Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nissan Qashqai - třetí generace bestselleru

Nissan posiluje pozici lídra v evropském segmentu crossoverů představením nového modelu Qashqai třetí generace. Od doby, kdy společnost Nissan v roce 2007 tento segment vynalezla, se prodalo více než tři miliony vozů Qashqai.

Pro novou iteraci si Nissan zachoval hlavní principy, které řídily koncept, design a vývoj dvou předchozích generací modelu Qashqai: elegantní design, vylepšené celkové balení a efektivní hnací ústrojí v kombinaci se zvýšenou kvalitou a zážitkem z řízení jako u vozů vyššího segmentu. Díky nové alianční platformě CMF-C, inovací a pokročilých technologií, opět zvýší laťku v segmentu crossoverů.

Podobně jako u předchůdců i design nového modelu Qashqai vedl tým společnosti Nissan Design Europe se sídlem v centru Londýna, zatímco jeho vývoj vedl tým Nissan Technical Center Europe se sídlem v Cranfield, Bedfordshire (Velká Británie).

Zvnějšku je vylepšený postoj karoserie modelu Qashqai účelnější, s výraznými liniemi prodlouženým rozvorem a impozantními 20palcovými koly z lehké slitiny.Rozvor se zvětšil o 20 mm a celková délka o 31 mm. Došlo k nepatrnému zvýšení výšky (+ 35 mm) a rozšíření o 29 mm.
Přední část má zvětšenou masku chladiče v chromovaném provedení se linkou v matném chromu, který zdůrazňuje preciznost designu. Doplněna štíhlými, pokročilými Full LED matrix světlomety s charakteristickým podpisem LED denního svícení ve tvaru bumerangu. Super úzké mezery mezi všemi těmito detaily vytvářejí prémiový dojem.

Přední světlomety byly oproti předchozí generaci vylepšeny a díky LED technologii jsou nyní štíhlejší a kopírují dynamické linie karoserie.

Nová generace bude poprvé k dispozici s 20“i koly z lehkých slitin (dříve až 19“). Tato kola s větším průměrem lépe vyplňují podběhy a přispívají k robustnímu vzezření vozu na silnici.


Vylepšená atmosféra interiéru

Celý interiér působí harmonickým a uklidňujícím dojmem díky použití nového bílého ambientního osvětlení. Velká pozornost byla věnována také ergonomické a estetické kvalitě tlačítek a spínačů s vysoce kvalitní hmatovou odezvou, která dává uživatelům pocit jistoty a propracovanosti.

Nová 12,3palcová TFT multi-informační obrazovka přístrojové desky s vysokým rozlišením nabízí výběr konfigurovatelných rozvržení pro zobrazení navigace, zábavy, informací o provozu nebo informací o vozidle, to vše ovládané novým dotykovým přepínačem na volantu.
Inovativní nový 10,8palcový Head-Up displej (HUD) poskytuje největší úhlopříčku obrazu v segmentu. V zorném poli řidiče se promítají klíčové informace navigace, asistenčních systémů řidiče a informace o provozu.

Pohodlné ovládání


Nový Qashqai poskytuje řidičům dokonalou kontrolu nad situací díky lepší viditelnosti vpřed, do boku a vzad. Mezi vylepšení patří větší sklon čelního skla, tenčí design předního sloupku a boční zrcátka namontovaná na dveřích, namísto sloupku A, čímž se omezují zóny zakrytého výhledu.

Delší rozvor v kombinaci s efektivní celkovou konstrukcí vytváří větší prostor pro uživatele. Prostor pro kolena pro cestující vzadu se zvětšil o 28 mm na 608 mm, přičemž se mezi řidičem a spolujezdcem vytvořila větší vzdálenost. Vpředu i vzadu se zvýšil prostor nad hlavou cestujících o 15 mm díky malému zvětšení vnějších rozměrů.


Ztělesněná praktičnost

Celková kapacita zavazadlového prostoru se oproti předchozí generaci modelu zvýšila o více než 50 litrů, částečně díky tomu, že byla o 20 mm snížena podlaha v důsledku vylepšené konstrukce zadního zavěšení.

Oblíbené prvky, jako například boční úložné prostory nad podběhy kol a systém flexibilní organizace zavazadlového prostoru, jsou u nového modelu přeneseny a vylepšeny, stejně jako odolné čalounění na jedné straně a omyvatelný plast na straně druhé.
Vylepšení ergonomického designu dveří znamenají, že nastupování a vystupování je nyní snazší než u předchozí generace, což je patrné zejména v omezených prostorech, jako jsou parkovací domy s více podlažími. Tam, kde to prostor dovolí, se zadní dveře nyní otevírají do úhlu 90 stupňů.


ektrifikované pohony


Nissan Qashqai bude k dispozici nejen s benzinovým motorem 1,3 DIG-T s technologií mild hybridního pohonu, ale také pro Evropu představuje e-POWER, inovativní a oceňovanou technologii, které čerpá z průkopnického elektrického modelu Nissan LEAF.
S variantami 2WD a 4WD, šestistupňovou manuální převodovkou nebo novou převodovkou Xtronic a pohonem čistě elektrického motoru technologie e-POWER nabízí nový Qashqai vše k uspokojení každého požadavku zákazníka, přičemž radost z jízdy je srdcem všech konfigurací hnacího ústrojí.


Benzinový motor 1.3 DIG-T

Mild hybridní systém je cenově dostupnější hybridní technologií, která
poskytuje podporu točivého momentu, prodloužené vypnutí motoru při volnoběhu, rychlé znovu nastartování a režim plachtění do zastavení (pouze Xtronic), se zlepšením úspory paliva.
Mild Hybridní systém je spojen s osvědčeným zážehovým motorem 1.3 DIG-T, představený v modelu Qashqai v roce 2018. Pro nový Qashqai byl vylepšen o 50 nově navržených komponentů a splňuje emisní normu Euro6-d Full.

Bude nabízen s výkony - 138 k a 156 k, buď se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo novou převodovkou Xtronic (pouze 156 k). Maximálního výkonu motor dosahuje při 5500/min, s maximálním dostupným točivým momentem 270 Nm při 1750/min pro varianty Xtronic s výkonem 156 k a výkonnější varianty s manuální převodovkou. Mild hybridní systém ALiS přidává k celkové hmotnosti vozidla pouhých 22 kg.

Při zpomalování se energie získává rekuperací a ukládá se do lithium-iontové baterie. Tato energie se je poté využívána v režimu Start-Stop, v režimu plachtění do zastavení (pouze Xtronic) a jako podpora točivého momentu benzinového motoru.
V režimu plachtění do zastavení, při rychlostech nižších než 18 km/h a při „aktivním brzdění”, se motor vypne a akumulovaná energie se použije k napájení elektrických zařízení vozidla. To umožňuje prodloužení zastavení motoru a snížení spotřeby paliva.
U manuálních verzí byla převodovka vylepšena pro rychlejší, přímější a sportovnější pocit z řazení. Převodovka Xtronic nové generace nabízí lepší spotřebu paliva a pocit zrychlení díky vylepšením včetně systému dvojitého olejového čerpadla s novým elektrickým olejovým čerpadlem.

Pohon předních kol je k dispozici u verzí s výkonem 138 i 156 k, zatímco pohon všech kol bude pouze u modelů s převodovkou Xtronic s výkonem 156 k. Nový řídicí systém pohonu všech kol a volič jízdních režimů jsou intuitivnější a inteligentnější a přizpůsobují se vnějším podmínkám pomocí pěti jízdních režimů – Standard, ECO, Sport, Snow a Off-Road. V případě prokluzu kola se reakční doba systému pohonu všech kol snížila pětkrát na přibližně 0,2 sekundy.


E-POWER

Qashqai přináší do Evropy premiéru inovativního systému pohonu e-POWER, který se skládá z výkonné baterie a hnacího a integrovaného hnacího ústrojí složeného ze zážehového motoru o výkonu 157 k s jedním z nejlepších variabilních kompresních poměrů v dané kategorii, generátoru energie, měniče a elektromotoru o výkonu 140 kW podobné velikosti a výkonu, jaký lze najít v elektromobilech značky Nissan. Jedná se o řešení, které kombinuje příjemné lineární zrychlení, které je charakteristické pro elektromobil, ale bez nutnosti nabíjení.
Oproti použití systému e-POWER v modelu Note, kde je využit benzinový motor 1,2, který nabíjí bateriovou jednotku, a konečný výkon systému je 108 k, byl e-POWER pro evropský trh upgradován použitím 1,5l zážehového motoru s konečným výkonem systému 140 kW (187 k).
Zážehový motor slouží výhradně jako generátor elektrické energie, zatímco kola jsou poháněna elektromotorem. To znamená, že motor může vždy běžet v optimálním režimu, což vede k vynikající účinnosti a nižším emisím.


Podobně jako LEAF i Qashqai e-POWER těží z nového zážitku z jízdy díky možnosti ovládat vůz jedním pedálem, a to prostřednictvím systému e-Pedal. Řidič se tak může rozjíždět, zrychlovat a zpomalovat pouze pomocí plynového pedálu.


Nový design zavěšení a řízení

Díky platformě CMF-C má Qashqai aktualizované nastavení vzpěry McPherson vpředu i vzadu. U verze s pohonem dvou kol specifikovaných až po 19” kola je pro zadní zavěšení využita torzní příčka. U 20” kol a verzí s pohonem všech kol bude model vybaven pokročilým víceprvkovým zavěšením.


Vylepšený asistenční systém ProPILOT

Qashqai bude vybaven novou generací asistenčního systému ProPILOT, která přináší větší podporu řidiče v širším spektru okolností. Systém nazvaný ProPILOT s funkcí Navi-link byl navržen tak, aby snižoval únavu a stres při řízení a jeho používání bylo velmi intuitivní. (pouze pro Xtronic)

ProPILOT s funkcí Navi-link dokáže zrychlit a zabrzdit vozidlo v jednom jízdním pruhu na dálnici. Systém dokáže vozidlo zrychlit na nastavenou rychlost a v hustém provozu a popojíždějících kolonách může vozidlo zabrzdit až na 0 km/h. Systém je schopen automaticky pokračovat, pokud vozidlo stojí méně než tři sekundy a provoz před vozidlem se pohybuje.
Nyní je aktualizovaný systém schopen přizpůsobit rychlost vozu podle dalších vnějších okolností: když vůz přejede do nižší rychlostní zóny na dálnici, je schopen přečíst dopravní značky a vzít do úvahy údaje o rychlostním limitu z navigačního systému a zpomalí na příslušnou rychlost, což znamená, že řidič nemusí ručně nastavovat rychlost tempomatu.

Systém může také použít data z navigačního systému k úpravě rychlosti pro blížící se zatáčky nebo dálniční sjezdy, které mají těsnější poloměr.

Kromě toho nyní může komunikovat s radary hlídání mrtvého úhlu, aby pomohl zasáhnout korekcí vstupu řízení, aby zabránil změně jízdního pruhu, pokud se v zóně slepého úhlu nachází další vozidlo.

Mezi další vylepšení patří varování tzv. „ochrany boků“ pro situace, které řidiče v městském provozu upozorní na riziko kontaktu s předmětem na boku vozidla, obvykle při odbočování na parkovací místo. Qashqai může také zasáhnout, aby zabránil kolizi při couvání z parkovacího místa, a to díky upgradu stávajícího upozornění na detekci pohybujících se objektů, které pomocí brzd zastaví vozidlo, pokud je poblíž detekována pohybující se překážka.
Další bezpečnostní prvek přichází v podobě inteligentního předního nouzového brzdění společnosti Nissan s prediktivní funkcí. Díky pokročilé radarové technologii jsou senzory schopny číst silnici za vozidlem jedoucím vpředu a detekovat, zda vozidlo náhle zabrzdí. Systém aktivuje brzdy, aby snížil pravděpodobnost kolize.


Novinkou v sadě bezpečnostních technologií na palubě nového modelu Qashqai je centrální airbag, který se aktivuje mezi dvěma předními sedadly, aby zabránil cestujícím v přední řadě v kontaktu v případě bočního nárazu. Centrální airbag doplňuje airbagy řidiče a spolujezdce, stejně jako boční a hlavové airbagy, které jsou standardem nového modelu


Nissan 24.2.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar