Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nissan X-TRAIL - tradice zavazuje

Po světové premiéře na autosalonu v Ženevě se nový Nissan X-TRAIL objeví v letních měsících už na evropském trhu. Protože se jeho předchůdci dařilo na starém kontinentu nad očekávání dobře, začne se novinka „ u nás“ prodávat dřív než v Japonsku.

To se v dějinách Nissanu, u automobilu vyráběného v Japonsku, ještě nikdy nestalo. Nový X-TRAIL nabízí prostornější interiér, vyšší komfort a bohatší výbavu. Dodává se s třemi novými motory s nižší spotřebou i emisemi a větším výkonem. Také bezpečnost, jak cestujících, tak chodců je na vyšší úrovni, stejně jako flexibilita vnitřního prostoru.
Designově, i přes kompletní přepracování, navazuje na zavedené a u zákazníků velice oblíbené tvary předchozí generace. Hlavní znaky zůstaly zachovány, neboť u zákazníků byly velice oblíbeny.
Hlavní změnou je širší D-sloupek, který společně s objemnými podběhy a upravenými nárazníky působí robustnějším dojmem. Zadní jednodílná výklopná stěna sahá až k nárazníku, a třetí brzdové světlo není již za sklem, ale integrované přímo do rámu pátých dveří.
Také v interiéru pokračuje ve své strategii nabídnout vyšší kvalitu, než zákazníci očekávají, což dokazují mj. na dotyk příjemné plasty. Přemístěním analogových přístrojů ze středu palubní desky přímo do zorného pole řidiče se získalo více prostoru pro nové ztvárnění středové konzole, a tudíž i místo pro nový navigační displej s integrovaným CD-přehrávačem a schránkou na 10 CD.
Nový X-TRAIL vychází z platformy modelu Qashqai. To znamená, že přední vzpěry McPherson i zadní náprava multilink jsou upevněny na pomocném rámu. X-Trail také narostl v rozvoru o 50 mm na 2630 mm a v délce o 175 mm na 4630 mm. Z toho těží hlavně objem zavazadlového prostoru, který se zvětšil o 193 litrů na 603 litrů.
X-TRAIL je opět velice dobře vybaven také do terénu – světlou výškou 200 mm, nájezdovými úhly vpředu a vzadu 28º/23º a pochopitelně nejmladší generací elektronicky řízeného pohonu všech kol All Mode 4x4, který ve spojení s benzinovým nebo dieselovým motorem zabezpečí potřebnou stabilitu při pomalejší rychlosti mimo asfaltové silnice. Ovladačem na středové konzoli si lze navolit, stejně jako dřív, režim 4x2, Auto nebo Lock, určený pro jízdu v těžším terénu (do 30 km/h), kdy dojde k pevnému rozdělení síly na nápravy v poměru 50:50.
V segmentu offroadů jej můžeme zařadit hned za Patrol a Pathfinder. K novinkám systému 4x4 patří také systémy DDS a USS, který je podstatě plně automatický „Hill Holder“. Ve stoupání od 10º udrží vozidlo v klidu tak dlouho, než se řidič rozjede. V extrémním terénu má tak dost času, aby bez stresu přendal nohu z brzdy na plyn. Systém USS pracuje také při zařazeném zpětném chodu. Oproti tomu DDS pomáhá při sjíždění prudkých svahů, kdy při režimu Lock udržuje konstantní rychlost 7 km/h. Řidič nemusí brzdit a může se plně koncentrovat na řízení.
Nabídku pohonných jednotek rozšířil Nissan pro X-TRAIL ze tří na čtyři. Z dosavadních zůstal pouze zážehový čtyřválec 2.5, ovšem modernizovaný. S jeho 233 N.m už v nízkých a středních otáčkách je vhodný pro tažení přívěsů, a proto je mezi zákazníky tak oblíben. Je kombinován buď se šestistupňovou mechanickou převodovkou nebo bezestupňovou CVT. Ostatní tři motory jsou nové konstrukce, přičemž poprvé je turbodiesel nabízen ve dvou výkonových variantách. Sériově jsou spojeny se šestistupňovými mechanickými převodovkami, pro verzi 110 kW je na přání k dispozici poptvé šestistupňový automat.
Nový X-TRAIL umí všechno, co uměl už starý. Ale nyní je však komfortnější, nabízí více místa, a na silnici stejně jako v terénu ještě suverénnější.

Zážehové motory
Typ2.02.5
Objem19972488
Výkon103(140)/6000124(169)/6000
Toč.moment193/4800233/4400



Vznětové motory
Typ2.0 dCi2.0dCi
Objem19951995
Výkon110(150)/4000127(173)/3750
Toč.moment320/2000360/2000



Rozměry: 4630 x 1785 x 1685 mm
Rozvor kol: 2630 mm
Světlost: 200 mm
Nájezdový úhel vpředu/vzadu: 28/23 stupňů
Přechodový úhel: 20 stupňů
Brodivost: 350 mm

Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, toč.moment - N.m/min., Údaje o spotřebě, rychlosti a zrychlení zatím výrobce neuvedl.

Jindřich Lasík, 11.4.200

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar