Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nová Dacia Sandero a Sandero Stepway se představily v Praze

I v této nelehké době se českému zastoupení značek Renault a Dacia podařilo uspořádat prezentaci třetí generaci automobilu Dacia Sandero a druhou generaci Sandero Stepway. Součástí byly i testovací jízdy v okolí Prahy. Ceny obou novinek budou oznámeny v lednu.

Novodobá historie značky Dacia se začala psát v roce 2004 s cílem nabídnout zákazníkům jen to co potřebují, nic zbytečného, a za rozumné peníze. Vzhledem k poměru ceny a užitné hodnoty si udržuje ve svém segmentu nejprodávanějšího auto mobilu v Evropě mezi soukromou klientelou. Během patnácti let si Dacii koupilo na našem kontinentě na sedm milionů zákazníků. Pro sandero se rozhodly 2,1 miliony, Sandero Stepway pak 1,3 milionu.

První generace Sandera se objevila v roce 2008, o rok později přišel na trh první Stepway. Druhá generace se objevila v roce 2012 a nyní na sklonku roku se objevuje třetí generace. Za osm let se u nás pro Sandero rozhodlo dvacet tisíc zákazníků. Ti pochopili, že je určitě lepší koupit se nový automobil se zárukou než hledat po bazarech ojetinu.

Navzdory nezměněným vnějším rozměrům jsou modernější, bohatší a praktičtější, aniž by ustupovaly ze své podstaty spočívající v jednoduchosti a spolehlivosti. Mění platformu a nabízejí vyšší úroveň výbavy, aktivní i pasivní bezpečnosti, nové pohony včetně dvoupalivového benzín/LPG, novou automatickou převodovku CVT a novou manuální šestistupňovou převodovku.


NOVÝ MODERNÍ A ROBUSTNÍ HATCHBACK

S výraznějšími blatníky vyzařuje Sandero robustnost. Celková linie je však plynulejší díky více skloněnému čelnímu oknu, nižší střeše (-1 cm) a ustupující linií střechy. Světlá výška podvozku zůstala nezměněna (133 mm), ale s větším rozchodem a podběhy kol se zdá nižší a podsaditější.

Příď a záď představuje nový světelný podpis Dacie ve tvaru Y. Horizontální linie vpředu i vzadu spojuje obě LED světlomety, které standardně disponují světelným senzorem, bez ohledu na úroveň výbavy, poskytují lepší viditelnost v noci (+ 37 % do dálky, + 9 % do šířky světelného pole).

Disky 15 nebo 16 palců, zvýrazněné výraznými oblouky blatníků, jsou již od druhé úrovně výbavy typu« Flexwheel », jejichž propracovaný design poklic šikovně imituje « skutečné » hliníkové disky, které jsou přesto dostupné v rozměru 16 palců.


DESIGN

Nově je k dispozici elektrické ovládání dveří zavazadlového prostoru integrované ve spodní hraně těchto dveří pro lepší estetiku a praktičnost. Nový tvar dveří a zpětných zrcátek je aerodynamičtější a přispívá ke snížení hluku vydávaného proudícím vzduchem.


SANDERO STEPWAY

Nové Sandero Stepway se pozná podle specifické, žebrované a klenutější kapoty, chromovaného loga Stepway pod mřížkou chladiče a klenutým nárazníkem nad mlhovkami. V předním i zadním nárazníku najdete ochranné prvky v barvě matného chromu, které chrání před poškrábáním.
Sandero Stepway získalo větší světlou výškou podvozku 174 mm (+ 41 mm oproti Sanderu), dále podélné střešní lišty, rozšířené blatníky a ochranu prahů dveří.

Střešní lišty jsou modulární. Díky klíči, uloženému v přihrádce palubní desky a bez složité demontáže se změní na pevný střešní nosič s nosností 80 kg, stejnou jako u konvenčních střešních lišt.


SPECIFICKÝ DESIGN INTERIÉRU

Čalounění sedadel provázejí textilní dekorace a oranžové lemování panelů dveří a palubní desky. Oba modely nabízejí tři místa vzadu, sklopné zadní sedadlo dělené 1/3-2/3 podle jednotlivých verzí a zavazadlový prostor objemu 410 l vybavený dvojitou podlahou.
Kvalitnější čalounění sedadel a tvar nových předních sedadel nabízejí více pohodlí a lepší oporu zejména s opěrkami hlavy, nastavitelnými na výšku. Sedadlo řidiče lze nyní nastavovat výškově v rozpětí 70 mm (+/- 35 mm) a volant na výšku (+/- 2.1°) i podélně (+/- 25 mm). Na přání lze zvolit středovou loketní opěru. ízení má variabilní 100 % elektrický posilovač pro zvýšení komfortu.


VÍCE VÝBAVY

Bez ohledu na úroveň výbavy zahrnuje sériová výbava držák smartphonu (podle verze na přání odnímatelný), displej palubního počítače, ovládání tempomatu a omezovače rychlosti na volantu a automatické rozsvícení světel. Řidič tak může pohodlně a bezpečně sledovat provoz na silnici a držet volant.

Nová automatická klimatizace s digitálním zobrazením, vyhřívaná přední sedadla (od dubna 2021), handsfree karta včetně dálkového otevírání zavazadlového prostoru, elektrická parkovací brzda, parkovací kamera, parkovací senzory vpředu i vzadu a dešťový senzor jsou k dispozici sériově nebo na přání, dle úrovně výbavy.


MULTIMEDIÁLNÍ SYSTÉM


U Nového Sandera a Sandera Stepway jsou dostupné tři multimediální systémy: Media Control, Media Display a Media Nav.

U Media Control se disponuje integrovaným rádiem s DAB konektivitou Bluetooth a USB. Za pomoci chytrého telefonu, umístěného před řidičem na důmyslném držáku, se mění na multimediální systém díky nové bezplatné aplikaci Dacia Media Control. Tato sestava umožňuje snadný přístup k rádiu, hudbě, volání, zprávám, aplikacím GPS a mnoha dalším funkcím, například k hlasovému rozpoznávání Siri nebo Android. Za účelem větší bezpečnosti je ovládání rádia umístěno na volantu a na ovladači pod volantem.

Rádio a přehrávání souborů z USB je možné i bez smartphonu připojeného k Media Control.
Tato výbava mimo jiné zahrnuje také dva reproduktory a digitální displej TFT 3,5 palce na přístrojové desce, kde se rovněž zobrazují informace z rádia.
U Media Display a jeho čtyř reproduktorů je na přístrojové desce velký 8palcový dotykový displej, který je pro lepší viditelnost a ergonomii mírně natočený k řidiči. Intuitivní a přívětivé rozhraní s připojením Bluetooth je kompatibilní se systémy pro chytré telefony Android Auto a Apple CarPlay. Nová záložka« vozidlo » umožňuje přístup k ovládání některých ADAS.

Nakonec u Media Nav je multimediální systém obohacen o navigaci a bezdrátové zrcadlení chytrého telefonu pomocí Apple CarPlay a Android Auto. Audiosystém využívá celkem 6 reproduktorů.


ZVÝŠENÁ PASIVNÍ BEZPEČNOST

Obě novinky jsou první modely Dacie s modulární platformou CMF, která poskytuje větší ochranu v případě nárazu díky vynikající odolnosti a tuhosti. Konstrukce byla zesílena na úrovni motorového prostoru (nosníky a podélníky jsou zcela nové) i interiéru. Nové snímače nárazu ve dveřích a akcelerometr umožňují včasnou detekci bočního nárazu, aby se rychleji nafoukly nové čelní a boční airbagy chránící břicho, hrudník a hlavu.
Vozy jsou sériově vybaveny šesti airbagy, pásy s omezovačem síly, předpínači vpředu i vzadu a nouzovým voláním E-CALL v případě nehody (tlačítko SOS v úrovni stropního světla).


AKTIVNÍ BEZPEČNOST

Viditelnost

Vozy jsou sériově vybaveny automatickým rozsvěcením světel a v některých verzích včetně dešťového senzoru. Světlomety s technologií LED pro lepší viditelnost: světelný kužel je o 37 % delší (110 m) a o 9 % širší (24 m) než halogenová potkávací světla předchozí generace.


Systémy asistentů řízení (ADAS)

Kromě omezovače rychlosti a ESP nejnovější generace nabízených sériově, tempomat s ovládáním na volantu (podle jednotlivých výbav), jsou Nové Sandero a Sandero Stepway vybaveny asistenty řízení nejnovější generace:


•Systém automatického nouzového brzdění, aktivní od 7 do 170 km/h, detekuje prostřednictvím předního radaru vzdálenost od vpředu jedoucího nebo stojícího vozidla. Při nebezpečí nárazu, systém varuje řidiče vizuálně i akusticky dříve, než zvýší výkon brzdného systému, pokud řidič brzdí, ale nebezpečí stále hrozí. Případně automaticky nebo silněji aktivuje brzdy, pokud řidič nebrzdí vůbec nebo brzdí jen nedostatečně.

•Systém hlídání mrtvého úhlu od 30 km/h do 140 km/h, varuje řidiče před možnou kolizí s jiným autem vedle vozu nebo za ním během změny jízdního pruhu

•Asistent parkování se skládá ze 4 předních a 4 zadních senzorů, zadní kamery včetně dynamických vodicích lišt, umožňuje snadné manévrování díky zvukovému a vizuálnímu upozornění.

•Asistent rozjezdu ve svahu


PLATFORMA A MOTORIZACE

Nová modulární platforma CMF poskytuje větší pevnost a tuhost při nižší váze. Snižuje znečišťující emise navzdory přísnějším požadavkům na nárazové zkoušky. Vozy jsou vybaveny novou přední nápravou, jejíž ramena (obdélníková ramena) mají větší schopnost filtrace nerovností a přesnější vedení. Pro lepší stabilitu v zatáčkách byla zvýšena tuhost stabilizátoru a rozšířen rozvor. Nové uložení motoru snižuje přenos vibrací do kabiny.

ŘADA BENZÍNOVÝCH MOTORŮ EURO 6D-FULL


Tyto motory dodržují normu Euro 6D-Full, která vstoupí v platnost 1. ledna 2021.


SCe 65 (jen Sandero):
atmosférický, tříválec 1,0 l, vstupní motor řady spojený s 5 stupňovou manuální převodovkou.


TCe 90
tři válce 1,0 l turbo, spojený s 6stupňovou manuální převodovkou nebo s automatickou převodovkou typu CVT


TCe 100 LPG
nový tříválec 1,0 l turbo dvoupalivový benzín/LPG spojený s 6stupňovou manuální převodovkou.


DACIA LPG

Dacia je jediný výrobce, který nabízí dvoupalivový pohon na benzín a LPG u celé řady osobních vozů. Tovární výroba této technologie, ověřené na motoru TCe 100 LPG, je zárukou bezpečnosti a spolehlivosti. Doba záruky z výroby, intervaly údržby a objem zavazadlového prostoru jsou stejné jako u benzínové verze (nádrž LPG je uložena v místě pro rezervní kolo).
Navíc nabízí dojezd více než 1 300 km díky dvěma nádržím: 50 l na benzín a 50 l na LPG, to jest 40 l užitečného objemu, neboť naplnění je z bezpečnostních důvodů omezeno na 80 % kapacity čili o 8 litrů více než předchozí generace Sandera LPG.


AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA CVT

Nová automatická převodovka CVT nabízí bleskové řazení a plynulé zrychlení. Jako náhrada za převodovku Easy'R je tato převodovka nabízena s motorem TCe 90.


ZA VOLANTEM

Nová platforma CMF umožňuje dosažení tří velkých inovací. První se týká akustiky: uložení motoru, příď a skelet karoserie jsou lehčí a zároveň tužší, díky tomu se snížil přenos vibrací. Druhé zlepšení se týká jízdních vlastností: širší rozchod kol zlepšuje jízdní stabilitu a ovladatelnost. Třetí zlepšení se týká pasivní a aktivní bezpečnosti, zejména díky asistentům řízení poslední generace.

Pokud jde o podvozek, nové tlumiče a nastavení pružin umožňují zatáčet bez výrazného naklánění. Toto naladění poskytuje skutečné potěšení z jízdy na klikatých silnicích při zachování komfortu.

Řízení, nyní 100% elektrické, snižuje vynaloženou sílu o 36 % oproti předchozímu Sanderu. Kromě toho nyní disponuje proměnným účinkem v závislosti na rychlosti vozu. Poskytuje přesnější vnímání přední nápravy, zaručuje tak lepší směrovou stabilitu na dálnici a současně usnadňuje manévrování, například při parkování.

Za účelem snížení spotřeby byla aerodynamika vozu zvlášť pečlivě propracována už na úrovni karoserie (střecha snížena o 10 mm, klesající linie) a pod podvozkem (zakrytovaný podvozek, automatické klapky v předním nárazníku). Koeficient odporu vzduchu (zvaný SCx) se zlepšil až o 11 %.



Dacia + JL 16.12.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar