Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nissan Qashqai+2 není jen „nastavený“ originál

Před 18 měsíci vzbudil v automobilovém světě rozruch Nissan Qashqai, který jako první kompatní crossover nabízel alternativu k běžným kompaktním hatchbackům. Nyní přichází do prodeje Qashqai+2, určeným pro aktivní rodiny.

Nový model Qashqai+2 sdílí se svým předchůdcem řadu konstrukčních prvků, ale když postavíme oba modely vedle sebe, tak najdeme i nápadné rozdíly. Rozvor náprav byl prodloužen o 135 mm na 2765 mm, délka vozu o 211 mm na 4526 mm. I když prodloužená délka poskytuje prostorný až sedmimístný interiér, zůstává novinka kratší než běžné sedmimístné SUV.
V zájmu zajištění prostoru pro hlavu cestujících v prostřední a zadní řadě sedadel byla prodloužena střešní linie a přetvarována záď vozu. Proměnou prošly přední i zadní dveře, okenní rámy předních dveří jsou hranatější, a zadní pár dveří je o 135 mm delší.
Mezi další úpravy stylu vozu patří rozměrnější boční zadní okna vozu, nový zadní nárazník a elegantní nová mřížka chladiče. Dalším standardním vnějším prvkem je velké panoramatické střešní okno, o 140 mm delší než u modelu Qashqai.
Hlavní změny v interiéru souvisejí s přidáním třetí řady sedadel. V zájmu usnadnění přístupu lze prostřední sedadlo posouvat o 240 mm a opěradlo lze sklopit do devíti různých poloh. Střední část můžeme využít jako sedadlo nebo multifunkční loketní opěrku s krytou úložnou schránkou. Ve vzpřímené poloze se ze schránky stává zapuštěný úložný prostor pro cestující vzadu.
Třetí pár sedadel je určen jen pro krátkou příležitostnou jízdu dětí nebo dospělých do 160 cm výšky. Po složení zadní řady sedadel se objem zavazadlového prostoru zvyšuje o 90 litrů na 550 litrů. Při složení druhé řady se na 1520 litrů.
Vzhledem k vyšší hmotnosti a potenciálnímu užitečnému zatížení bylo přepracováno nastavení závěsů a rovněž doladěn posilovač řízení. Přední náprava disponuje vzpěrami McPherson uchycené v pomocném rámu se spojenými sestavami vinutých pružin. Po precizní ovládání a stabilitu při vysokých rychlostech byla použita víceprvková zadní náprava.
V závislosti na úrovni výbavy je osazen 16“ ocelovými nebo slitinovými ráfky s pneumatikami 215/65R16, všechny dvoulitrové modely pak mají nové 17“ ráfky s pneumatikami 215/60R17.
Kotoučové brzdy na všech kolech s ABS jsou posíleny brzdovým asistentem a elektronickým rozdělováním brzdné síly EBD.
Pohon všech kol obstarává systém ALL MODE 4×4, bez ohledu na podmínky na silnici. Na rozdíl od jiných automatických systémů používá vyspělou elektroniku místo dvojice hydraulických čerpadel. Za normálních podmínek je poháněna přední náprava, v případě náhlého prokluzu kola se elektronicky sepne centrální spojka v převodu zadní nápravy a výkon se rozdělí mezi přední a zadní nápravu.
Systém nabízí tři režimy, které se volí přepínačem na středové konzole. V nastavení Lock se přepne do režimu trvalého pohonu všech čtyř kol s poměrem 50:50 mezi přední a zadní nápravu. Nejčastěji používaným režimem je Auto, který automaticky reaguje na nečekaná kluzká místa. ALL-MODE 4×4 je spjat s osmou generací ESP. Mezi další elektronické systémy řízení patří řízení brzd v zatáčkách (CBC) a systém zvýšené regulace nedotáčivosti ECU, který potlačuje nadměrnou nedotáčivost zásahem brzd na všech kolech.
Ze čtyř motorů jsou dva zážehové od Nissanu, zatímco Renault stál za vývojem obou vznětových motorů s technologií common rail. V první fázi jde o dvoulitrové pohonné jednotky, na jaře se objeví ještě čtyřválce 1.6 a 1.5 dCi.
Benzinový čtyřválec 1.6 má výkon zvýšen na 84 kW (115 k) a točivý moment na 156 Nm. Motor je lehký a vyznačuje se vysokou tepelnou účinností, má proměnné časování ventilů, vícebodové vstřikování paliva do sacího kanálu a plynulé lopatkové fázování vačky sacích ventilů. Kombinovaná spotřeba paliva je 7,0 l/100 km. Pohon je na přední kola prostřednictvím pětistupňové převodovky.
Základní vznětovou motorizaci představuje 1.5 dCi o výkonu 78 kW (106 k) a točivém momentu 240 Nm s kombinovanou spotřebou paliva 5,7 l/100 km. Pohání přední kola prostřednictvím nové šestistupňové manuální převodovky, kterou používají také 2.0 dCi, zatímco verze AWD nabízí výběr mezi šestistupňovou manuální a šestistupňovou automatickou převodovkou.
Pro benzinový dvoulitr je k dispozici také bezestupňová převodovka CVT, poskytující prakticky neomezený počet převodových poměrů. Díky tomu motor pracuje vždy v optimálních otáčkách, což se promítá v plynulejším zrychlení, lepší spotřebě paliva a nižších emisích. S CVT zůstávají otáčky motoru konstantní, protože převodovka průběžně upravuje převodový poměr pro zajištění hladkého přenosu síly. Pro sportovnější jízdu systém CVT nabízí možnost manuálního řazení.
Aktivní bezpečnostní výbava zahrnuje protiblokovací systém brzd (ABS) s brzdovým asistentem (BAS) a elektronickým rozdělováním brzdné síly (EBD), zatímco elektronický stabilizační program (ESP) a ALL MODE 4×4 zajišťují dokonalou trakci bez ohledu na jízdní podmínky. Přehlídka pasivních bezpečnostních prvků začíná šesti airbagy a (hlavové na obou stranách v plné délce kabiny) a v prostřední řada je vybavena úchyty ISOFIX.
Nissan Qashqai+2 se dodává ve čtyřech stupních výbavy – Visia, Acenta, Tekna a Tekna Premium (viz www.nissan.cz ). Cena zážehové verze začíná na 665 000 Kč (2WD), resp. na 730 000 Kč (4WD). Dieselové provedení stojí od 715 000 Kč (2WD), resp. 780 000 Kč (4WD).


Základní technické údaje

Typ2.02.0 dCi
Objem19971995
Výkon104 (140)/6000110(150)/4000
Toč.moment196/4800320/2000
Rychlost 190 (188)190(189)
Zrychlení10,5(10,9)10,9 (11,3)
Spotřeba 2WD11,4/7,0/8,48,5/5,6/6,7
Spotřeba 4WD11,4/7,0/8,68,9/5,9/7,0
Rozměry4525 x 1780 x 1645
Rozvor2765
Objem zav.prostoru450/1598



Pozn: Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, toč.moment – Nm/min, rychlost ( v závorce pro 4WD) – km/h, zrychlení 0-100 km/h (v závorce pro 4WD) – s, spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km, rozměry – mm, objem zav.prostoru – l

JL, 30.10.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar