Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nissan s novým hnacím ústrojím s elektromotorem: e-POWER

Společnost Nissan Motor Co. Ltd. zákazníkům představila své nové hnací ústrojí s označením e-POWER. Technologie e-POWER je tímto poprvé zpřístupněna zákazníkům. Jde o významný milník strategie elektrifikace v rámci vize Inteligentní mobility společnosti Nissan.

e-POWER staví na technologiích pro elektromobily přivedených k dokonalosti v Nissanu LEAF, nejprodávanějším ryzím elektromobilu v historii, kterého se prodalo už více než 250 000 kusů. Na rozdíl od modelu LEAF má hnací ústrojí e-POWER navíc malý zážehový motor sloužící k dobíjení vysoce výkonné baterie, když je potřeba. Eliminuje tak potřebu externí nabíjecí stanice a zachovává vysoký výkon.

Systém e-POWER disponuje plně elektrickým pohonem, což znamená, že kola jsou poháněna výhradně elektromotorem. Energie z výkonné baterie je přiváděna do kompaktního hnacího ústrojí e-POWER, které tvoří zážehový motor, generátor elektrické energie, měnič proudu a elektromotor. U tradičních hybridních systémů je slabší elektromotor zkombinován se zážehovým motorem, který pohání kola, když je baterie slabá (nebo při jízdě vysokou rychlostí). Avšak u systému e-POWER zážehový motor nepohání kola, jeho úkolem je jen dobíjet baterii. A na rozdíl od stoprocentního elektromobilu je zdrojem energie nejen samotná baterie, ale i motor.

Toto uspořádání obecně vyžaduje větší elektromotor a baterii, protože jediným přímým zdrojem pohonu kol je elektromotor. Proto je pro automobilový průmysl obtížné instalovat takový systém do kompaktních vozů. Nicméně Nissanu se podařilo najít cestu, jak minimalizovat rozměry, snížit hmotnost, vyvinout způsoby řízení elektromotoru s lepší odezvou a optimalizovat hospodaření s energií. Výsledkem je, že systém e-POWER využívá menší baterii než LEAF, ale poskytuje stejný zážitek z jízdy jako stoprocentní elektromobil.

e-POWER poskytuje téměř okamžitě robustní točivý moment, což zvyšuje živost jízdy a přináší plynulou akceleraci. Systém běží velmi tiše, podobně jako stoprocentní elektromobil. Protože systém e-POWER zapojuje spalovací motor mnohem méně často, jeho spotřeba paliva je srovnatelná s tradičními hybridy, zejména při jízdě městem. Systém e-POWER umožňuje využívat všechny přínosy elektromobilu, ovšem bez obav o nabíjení baterie.


Pozn: Systém e-POWER je klasifikován jako sériový hybridní pohon. Note e-POWER představuje vůbec první sériově vyráběný vůz v segmentu kompaktních vozidel vybavený systémem sériového hybridního pohonu.


Nissan 7.11.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar