Nissan Qashqai+2 v sedmimístném provedení
Nissan rozšířil nabídku svého nejprodávanějšího kompaktního crossoveru o sedmimístnou verzi Qashqai+2, která staví na úspěchu původní verze, na větší prostornosti i všestrannosti. Světová premiéra proběhne v červenci na autosalonu v Londýně a prodej bude zahájen v říjnu 2008.
Až dosud bylo v Evropě prodáno přes 170 000 „kaškajů“, přičemž jen ve Velké Británii takřka 25 000. Jen málokdo tomuto modelu předvídal takový prodejní úspěch. My jsme si vloni vyzkoušeli vyzkoušeli verzi s motorem 1.5 dCi a byli jsme moc spokojeni (viz Testy).
Nissan se model Qashqai, který spadá mezi nižší střední třídu a kompakty do lehkého terénu, trefil do černého a protože nechce usnout na vavřínech, tak připravil sedmimístné provedení Qashqai+2. Novinka má společné konstrukční geny s původní verzí, ale jinak je v každém směru trochu jiná. Charakter určuje především zadní část vozu, kam se soustředila hlavní část vývoje s cílem vytvořit flexibilní a pohodlné prostředí pro cestující. Záď vozu byla prodloužena a přetvarována, zadní boční okna se zvětšila. Celková délka se prodloužila o 211 mm na 4526 mm, výška o 38 mm na 1643 mm, rozvor o 135 mm na 2765 mm.
Třetí řada sedadel, navržená zejména pro děti, je praktická. Sklon opěradla lze nastavit do sedmi poloh nebo sklopit do podlahy a zvětšit tak zavazadlový prostor. Při úplném sklopení sedadel vznikne plochý „kufr“ o objemu téměř 500 l (+90 l) Druhá řada sedadel už není dělená v poměru 60/40, ale 40/20/40.
Po mechanické stránce následuje Qashqai+2 linii svého předchůdce. Pro precizní ovládání a stabilitu při vysokých rychlostech bylo použito víceprvkové odpružení zadní nápravy. Větší délka a nové prvky výbavy zvýšily celkovou hmotnost přibližně 100 kg. Vyšší hmotnost kompenzuje přepracované nastavení závěsů a doladění posilovače řízení.
Dvě dostupné verze podvozků nabízejí pohon přední nápravy nebo všech kol ALL-MODE (57:43). Ostatní elektronické systémy řízení, kterými je Qashqai+2 vybaven, zahrnují např. řízení brzd v zatáčkách (CBC) a systém zvýšené regulace nedotáčivosti EUC, nebo systém kompenzace hydraulického vadnutí brzd (HFC).
Výběr pohonných jednotek je stejný jako u původního modelu: dva zážehové motory(1.6 – 115 k, 160 Nm a 2.0 – 140 k a 200 Nm) a dva vznětové motory (1.5 – 106 k, 240 Nm a 2.0 – 150 k, 320 Nm).
Nabídka převodovek zahrnuje pěti- a šestistupňovou manuální převodovku, šestistupňovou automatickou převodovku a převodovku s plynule měnitelným převodem (CVT).
Po vzoru Nissanu Qashqai (viz Testy) je nová verze dostupná ve třech rozdílných úrovních čalounění a výbavy – Visia, Acenta a Tekna. S ohledem na verzi zahrnuje standardní výbava mj. automatické osvětlení, automatické stěrače, zamykání dveří citlivé na rychlost, tempomat, bezpečnostní sklo, elektricky ovládaná okna, parkovací senzory, 16“ nebo 17“ ráfky z lehkých slitin a inteligentní klíč. Manuální nebo automatická klimatizace má vestavěnou ventilaci s mírným prouděním a větší kompresor zajišťuje dostatečné větrání pro cestující vzadu.
Všechny typy vestavěných audiosystémů standardně obsahují hands-free přípravu pro připojení mobilního telefonu systémem Bluetooth a nabízejí vstupní připojení pro MP3 přehrávače a jiná vnější audiozařízení. Vůz je vybaven šesti airbagy, předpínači bezpečnostních pásů vpředu a aktivními hlavovými opěrkami.
Nový model navrhli designéři studia Nissan Design Europe v Londýně a stejně jako původní Qashqai se bude vyrábět v britském Sunderlandu.
JL, 15.4.2008
Nissan se model Qashqai, který spadá mezi nižší střední třídu a kompakty do lehkého terénu, trefil do černého a protože nechce usnout na vavřínech, tak připravil sedmimístné provedení Qashqai+2. Novinka má společné konstrukční geny s původní verzí, ale jinak je v každém směru trochu jiná. Charakter určuje především zadní část vozu, kam se soustředila hlavní část vývoje s cílem vytvořit flexibilní a pohodlné prostředí pro cestující. Záď vozu byla prodloužena a přetvarována, zadní boční okna se zvětšila. Celková délka se prodloužila o 211 mm na 4526 mm, výška o 38 mm na 1643 mm, rozvor o 135 mm na 2765 mm.
Třetí řada sedadel, navržená zejména pro děti, je praktická. Sklon opěradla lze nastavit do sedmi poloh nebo sklopit do podlahy a zvětšit tak zavazadlový prostor. Při úplném sklopení sedadel vznikne plochý „kufr“ o objemu téměř 500 l (+90 l) Druhá řada sedadel už není dělená v poměru 60/40, ale 40/20/40.
Po mechanické stránce následuje Qashqai+2 linii svého předchůdce. Pro precizní ovládání a stabilitu při vysokých rychlostech bylo použito víceprvkové odpružení zadní nápravy. Větší délka a nové prvky výbavy zvýšily celkovou hmotnost přibližně 100 kg. Vyšší hmotnost kompenzuje přepracované nastavení závěsů a doladění posilovače řízení.
Dvě dostupné verze podvozků nabízejí pohon přední nápravy nebo všech kol ALL-MODE (57:43). Ostatní elektronické systémy řízení, kterými je Qashqai+2 vybaven, zahrnují např. řízení brzd v zatáčkách (CBC) a systém zvýšené regulace nedotáčivosti EUC, nebo systém kompenzace hydraulického vadnutí brzd (HFC).
Výběr pohonných jednotek je stejný jako u původního modelu: dva zážehové motory(1.6 – 115 k, 160 Nm a 2.0 – 140 k a 200 Nm) a dva vznětové motory (1.5 – 106 k, 240 Nm a 2.0 – 150 k, 320 Nm).
Nabídka převodovek zahrnuje pěti- a šestistupňovou manuální převodovku, šestistupňovou automatickou převodovku a převodovku s plynule měnitelným převodem (CVT).
Po vzoru Nissanu Qashqai (viz Testy) je nová verze dostupná ve třech rozdílných úrovních čalounění a výbavy – Visia, Acenta a Tekna. S ohledem na verzi zahrnuje standardní výbava mj. automatické osvětlení, automatické stěrače, zamykání dveří citlivé na rychlost, tempomat, bezpečnostní sklo, elektricky ovládaná okna, parkovací senzory, 16“ nebo 17“ ráfky z lehkých slitin a inteligentní klíč. Manuální nebo automatická klimatizace má vestavěnou ventilaci s mírným prouděním a větší kompresor zajišťuje dostatečné větrání pro cestující vzadu.
Všechny typy vestavěných audiosystémů standardně obsahují hands-free přípravu pro připojení mobilního telefonu systémem Bluetooth a nabízejí vstupní připojení pro MP3 přehrávače a jiná vnější audiozařízení. Vůz je vybaven šesti airbagy, předpínači bezpečnostních pásů vpředu a aktivními hlavovými opěrkami.
Nový model navrhli designéři studia Nissan Design Europe v Londýně a stejně jako původní Qashqai se bude vyrábět v britském Sunderlandu.
JL, 15.4.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout