Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nissan X-Trail - atraktivnější a modernější

Po dvou letech se Nissan X-TRAIL dočká řady vylepšení, která pomohou upevnit pozici tohoto modelu v segmentu SUV. Zákazníci se mohou těšit na dynamičtější design exteriéru, vyšší kvalitu a funkčnost interiéru. Lepší mechanické a aerodynamické vlastnosti přispějí k nižší spotřebě.

Nejvíce patrné změny se týkají přední části vozu. Zcela přepracovaná mřížka chladiče, světlomety a sestava nárazníku působí kompaktněji a dodává dynamičtější vzezření. Světlomety jsou štíhlejší a mají techničtější vzhled, přičemž tlumená světla jsou xenonová nebo halogenová (podle výbavy), dálková světla jsou halogenová.
Vzadu byla charakteristická vertikální světla modernizována a doplněna o technologii LED u obrysových a brzdových světel.
Profil vozu byl pozměněn díky zvýšení průměru desetipaprskových kol na 18", kola jsou navíc i širší (až 225/55/18) a dostupné jsou také 17" ráfky v novém pětipaprskovém provedení.
Rovněž interiér doznal změn nejen díky použití kvalitnějších materiálů. Řidič ocení lepší výhled z vozu, stejně jako čitelnost nového a kvalitnějšího hlavního přístrojového panelu s větším a zřetelnějším rychloměrem a otáčkoměrem. Mezi nimi se nachází nový palubní počítač. Zlepšen byl rovněž systém vytápění, volitelnou součástí výbavy bude vyhřívání zadních sedadel se dvěma úrovněmi výkonu.
Novinkou je začlenění displeje zadní parkovací kamery do stropního zpětného zrcátka, což znamená, že i vozy bez navigace mohou nyní využívat výhod, které skýtá zadní parkovací kamera a systém indikace vzdálenosti. Displej s vysokým rozlišením se objeví ve zpětném zrcátku po zařazení zpátečky, lze ovšem kdykoli manuálně vypnout.
Pod kapotou verze se vznětovým motorem najdeme rovněž řadu vylepšení, jejichž výsledkem je nižší spotřeba, nižší emise a splnění požadavků normy Euro 5. Hlavní inovací je přidání dalšího vstřikovacího místa, čímž se jejich počet zvyšuje na sedm, přičemž hlava pístu byla upravena podle nového uspořádání vstřikovačů.
Manuální převodovka dostala nové převody, zajišťující lepší kompromis mezi akcelerací, spotřebou energie a emisemi. V automatické převodovce se podařilo dosáhnout nižšího tření. Novou funkcí je ukazatel doporučovaného přeřazení rychlostního stupně na obrazovce palubního počítače.
Optimalizované aerodynamické vlastnosti spodní části vozu a použití plášťů s nízkým valivým odporem se odráží ve výrazném snížení emisí CO2 a spotřeby paliva. Například u verze 2.0 dCi o výkonu 150 k s částicovým filtrem bylo dosaženo snížení spotřeby paliva na 6,4 l z původních 7,1 l/km.
Inovované vozy X-Trail budou na českém trhu dostupné od konce září 2010.


JL, 5.8.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar