplňky. Jde např. o lemy na předních i zadních blatnících, vnější zpětná zrcátka a kliky dveří, černé tónování litých kol s broušenými povrchy nebo specifické provedení výklopné zádě.


Příslušenství

Exkluzivní charakter nové řady Hilux mohou zákazníci ještě posílit výběrem z nabídky čítající na 300 položek příslušenství a 10 různých variant víka nákladového prostoru pro uzpůsobení vozidla k pracovním účelům nebo volnočasovým aktivitám.

Z komplexní nabídky příslušenství jmenujme ochranný kryt pod předním nárazníkem nebo kompletní přední ochranný rám, prahové lišty, ochrany blatníků, litá kola, boční nášlapné prahy (s trubkovým profilem nebo ploché), resp. boční ochranné rámy z nerez oceli s integrovanými stupínky a plastový sportovní rám nebo horní ochranný rám z nerezové oceli.
Nabídka příslušenství pro ložnou plochu zahrnuje vložku nákladového prostoru, hardtopy v různém provedení, hliníkové rolovací systémy s manuálním nebo elektrickým ovládáním (pouze s výbavou Invincible Sport), uzamykání výklopné zádě a 12V napájení v prostoru korby.



Toyota 22.11.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar