Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nissan X-Trail nyní ještě dokonalejší

Nissan X-Trail je světově nejprodávanějším SUV a nyní je k dispozici ve verzi s řadou vylepšení. Mezi změny patří nejen přepracovaný osobitý a robustní exteriér, ale také kvalitnější interiér, jehož přitažlivé nové funkce, větší praktičnost a inovativní nové technologie dále posilují úroveň bezpečnosti.

Řada úrovní výbavy se rozšířila o výbavu N-Connecta, která je novinkou a nabízí další možnosti volby, vyšší hodnotu a více přitažlivých funkcí. Protože někteří řidiči při řízení někdy touží po vyšší úrovni flexibility a větší svobodě, přibude do výbavy i technologie autonomní jízdy ProPILOT.

Nissan X-Trail byl vždy známý svými ostře řezanými rysy, mohutností, precizně tvarovanými liniemi, vysokými podběhy a elegantním tvarem kapoty. Nový model si tuto charakteristiku bezezbytku zachovává a ještě ji podtrhuje pomocí nezaměnitelného a robustního designu přepracované přídě vozu.

U modelů s výbavou Visia, Acenta a N-Connecta jsou světlomety halogenové, u výbavy Tekna (volitelně i u výbavy N-Connecta) pak jde o plnohodnotné LED světlomety. Obě verze čelních světlometů obsahují novou modernizovanou verzi světel pro denní svícení.
U modelů s LED světlomety mají potkávací světla nově funkci adaptivního čelního osvětlení (AFS). Tato dynamická světla se natáčí podle aktuální rychlosti a podle směru natočení volantu. Systém AFS směřuje více světla do vrcholu zatáčky a přispívá tím k větší viditelnosti i bezpečnější jízdě.

Přepracována byla přední parkovací čidla. U předchozí verze byla sice čidla vestavěna do nárazníku, ale netvořila s jeho povrchem dokonalou rovinu. Nyní už čidla a povrch nárazníku dokonale lícují. Ačkoli vzhledově se jedná o nepatrný rozdíl, jeho velký význam spočívá v tom, že dokonale vyjadřuje vysokou kvalitu exteriéru a pozornost, kterou značka Nissan věnuje detailům.

Díky vylepšením se nepatrně změnila i celková délka vozu. Ten nyní od nárazníku k nárazníku měří 4 690 mm, což je o 50 mm více než doposud. Beze změny naopak zůstala šířka (1 830 mm), výška (1 710 mm) a rozvor (2 705 mm) vozu.
Kabina se pyšní celou sadou vylepšení, jako první si řidič všimne nový dole zploštělý volant ve tvaru písmene D. Kompaktní střední část volantu je menší než dříve. Zmenšila se rovněž i tři ramena. Díky tomu, že jsou štíhlejší, je skrze volant lepší výhled na přístrojovou desku

V nové verzi modelu jsou použita důmyslná řešení úložného prostoru a různé praktické funkce – např. možnost odsunutí / sklopení druhé řady sedadel. Co se týká sedmimístné verze, která je ve struktuře evropského prodeje zastoupena 40 %, je přístup ke třetí řadě sedadel snadný a pohodlný.

S elektricky ovládanými zadními výklopnými dveřmi už bylo možné se setkat u předchozí verze modelu. Tuto funkci má k dispozici i nový X-Trail. Je ale doplněna ještě o bezdotykové ovládání. Pokud bude chtít zadní výklopné dveře otevřít někdo, kdo v rukou drží například tašky s nákupem či malé dítě, stačí, pokud pod středovou částí zadního nárazníku nohou provede vhodný pohyb – otvírací mechanismus dveří se aktivuje a dveře se samy otevřou.
Zavazadelník je větší než dříve z dřívějších 550 l se u pětimístné verze s nesklopenými sedadly zvýšil na současných 565 l (měřeno VDA). Objem zavazadelníku sedmimístné verze zůstává i nadále na hodnotě 445 litrů. Při sklopení všech sedadel do úplné roviny vzroste celkový objem zavazadelníku na 1 996 litrů.
Součástí výbavy se technologie ProPILOT stane v roce 2018. Půjde o první fázi cesty, po které se automobilka ubírá k autonomní jízdě. Řidiči budou moci všední prvky života za volantem zautomatizovat a stanou se tím svobodnějšími.

Systém ProPILOT bude ovládat směr jízdy, akceleraci a brzdění při jízdě v jednom dálničním pruhu za velmi hustého provozu a při velmi rychlé jízdě po dálnici. Zakládá se na těchto třech technologiích: asistent pro jízdu v jednom pruhu (LKA), inteligentní tempomat (ICC), autonomní jízda v dopravní zácpě (TJP). Systém ProPILOT bude u modelu X-Trail možné intuitivně aktivovat tlačítkem na volantu. Systémové údaje se budou zobrazovat na sdruženém přístroji, mezi rychloměrem a otáčkoměrem. Podrobnější informace o systému ProPILOT budou k dispozici později, před jeho uvedením do prodeje.
Nový X-Trail je poprvé vybaven systémem upozornění na provoz za vozidlem. Tento systém snižuje riziko srážky v nízké rychlosti při couvání z parkovacího místa. Pokud se řidič pokusí zařadit zpátečku tehdy, když je zaznamenán příjezd dalšího vozidla do prostoru za vozem, systém spustí vizuální a zvukovou signalizaci.

Inteligentní nouzové brzdění je rozšířeno ještě o rozpoznávání chodců. Díky této inovativní technologii je možné minimalizovat nebezpečí srážky s chodcem. Technologie funguje na principu součinnosti předního radaru a kamery.

Vůz je nově vybaven i technologií asistence při zastavení (SSA). Ta u vozů s manuální převodovkou funguje jako doplněk technologie asistenta rozjezdu do kopce (HSA). Technologie SSA aktivuje brzdy a zajišťuje tak vozidlo v klidovém stavu po dobu tří minut. Poté se automaticky aktivuje parkovací brzda. Technologii SSA je možné využít nejen ve stoupání či klesání, ale i na rovině, chce-li si řidič odpočinout a sundat nohu z pedálu brzdy.
K dispozici i nadále zůstává trojice výkonných motorů zahrnující také vznětovou jednotku o objemu 2,0 l s výkonem 177 k, která byla uvedena na trh v roce 2016. Zákazníci tak mohou volit mezi zážehovými motory či vznětovými jednotkami s nízkým/vysokým výkonem. Převodovku lze zvolit buď manuální šestistupňovou, nebo automatickou s označením CVT XTronic. Vůz může mít poháněná dvě, nebo i všechna čtyři kola.

Každá verze modelu X-Trail je už ve standardu vybavena šesti airbagy a systémy podpory řidiče, mezi které patří protiblokovací brzdový systém, elektronické rozdělování brzdné síly a stabilizace podvozku. Mezi další prvky standardní výbavy patří tempomat s omezovačem rychlosti, konektivita Bluetooth, manuální klimatizace, elektricky nastavitelná vyhřívaná vnější zrcátka a kola z lehké slitiny.



Pohonné jednotky
TypPohonPřevod.Výkon – kKomb.sp. –l/100 km
1.6 D2WD6MT1304,9
1.6 D4WD6MT1305,3
1.6 D2WDCVT1305,1
2.0 D2WDCVT1775,6
2.0 D4WDCVT1776,0
2.0 D4WD6MT1775,6
1.62WD6MT1636,2




Nissan 12.7.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar