Nissan - nové Murano a Qashqai+2 do prodeje
Ve čtvrtek představila společnost Nissan dva nové modely na našem trhu – modernizované Murano a nový Qashqai +2, jejichž prodej začíná právě o tomto víkendu na Dni otevřených dveří. Na návštěvníky prý dokonce čeká jedno velké překvapení.
Oba modely jsme si mohli vyzkoušet při krátké testovací jízdě a musíme přiznat, že Murano je zase o krok vpředu a sedmimístný Qashqai rozšiřuje nabídku stávajícího pětimístného modelu, jenž je v současné době jedničkou ve svém segmentu (viz Testy).
Nissan Murano se poprvé objevil v roce 2003 v USA, o dva roky později dorazil také do Evropy a do dnešního dne se jich prodalo zhruba 495 000 kusů. Díky novému vzhledu, vyššímu výkonu, dokonalejší technické úrovni, řadě nových prvků a hlavně novému interiéru je nejnovější crossover modelem, představující významný posun do business třídy.
Druhá generace Murana v sobě rozhodně nezapře genetickou spřízněnost se svým předchůdcem. Charakteristická silueta a stoupající trojúhelníková linie zadních bočních oken zůstala zachována, přičemž však každý panel karoserie je nový. Nápadnými změnami prošla příď i záď s odlišným provedením předních a zadních světlometů.
Uvnitř se zásluhou luxusního interiéru posouvá mezi vozy „business třídy“. Nová přístrojová deska, nová sedadla, kvalitnější materiály, prošívané kožené čalounění a prvky z hliníku posouvají interiér z kategorie sportovních SUV do třídy luxusních limuzín.
Nové Murano vychází z platformy D, kterou používá model Altima prodávaný na americkém trhu. Je přibližně o 50 procent tužší než předchozí model, si zachovává jízdní vlastnosti první generace a současně nabízí větší komfort. Nové zavěšení kol nyní zahrnuje víceprvkové uspořádání vzadu pro větší přesnost ovládání, nový systém posilovače řízení s účinkem závislým na rychlosti zlepšuje manévrovatelnost při nižších rychlostech a přináší přímější odezvu ve vyšších rychlostech. Systém pohonu všech kol zajišťuje vyspělá technologie ALL MODE 4×4-i společnosti Nissan.
Přestože Murano stále pohání zážehový vidlicový šestiválec 3.5, mimochodem jeden z nejlepších motorů své třídy, tak byl přepracován, čímž se výkon zvýšil na 256 k a točivý moment na 334 Nm. Zlepšenému výkonu a nižší spotřebě napomáhají významné úpravy nové CVT převodovky, která je prostě bez chyby. Jízda s ní skýtá opravdový luxus.
Asi nejchytřejším ze všech prvků jsou parkovací kamery, vedle zadní kamery, která je samozřejmostí, je vybaven vůz ještě kamerou umístěnou zpětném zrcátku u spolujezdce. Obraz přenášený na obrazovku na palubní desce odhalí řidiči jakoukoli překážku, která by mu jinak zůstala při parkování skryta v mrtvém úhlu.
Pokud původní verze vytvořila zcela nový segment trhu, nová verze upevňuje nárok Murana na vedoucí pozici na celém trhu crossoverů. Skutečně luxusní interiér, dokonalejší technická úroveň, vylepšený výkon a nové vyspělé prvky a výbava – včetně prvního představení kamerového systému umožňujícího rozhled do všech směrů (Around View Monitor – AVM) společnosti Nissan v Evropě – posouvají Murano rozhodně výše. Cena ve výbavě Comfort začíná na 1 130 000 Kč, což je méně u předchozí generace.
Nissan Qashqai
Před osmnácti měsíci vyplnil Nissan s modelem Qashqai mezeru běžným hatchbackem a kompaktním SUV. Jde o první kompaktní crossover v Evropě, který byl natolik úspěšný, že ve výrobním závodě musela být zavedena třetí směna pro uspokojení poptávky. Od zahájení prodeje na počátku roku 2007 se v Evropě prodalo přes 250 000 kusů modelu Qashqai, což je skutečně působivé číslo pro nový typ automobilu, který soupeří s tradičními značkami.
I když jsou některé verze Qashqai vybaveny technicky pokročilým systémem ALL MODE 4×4, není pohon na všechna čtyři kola nutností: na některých trzích prodej verze ALL MODE předstihuje prodej modelů 2WD, ale v Evropě obvykle vedou vozy s jednou poháněnou nápravou, v poměru 70:30. Model Qashqai nikdy nebyl zamýšlen jako skutečný terénní vůz, nicméně používá pohon na čtyři kola ke zvýšení trakční výkonnosti vozu v kluzkých podmínkách.
Konstrukční filozofií původního modelu, nyní převzatou modelem Qashqai+2 – bylo zkonstruovat vůz, který spojí přednosti třířadových osobních vozů s přednostmi rodinného hatchbacku a vyvaruje se jejich slabin. Proto se vůz vyznačuje jízdní dynamikou a komfortem a vytříbeností dobře vyladěného hatchbacku, obohacenými o praktický interiér většího auta. Vůz současně nabízí třetí řadu sedadel pro zákazníky, kteří dříve využívali kompaktní vozy SUV.
Sedmimístný Qashqai je oproti klasické verzi delší, vyšší a má také větší rozvor. Přestože je o 200 kg těžší, jízdní vlastnosti zůstaly zachovány. Také interiér nedoznal změn, na přání se dodává větší střešní okno a největší změnou je třetí řada sedadel, kterou lze sklopit do podlahy. Podle výrobce je určena pro děti a osoby do výšky 160 centimetrů, a to spíš na kratší vzdálenosti. V pětimístné konfiguraci má zavazadlový prostor objem 500 litrů, to znamená o nějakých 90 litrů více než původní Qashqai.
V první fázi se dodává s benzinovým a vznětovým čtyřválcem 2.0 o výkonu 140 k a 150 k, později přibudou ještě objemově slabší pohonné jednotky – turbodiesel 1.5 dCi a benzinový 1.6.
Cena začíná na 665 000 Kč (2WD, Visia), resp. na 730 000 Kč (4WD, Visia), oba s (benzinovým 2.0), verze 2.0 TD 4x4 stojí 780 000 Kč.
„Příchod Qashqai+2 a nového Murana, ve spojení s mimořádným úspěchem původní verze Qashqai, nám poskytuje celé nové portfolio výrobků, které nám pomáhá podtrhnout rozsah našeho sortimentu. Společnost Nissan představila světu koncepci vozů typu crossover a zatímco ostatní výrobci teprve začínají chápat potenciál této koncepce, my představujeme již třetí vozidlo tohoto typu,“ říká Carlos Tavares, výkonný viceprezident, Nissan Motor Co Ltd.
Podrobný popis obou vozidel přineseme v příštím týdnu.
Jindřich Lasík, 17.10.2008
Nissan Murano se poprvé objevil v roce 2003 v USA, o dva roky později dorazil také do Evropy a do dnešního dne se jich prodalo zhruba 495 000 kusů. Díky novému vzhledu, vyššímu výkonu, dokonalejší technické úrovni, řadě nových prvků a hlavně novému interiéru je nejnovější crossover modelem, představující významný posun do business třídy.
Druhá generace Murana v sobě rozhodně nezapře genetickou spřízněnost se svým předchůdcem. Charakteristická silueta a stoupající trojúhelníková linie zadních bočních oken zůstala zachována, přičemž však každý panel karoserie je nový. Nápadnými změnami prošla příď i záď s odlišným provedením předních a zadních světlometů.
Uvnitř se zásluhou luxusního interiéru posouvá mezi vozy „business třídy“. Nová přístrojová deska, nová sedadla, kvalitnější materiály, prošívané kožené čalounění a prvky z hliníku posouvají interiér z kategorie sportovních SUV do třídy luxusních limuzín.
Nové Murano vychází z platformy D, kterou používá model Altima prodávaný na americkém trhu. Je přibližně o 50 procent tužší než předchozí model, si zachovává jízdní vlastnosti první generace a současně nabízí větší komfort. Nové zavěšení kol nyní zahrnuje víceprvkové uspořádání vzadu pro větší přesnost ovládání, nový systém posilovače řízení s účinkem závislým na rychlosti zlepšuje manévrovatelnost při nižších rychlostech a přináší přímější odezvu ve vyšších rychlostech. Systém pohonu všech kol zajišťuje vyspělá technologie ALL MODE 4×4-i společnosti Nissan.
Přestože Murano stále pohání zážehový vidlicový šestiválec 3.5, mimochodem jeden z nejlepších motorů své třídy, tak byl přepracován, čímž se výkon zvýšil na 256 k a točivý moment na 334 Nm. Zlepšenému výkonu a nižší spotřebě napomáhají významné úpravy nové CVT převodovky, která je prostě bez chyby. Jízda s ní skýtá opravdový luxus.
Asi nejchytřejším ze všech prvků jsou parkovací kamery, vedle zadní kamery, která je samozřejmostí, je vybaven vůz ještě kamerou umístěnou zpětném zrcátku u spolujezdce. Obraz přenášený na obrazovku na palubní desce odhalí řidiči jakoukoli překážku, která by mu jinak zůstala při parkování skryta v mrtvém úhlu.
Pokud původní verze vytvořila zcela nový segment trhu, nová verze upevňuje nárok Murana na vedoucí pozici na celém trhu crossoverů. Skutečně luxusní interiér, dokonalejší technická úroveň, vylepšený výkon a nové vyspělé prvky a výbava – včetně prvního představení kamerového systému umožňujícího rozhled do všech směrů (Around View Monitor – AVM) společnosti Nissan v Evropě – posouvají Murano rozhodně výše. Cena ve výbavě Comfort začíná na 1 130 000 Kč, což je méně u předchozí generace.
Nissan Qashqai
Před osmnácti měsíci vyplnil Nissan s modelem Qashqai mezeru běžným hatchbackem a kompaktním SUV. Jde o první kompaktní crossover v Evropě, který byl natolik úspěšný, že ve výrobním závodě musela být zavedena třetí směna pro uspokojení poptávky. Od zahájení prodeje na počátku roku 2007 se v Evropě prodalo přes 250 000 kusů modelu Qashqai, což je skutečně působivé číslo pro nový typ automobilu, který soupeří s tradičními značkami.
I když jsou některé verze Qashqai vybaveny technicky pokročilým systémem ALL MODE 4×4, není pohon na všechna čtyři kola nutností: na některých trzích prodej verze ALL MODE předstihuje prodej modelů 2WD, ale v Evropě obvykle vedou vozy s jednou poháněnou nápravou, v poměru 70:30. Model Qashqai nikdy nebyl zamýšlen jako skutečný terénní vůz, nicméně používá pohon na čtyři kola ke zvýšení trakční výkonnosti vozu v kluzkých podmínkách.
Konstrukční filozofií původního modelu, nyní převzatou modelem Qashqai+2 – bylo zkonstruovat vůz, který spojí přednosti třířadových osobních vozů s přednostmi rodinného hatchbacku a vyvaruje se jejich slabin. Proto se vůz vyznačuje jízdní dynamikou a komfortem a vytříbeností dobře vyladěného hatchbacku, obohacenými o praktický interiér většího auta. Vůz současně nabízí třetí řadu sedadel pro zákazníky, kteří dříve využívali kompaktní vozy SUV.
Sedmimístný Qashqai je oproti klasické verzi delší, vyšší a má také větší rozvor. Přestože je o 200 kg těžší, jízdní vlastnosti zůstaly zachovány. Také interiér nedoznal změn, na přání se dodává větší střešní okno a největší změnou je třetí řada sedadel, kterou lze sklopit do podlahy. Podle výrobce je určena pro děti a osoby do výšky 160 centimetrů, a to spíš na kratší vzdálenosti. V pětimístné konfiguraci má zavazadlový prostor objem 500 litrů, to znamená o nějakých 90 litrů více než původní Qashqai.
V první fázi se dodává s benzinovým a vznětovým čtyřválcem 2.0 o výkonu 140 k a 150 k, později přibudou ještě objemově slabší pohonné jednotky – turbodiesel 1.5 dCi a benzinový 1.6.
Cena začíná na 665 000 Kč (2WD, Visia), resp. na 730 000 Kč (4WD, Visia), oba s (benzinovým 2.0), verze 2.0 TD 4x4 stojí 780 000 Kč.
„Příchod Qashqai+2 a nového Murana, ve spojení s mimořádným úspěchem původní verze Qashqai, nám poskytuje celé nové portfolio výrobků, které nám pomáhá podtrhnout rozsah našeho sortimentu. Společnost Nissan představila světu koncepci vozů typu crossover a zatímco ostatní výrobci teprve začínají chápat potenciál této koncepce, my představujeme již třetí vozidlo tohoto typu,“ říká Carlos Tavares, výkonný viceprezident, Nissan Motor Co Ltd.
Podrobný popis obou vozidel přineseme v příštím týdnu.
Jindřich Lasík, 17.10.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















