Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nissan Qashqai - facelift na českém trhu

Díky novému, sofistikovanému vzhledu, vyššímu komfortu a rozsáhlejší standardní výbavě má nyní Nissan Qashqai všechny předpoklady k tomu, aby dále posílil svou pozici na špičce segmentu crossoverů.

Od uvedení na trh v březnu 2007 předefinoval Nissan Qashqai evropský trh středně velkých hatchbacků. Qashqai – původní crossover navržený a vyrobený v Evropě, vnesl vítr do tradičního tržního sektoru a přinesl přinesl Nissanu výrazný úspěch. Za tři roky přesáhl prodej vozu Qashqai a jeho sedmimístné verze Qashqai+2 půl milionu kusů. I v současné době poptávka stále převyšuje nabídku. Proto byla ve výrobním závodě v britském Sunderlandu znovu zavedena třetí směna. S příchodem nové verze prodeje určitě neklesnou. Základní hodnoty tohoto modelu zůstávají beze změn a vylepšení jeho přitažlivost jen posílí.


Exteriér a aerodynamika
Nejvýraznější vizuální změna se dotkla přední části s novou kapotou, čelním nárazníkem, bočními partiemi, mřížkou a světlomety. Tvar zadních svítilen zůstal beze změn, ale je použit čistší design skel. Brzdové světlo využívá 12 LED diod pro dosažení maximální jasnosti. Další změnou je střešní spoiler, jehož profil byl u obou modelů upraven pro snížení aerodynamického odporu.
Nový tvar získala také spodní část nárazníku, která optimalizuje proudění vzduchu k chladiči a lamelová mřížka byla nahrazena voštinovou. K lepšímu proudění vzduchu a zlepšení aerodynamiky přispěly i další změny v konstrukci spodku vozu. Karoserie se dočkala dvou nových barev: červené Warm a šedé Style. Nově jsou v nabídce také pětipaprskové 16“ a 17“ ráfky z lehkých slitin.


Vylepšený interiér
Jednodušší design přístrojů je teď také přehlednější a čitelnější. Mezi nimi se nachází nový palubní počítač. Volitelnou součástí výbavy je satelitní navigační systém Nissan Connect s dotykovou obrazovkou, integrovaný do středového sloupku.


Vyladěné zavěšení
Pro precizní ovládání a stabilitu ve vysokých rychlostech byla použita víceprvková zadní náprava s hliníkovým horním ramenem je odlehčená o 4 kg a k podvozku připevněna pomocí tuhé zadní nápravnice. Změny byly provedeny také u tlumičů, přičemž přední i zadní byly vyladěny s cílem lepšího vedení karoserie, zvýšení jízdního komfortu a stability. Byl zvýšen i zdvih zadních tlumičů, přičemž nová pouzdra tlumičů zvyšují jejich trvanlivost a odhlučnění.Vůz je vybaven systémem EPS, CBC (řízení brzd v zatáčkách) a EUC (systém zvýšené regulace nedotáčivosti), který aplikuje brzdný moment nezávisle na všechna čtyři kola pro snížení rychlosti vozidla a využívá se v situacích, kdy by běžné omezení nedotáčivosti přibrzděním vnitřního zadního kola nebylo účinné.


Motorizace
Oba modely jsou k dispozici s pohonem přední nápravy nebo všech kol Nissan All-Mode (pro dvoulitrové motory), dále se zážehovými čtyřválci 1.6/105 k nebo 2.0/ 140 k, resp. se vznětovým motorem 1.5/106 k nebo 2.0 dCi/150 k.
V závislosti na konkrétním modelu jsou nabízeny pěti- a šestistupňovou manuální a šestistupňovou automatickou převodovkou. Se zážehovým motorem 2.0 je kombinována také bezestupňová převodovka CVT.


Ceny
Pohon 4x4 All Mode je k dispozici pro dvoulitrové motory za příplatek 50 000 Kč. Ceny tak začínají na 559 900 Kč (2.0 Visia), resp. od 649 900 Kč (2.0 dCi Visia). U provedení +2 pak od 623 000 Kč, resp. od 673 000 Kč.


JL, 5.5.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar