Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nissan NP300 Navara nové generace

Další generace Nissanu NP300 Navara definuje nový standard v segmentu jednotunových pick-upů. Spojuje v sobě to nejlepší z vedoucí pozice Nissanu v segmentu crossoverů a více než 80 let zkušeností s navrhováním a výrobou robustních a chytře zkonstruovaných pick-upů.

Stěžejním úkolem při vývoji bylo zvýšení komfortu a vytříbenosti při zachování vyhlášených schopností vozu mimo silnici i jeho odolnosti a nosnosti. Nový model je plně aktualizovanou verzí předchozí generace s robustním a odolným podvozkem, který dostal celou řadu nových konstrukčních prvků.

Společně s novým modelem NP300 Navara přichází na tento trh i další novinka v podobě záruky výrobce na dobu pěti let nebo do ujetí 160 000 km. Jde o další důkaz vynikající kvality tohoto vozu, který zákazníkům dává ještě větší pocit jistoty.
Snaha zvýšit vytříbenost a poskytnout řidičům požitek z jízdy srovnatelný s crossovery byla při vývoji vozu NP300 Navara klíčovým prvkem. Aby tohoto cíle bylo možno dosáhnout bez zhoršení vyhlášeních jízdních vlastností vozu mimo silnici, navrhl Nissan pro verzi Double Cab nový pětibodový systém zavěšení zadní nápravy. Poskytuje výrazně lepší jízdní komfort a lepší ovladatelnost a navíc je o 20 kg lehčí než předchozí koncepce s listovými pružinami.

Verze King Cab je vybavena výrazně přepracovanou verzí systému listových pružin montovaného do modelu předchozí generace. Nové listové pružiny zavěšené v třmenech nejen váží o 7 kg méně než u předchozího zavěšení zespodu, ale poskytují verzi King Cab také o 3,1 procent lepší nájezdový úhel zadních kol a snižují hluk od vozovky.

V souladu s inovacemi společnosti Nissan přichází nový model NP300 Navara s celou řadu nových technologií vozidla. Panoramatický kamerový parkovací systém a nouzové brzdění při zjištění překážky (FEB) jsou na trhu pick-upů novinkou. K dalším prvkům zajišťujícím bezpečnost a pohodlí patří tempomat, asistent pro sjíždění prudkých svahů (HDC) a asistent rozjezdu do kopce (HSA). Nechybí bezklíčové zamykání, zadní kamera a parkovací senzory.

Veškeré prvky v kabině byly optimalizovány tak, aby poskytovaly maximální kvalitu, komfort, prostor a praktičnost pro řidiče i cestující. Přední sedadla s oporou páteře nabízejí lepší ergonomii a zbystřují pozornost.
K dalším prvkům patří dvouzónová automatická klimatizace pro verze King Cab i Double Cab, stejně jako nové zadní větrání kabiny a design sedadel poskytujících pohodlnější cestování.

Nový 2,3litrový motor dCi je až o 24 procent účinnější než předchozí a zároveň nejčistší a nejúspornější ve své třídě. K dispozici je ve dvou výkonových variantách, 118 kW a 140 kW. Silnější verze vůbec poprvé do tohoto sektoru zavádí technologii se dvěma turbodmychadly a přináší mimořádně nízké provozní náklady. Model nejnovější generace bude nabízet varianty s pohonem dvou nebo čtyř kol a možnost výběru mezi standardní šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou.
S hodnotou užitečného zatížení, která nyní v rámci celé modelové řady přesahuje jednu tunu, a úctyhodnou tažnou silou 3 500 kg je nová Navara připravena na nejtvrdší a nejnáročnější úkoly.

Už samotný nákladový prostor přináší další inovace společnosti Nissan v podobě uznávaného systému kotvení převážených předmětů C-Channel, díky kterému je možné bezpečně uchytit v zadní části i křehké náklady a náklady těch nejneobvyklejších tvarů.

Nákladový prostor nové verze Double Cab je o 67 mm delší než u předchozího modelu a celková délka 1 578 mm je největší v tomto sektoru. Nákladový prostor verze King Cab má délku 1 788 mm.



Jiří Franc 26.8.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar