Nissan Murano - II.generace před premiérou
Atraktivní model Murano, původně určený převážně pro severoamerický trh, se poprvé začal objevovat v Evropě někdy před pěti lety. Už tehdy se model se zážehovým vidlicovým šestiválcem 3.5 hodně lišil od ostatních SUV, hlavně svým sportovním designem.
Na lednovém autosalonu v Los Angeles bude veřejnosti představena poprvé druhá generace, která není v žádném případě pouhým faceliftem, jak se původně uvažovalo. Murano přichází s novou platformou D, modernějším exteriérem i interiérem, ale také přepracovanou přední partií, která však v sobe nezapře původní rysy.
Výrazná maska se širokými světlomety přechází v dynamickou linii, kterou zvyšují ještě velká kola o rozměr 18“ až 20“. Vzadu jsou svítilny z LED diod a řezané hrany skla pátých dveří.
Stejně jako předchozí generace bude pro vůz vyčleněna pouze jediná pohonná jednotka – modernizovaný V6 3.5 ze sportovní verze 350 Z. S variabilním zapalováním NICS a kovaným klikovým hřídelem se speciálním povrchem dosahuje výkonu 265 k a točivého momentu 336 N.m
Sílu na přední, případně všechna kola přenáší bezestupňová převodovka Xtronic CVT, využívající přednosti systému ACS, umožňující si vychutnat také sportovní jízdu. V základní výbavě nechybí ani systémy stabilizace VDC nebo trakce TCS.
Ve výbavě najdeme mj. dále dešťový senzor, zadní parkovací kameru nebo panoramatickou střechu.
V interiéru převládá kombinace bílé a oranžové, kruhové budíky připomínají sportovní ambice motoru. Na novém středovém panelu našly místo ovladače audiosoustavy, navigace i klimatizace.
Jindřich Lasík, 11.1.2008
Výrazná maska se širokými světlomety přechází v dynamickou linii, kterou zvyšují ještě velká kola o rozměr 18“ až 20“. Vzadu jsou svítilny z LED diod a řezané hrany skla pátých dveří.
Stejně jako předchozí generace bude pro vůz vyčleněna pouze jediná pohonná jednotka – modernizovaný V6 3.5 ze sportovní verze 350 Z. S variabilním zapalováním NICS a kovaným klikovým hřídelem se speciálním povrchem dosahuje výkonu 265 k a točivého momentu 336 N.m
Sílu na přední, případně všechna kola přenáší bezestupňová převodovka Xtronic CVT, využívající přednosti systému ACS, umožňující si vychutnat také sportovní jízdu. V základní výbavě nechybí ani systémy stabilizace VDC nebo trakce TCS.
Ve výbavě najdeme mj. dále dešťový senzor, zadní parkovací kameru nebo panoramatickou střechu.
V interiéru převládá kombinace bílé a oranžové, kruhové budíky připomínají sportovní ambice motoru. Na novém středovém panelu našly místo ovladače audiosoustavy, navigace i klimatizace.
Jindřich Lasík, 11.1.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout












