Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nissan - zvýšená pozornost užitkovým modelům

Na letošním evropském autosalónu užitkových automobilů European Road Transport Show v Amsterdamu prezentoval Nissan svou orientaci na segment lehkých užitkových vozidel, v němž je zastoupen nejen pick-upem, ale také modelem Cabstar nebo Primastar/Interstar.

Tato orientace se dočká podpory, a to prostřednictvím postupné integrace přestaveb přímo do výrobního procesu, programu kompetenčních center pro užitková vozidla, který by měl rozšířit evropskou síť dealerů Nissan LCV, přesvědčivých prodejních výsledků nového modelu Cabstar po 12 měsících od zahájení prodeje, znovuuvedení na trh Pickupu splňujícího normu Euro IV a zavedení možnosti pohonu modelů Nissan Interstar a Primastar na bionaftu
Nissan otevře v létě 2008 vedle výrobního závodu ve Španělské Avile specializované centrum nástaveb pro modely Cabstar a Atleon. Tím umožní zákazníkům získat kvalitní nástavby v kratších dodacích lhůtách. V nabídce závodu v Avile bude vůz s bočnicemi, sklápěč a uzavřená skříň (pouze pro španělský a portugalský trh).
Pořízení nástavby bude začleněno do logistického procesu, což znamená, že jediným kontaktním místem pro nákup vozidla i objednávku nástavby bude dealer. Tím se sníží celkové náklady na pořízení vozidla a zkrátí se dodací lhůty.
Nissan očekává, že v prvním celém roce provozu bude dodáno 2000 nástaveb a že tento počet v dalších letech dále poroste.
Lehká užitková vozidla jsou klíčovým segmentem v aktuálním obchodním plánu společnosti Nissan. V kalendářním roce 2006 prodal Nissan na celém světě 489 579 lehkých užitkových vozů a dosáhla tak 8% konsolidované provozní ziskové marže o rok dříve, než bylo plánováno.
V rámci vlastních aktivit zaměřených na rozvoj dealerské sítě zřídí ve svých dealerských centrech také „kompetenční centra pro dodávky“ (Van Competency Centres, VCC), aby při aktivitách souvisejících s prodejem a poprodejními aktivitami zajistila obsluhu všech zákazníků profesionálně vyškoleným personálem.
Představení nových výrobků bude provázeno systematickým přístupem k rozšiřování trhů v Evropě. Nissan plánuje vstoupit nejen na dynamicky se rozvíjející ruský a turecký trh a také na rostoucí východoevropské trhy, kde její výkonnost v oblasti lehkých užitkových vozů zatím neodpovídá potenciálu značky.
V letošním roce se zatím prodalo 8258 nových lehkých užitkových vozů Cabstar, což překračuje očekávání. Výzkum mezi zákazníky ukazuje, že kupující láká kombinace flexibility, snadné ovladatelnosti, komfortu řízení a konkurenceschopných provozních nákladů.
Nový Cabstar je mezi zákazníky v Evropě velkým hitem. Jeho nový podvozek s žebřinovou konstrukcí je pevný, ale přitom flexibilní, a nabízí pět různých celkových hmotností vozidla a tři různé rozvory. To ve spojení s nabídkou tří různých motorů znamená, že pro potřeby každého zákazníka lehkých užitkových vozů v Evropě existuje vhodný Cabstar.
Na amsterdamském autosalonu představil Nissan model Pickup splňující normu Euro﷓4. Po úspěchu vozu Navara v Evropě se přepracoval Nissan také původní Pickup, aby odrážel aktuální poptávku a sloužil jako robustní, užitkový vůz pro každodenní práci.
Modifikací prošel také vznětový čtyřválec 2.5 o výkonu 129 k a točivém momentu 294 Nm. Pickup nabízí užitečné zatížení 1115 kg a jeho tažná kapacita 2800 kg patří k nejlepším v této třídě.
Navara sice poskytuje výkonnost, výbavu a komfort SUV, ale zájemci o pickupy více dbají na náklady, mají menší nároky na výkon než u Navary a budou jej používat hlavně jako užitkový vůz. Pickup bude i nadále nabízen ve třech variantách kabiny – Single Cab, Double Cab a King Cab a může se pochlubit nejlepší manévrovatelností a terénními schopnostmi ve své třídě. V Evropě se začne prodávat začátkem příštího roku.
Jako odpověď na rostoucí snahu provozovatelů LUV o omezení dopadu provozu jejich vozidel na životní prostředí zavádí Nissan verze dodávek Interstar a Primastar s pohonem na bionaftu, jejíž směs je tvořena z 30 % metylesterem rostlinných olejů a ze 70 % normální naftou.
V případě modelu Interstar bude pro pohon na bionaftu upraven vznětový motor 2.5 o výkonu 100 nebo 120 k, zatímco v případě Primastaru budou pro pohon na bionaftu vhodné vznětové motory 2.0 o výkonu 90 nebo 115 k, případně turbodiesel 2.5 o výkonu 150 k.

ML, 1.11.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar