Nissan Micra - věrný tradici, ale s tříválcem
Malý osobní automobil Nissan Micra má v České republice dobrý zvuk, zvláště u našich drahých poloviček. Proto jistě uvítají první informace o novém modelu Micra, jenž si odbývá v těchto dnech světovou premiéru v Ženevě a třeba dodat, že je středem pozornosti.
Nissan Micra (v Japonsku „March“), postavený na nové platformě, by měl být přitažlivý pro zákazníky na celém světě. Proto se také plánuje jeho výroba v minimálně čtyřech zámořských lokalitách. Unikátní designové prvky včetně dvouvrstvé integrované mřížky chladiče splňují požadavek společnosti dodat na globální trh stylový, vysoce kvalitní vůz, ovšem při částečném zachování klasických tvarů. Proto byla použita stylizovaná verze klenuté linie bočních skel, která patří k typickým rysům Micry.
Vůz si udržel kompaktní rozměry, což z něj dělá ideální přepravní prostředek do města. Celkové rozměry jsou srovnatelné s předchozí generací – délka narostla o 61 mm na 3780 mm, šířka o 5 mm na 1665 mm a výška 1530 mm je o 10 mm nižší. Stejně jako u předchozí generace, je u nového modelu klíčem k jeho prostornému interiéru posazení kol do nejzazších rohů vozu, což přineslo rozvor 2450 mm, tedy nárůst o 20 mm.
V Evropě bude Micra zpočátku nabízena se dvěma typy motorů – dvěma variantami zcela nového zážehového tříválce HR12 1.2 se systémem plynulého časování ventilů (59 kW (80 k), 108 Nm).
Kromě toho se objeví také přeplňovaná verze 1.2 s přímým vstřikováním, v Evropě standardně nabízena se systémem Start-Stop. Technologicky pokročilý systém Start-Stop snižuje emise CO2 o šest procent – a umožňuje poskytnout výkon 72 kW (98 k) a točivý moment 142 Nm.
Obě motorové verze lze kombinovat s pětistupňovou manuální převodovkou nebo s novou převodovkou s plynule měnitelným převodem (CVT). Ta jako první na světě využívá subsatelitní soukolí, což umožňuje dosáhnout širších převodových poměrů. Díky menší řemenici je převodovka o 10 % lehčí, než předchozí převodovky CVT Nissan, je také účinnější a kompaktnější.
Kromě schopnosti zvládat vysoké rychlosti nabízí vůz také skvělý výhled, špičkový poloměr otáčení 4,5 m a navíc několik nových technologií, které pomáhají minimalizovat spotřebu, emise CO2, a ulehčují parkování.
Nová Micra je dostupná s parkovacími senzory a měřičem parkovacího místa (PSM) se třemi úrovněmi výkonu (amatér, normální a expert). V tomto segmentu se jedná o unikátní prvek a bude pravděpodobně oblíbenou inovací v Evropě.
Navíc nabízí inteligentní klíč nebo systém Nissan Connect (kombinovaný audio a satelitní navigační systém), střešní okno, automatické stěrače, regulaci hlasitosti podle rychlosti, systém startování a vypínání motoru tlačítkem či palubní počítač.
Pozornost byla věnována vytvoření odolné konstrukce, aby byli cestující v případě kolize dobře chráněni. V Evropě bude Micra standardně vybavena šesti airbagy a předpínači bezpečnostních pásů, ABS i ESP.
Nissan porušil v případě Micry zaběhnuté tradice zahájení výroby na zavedených trzích jako Evropa či Japonsko, a výrobu zahajuje v závodech v Thajsku a Indii, následovat bude Mexiko a Čína. V Evropě bude prodej zahájen v listopadu 2010.
JL, 8.3.2010
Vůz si udržel kompaktní rozměry, což z něj dělá ideální přepravní prostředek do města. Celkové rozměry jsou srovnatelné s předchozí generací – délka narostla o 61 mm na 3780 mm, šířka o 5 mm na 1665 mm a výška 1530 mm je o 10 mm nižší. Stejně jako u předchozí generace, je u nového modelu klíčem k jeho prostornému interiéru posazení kol do nejzazších rohů vozu, což přineslo rozvor 2450 mm, tedy nárůst o 20 mm.
V Evropě bude Micra zpočátku nabízena se dvěma typy motorů – dvěma variantami zcela nového zážehového tříválce HR12 1.2 se systémem plynulého časování ventilů (59 kW (80 k), 108 Nm).
Kromě toho se objeví také přeplňovaná verze 1.2 s přímým vstřikováním, v Evropě standardně nabízena se systémem Start-Stop. Technologicky pokročilý systém Start-Stop snižuje emise CO2 o šest procent – a umožňuje poskytnout výkon 72 kW (98 k) a točivý moment 142 Nm.
Obě motorové verze lze kombinovat s pětistupňovou manuální převodovkou nebo s novou převodovkou s plynule měnitelným převodem (CVT). Ta jako první na světě využívá subsatelitní soukolí, což umožňuje dosáhnout širších převodových poměrů. Díky menší řemenici je převodovka o 10 % lehčí, než předchozí převodovky CVT Nissan, je také účinnější a kompaktnější.
Kromě schopnosti zvládat vysoké rychlosti nabízí vůz také skvělý výhled, špičkový poloměr otáčení 4,5 m a navíc několik nových technologií, které pomáhají minimalizovat spotřebu, emise CO2, a ulehčují parkování.
Nová Micra je dostupná s parkovacími senzory a měřičem parkovacího místa (PSM) se třemi úrovněmi výkonu (amatér, normální a expert). V tomto segmentu se jedná o unikátní prvek a bude pravděpodobně oblíbenou inovací v Evropě.
Navíc nabízí inteligentní klíč nebo systém Nissan Connect (kombinovaný audio a satelitní navigační systém), střešní okno, automatické stěrače, regulaci hlasitosti podle rychlosti, systém startování a vypínání motoru tlačítkem či palubní počítač.
Pozornost byla věnována vytvoření odolné konstrukce, aby byli cestující v případě kolize dobře chráněni. V Evropě bude Micra standardně vybavena šesti airbagy a předpínači bezpečnostních pásů, ABS i ESP.
Nissan porušil v případě Micry zaběhnuté tradice zahájení výroby na zavedených trzích jako Evropa či Japonsko, a výrobu zahajuje v závodech v Thajsku a Indii, následovat bude Mexiko a Čína. V Evropě bude prodej zahájen v listopadu 2010.
JL, 8.3.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout














