Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nová Kia Ceed vstupuje na český trh

KIA MOTORS CZECH zahájila prodej třetí generace svého přelomového modelu Ceed, a to v karosářské verzi hatchback a Sportswagon (kombi). Od první skici, přes kompletní vývoj až po samotnou výrobu je Kia Ceed ryze evropským modelem navrženým tak, aby plně uspokojil potřeby náročných evropských zákazníků.

Třetí generace opět posouvá hranice segmentu C a se základní výbavou, která překonává dokonce základní výbavy některých konkurenčních modelů ze segmentu D má ambici opět zvýšit tržní podíl automobilky KIA v segmentu nižší střední třídy i na celém českém trhu.
Důležitou roli bude hrát varianta kombi, tedy Kia Ceed Sportswagon, jejíž prodej oficiálně startuje spolu s verzí hatchback. Celých 55 % prodejů modelu cee’d v ČR tvoří kombi.

Vzhled navazuje na sportovní a emotivní charakter fastbacku Stinger. Design modelu se zrodil v evropském návrhářském studiu Kia ve Frankfurtu pod vedením šefdesignéra Gregory Guillauma a vedoucího návrháře Kia Petera Schreyera.

Ceed oproti předchůdci je nižší s širší siluetou s delším zadním převisem a kabinou posunutou více vzad. Zakulacené hrany byly nahrazeny ostrými linkami; na přídi zaujme širší ‚tygří‘ maska chladiče a níže posazené otvory přívodu vzduchu, stejně tak jako přesné a lineární tvary rámující přední partii. Nový Ceed standardně používá LED diody pro denní svícení.

Kromě precizního odladění handlingu a stability vozu v zatáčkách a při vyšších rychlostech se konstruktéři KIA zaměřili také na potlačení hluku a vibrací v kabině vozu.
.
Kia Ceed má již v základní výbavě kameru sledující provoz před vozidlem, a řadu systémů na podporu řízení, které jsou k dispozici v příplatkové výbavě. Kromě standardně 6 airbagů bude každý model vybaven asistentem přepínání dálkových světel HBA či systémem sledování únavy řidiče DAW.

Již v základní výbavě nebude chybět aktivní systém pro jízdu v pruzích LKA. Každý majitel se může spolehnout na systém autonomního nouzového brzdění FCA rozpoznávající automobily a pevné překážky a v příplatkové výbavě rovněž s rozpoznáváním chodců.

Samozřejmostí je také elektronické řízení stability vozidla (ESC) a vlastní stabilizační systém VSM a také technologie vektorování točivého momentu pomocí inteligentního přibrzďování vnitřních kol, která potlačuje nedotáčivost v zatáčkách a zaručuje vyšší potěšení z cestování i jistotu řidiče za volantem.

V příplatkové verzi je Ceed, jako první model Kia prodávaný v Evropě, vybaven technologií následování vozidla v jízdním pruhu LFA, představující systém autonomního řízení ‚2. úrovně‘. Uvedená technologie sleduje vpředu jedoucí vozidla za dané dopravní situace a rozpoznává vodorovné dopravní značení pro udržování vozidla v daném pruhu na rychlostní komunikaci. Systém ovládá zrychlování, brzdění a řízení podle kolony vozidel vpředu, kdy využívá radarové senzory k udržování bezpečného odstupu od vozidla vpředu. Technologie sledování vozidla v jízdním pruhu funguje za rychlostí od 0 do 130 km/h.

Z dalších technologií na přání jmenujme pokročilý adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, systém pro sledování mrtvých úhlů, upozornění na přijíždějící vozidla v příčném směru při couvání a systém autonomního nouzového brzdění – auto/chodec..
Díky systému Drive Mode Select, pro přepínání jízdních režimů může majitel znásobit požitek z jízdy prostřednictvím režimů Normal a Sport. Systém Drive Mode Select upravuje účinek posilovače řízení a v jednotlivých režimech se též jemně modifikuje charakter motoru. V režimu Normal se vůz snaží maximálně zužitkovat technologie pro úsporu paliva a nabízí uvolněnější reakce od řízení. V režimu Sport se naopak zostřuje odezva škrticí klapky a zlepšují parametry akcelerace – rozjezd z místa i pružné zrychlení – a upravuje se charakter řízení s tužší zpětnou vazbou a přesnějšími reakcemi na pokyny od řidiče.
V nabídce prvků na přání najdeme i bezdrátové nabíjení chytrých telefonů či vyhřívaná přední a zadní sedadla.

Třetí generace je postavená na nové podvozkové platformě a je o 20 mm širší (1800 mm) a 23 mm nižší (1447 mm) než končící model. Rozvor zůstal na 2650 mm, přičemž přední převis se zkrátil o 20 mm (na 880 mm) a zadní převis prodloužil o 20 mm (nyní 780 mm). Přesto, že má nový Ceed podobné rozměry jako jeho předchůdce, chlubí se o 15l větším zavazadelníkem, který má nyní objem 395 litrů.

Ceed Sportswagon se chlubí výrazně větším zavazadelníkem než v minulosti. S objemem 625 litrů je téměř o pětinu větší než u předchozího modelu. Zadní sedadla sklopná a dělená v poměru 60:40 je možné snadno složit a zvětšit zavazadlový prostor až na 1 694 litrů.


Moderní pohonné jednotky

Ceed nabízí zážehový přeplňovaný motor s přímým vstřikováním benzínu 1.0 o výkonu 120 k, resp. nový motor 1,4 T-GDi, nahrazující 1,6 litru GDI i přes nižší zdvihový objem disponuje výkonem 140 k, tedy o 4 % více než předchůdce. Díky přeplňování se nový motor chlubí plošší křivkou točivého momentu než 1,6 litru..

Oba benzínové motory jsou spojeny s částicovým filtrem k dalšímu snížení výfukových emisí, aby nový Ceed s rezervou splňoval požadavky emisní normy Euro 6d TEMP.

V nabídce je též pohonná jednotka 1,4 litru CVVT s vícebodovým vstřikováním o výkonu 100 k a točivém momentu 134 Nm.

K dispozici je nový naftový motor 1,6 litru CRDi navržený v souladu s přísnějšími emisními limity Euro 6d TEMP, využívá aktivní systém selektivní katalytické redukce k výraznému snížení objemu škodlivých emisí. dříve používané vznětové Nová jednotka 1,6 litru ve dvou výkonových variantách (115 nebo 136 k) nabízí ve slabší výkonové variantě točivý moment 280 Nm v kombinaci s manuální převodovkou. Silnější jednotka produkuje 280 Nm v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou, resp. 320 Nm se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.


Všechny motory je možné kombinovat se šestistupňovou manuální převodovkou; pro nové motory 1,4 litru T-GDi a 1,6 litru CRDi je k dispozici i sedmistupňová dvouspojková převodovka Kia.


Úrovně výbavy a cena

Kia Ceed hatchback a Ceed Sportswagon nabízí shodně tři úrovně výbav


Comfort

1,4 CVVT 100 k (73 kW)
1,0T-GDI GPF 120 k (88 kW)
1,6 CRDi SCR 115 k (85 kW)


COOL

1,4 CVVT 100 k (73 kW)
1,0T-GDI GPF 120 k (88 kW)


Exclusive


1,4 CVVT 100 k (73 kW)
1,0 T-GDI GPF 120 k (88 kW)
1,4 T-GDI GPF 140 k (108 kW)
1,4 T-GDI GPF 7DCT automat 140 k (108 kW)
1,6 CRDi SCR 136 k (100 kW)
1,6 CRDi SCR 7DCT automat 136 k (100 kW)


Základní pořizovací cena pětidveřové varianty


Ceed hatchback Comfort 1.4 CVVT 100 k - 379 980 Kč
Exclusive 1,6 CRDi SCR 7DCT - 564 980 Kč
Ceed Sportswagon Comfort 1,4 CVVT 100 k - 404 980 Kč
Exclusive 1,6 CRDi SCR 7DCT - 589 980 Kč




Kia 4.9.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar