Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nissan Leaf s novými technologiemi

Nissan odhalil nový LEAF – nejvyspělejší elektromobil na světě určený pro masový trh a ikonu firemní vize Inteligentní mobility. Průkopnicky zavádí prvky technologie autonomního řízení ProPilot, disponuje vyspělým, elektrickým hnacím ústrojím a má schopnost připojovat se k budovám, a také je napájet 100% elektrický a plně vybavený chytrými technologiemi..

Nový LEAF je prvním Nissanem v Evropě, který přináší první prvky autonomního řízení a je plný špičkových inovací, jako je e-Pedal, jenž umožňuje jezdit a brzdit zcela novým a plynulým způsobem.


Ústředním bodem technologie Nissan Intelligent Power je elektrické hnací ústrojí, které nabízí vyšší energetickou efektivitu, vyšší točivý moment a výkon přinášející dynamičtější jízdní vlastnosti. Toto nové hnací ústrojí doplňuje špičková sestava lithium-iontových baterií s vyšším výkonem a vyšší kapacitou uložení energie.


Dojezd narostl na 378 km (Nový evropský jízdní cyklus) na jedno nabití. Pro ty, kteří chtějí jezdit se svým Nissanem LEAF ještě dále, uvede Nissan koncem roku 2018 na trh verzi s vyšším výkonem a kapacitou baterie za vyšší cenu. Tato verze poskytne ještě větší dojezd a zákazníci si tak budou moci vybrat variantu dojezdu podle svých potřeb.


Technologie Nissan Intelligent Driving

Nový LEAF disponuje třemi hlavními technologiemi Intelligent Driving. První je technologie autonomního řízení ProPILOT. Využívá se při jízdě v jednom jízdním pruhu na dálnici a přispívá k tomu, že jízda je snadnější, méně stresující a uvolněnější.


Druhá technologie, ProPILOT Park, mění způsob, jak lidé uvažují o parkování. Při aktivaci tato technologie převezme kontrolu nad veškerým řízením, zrychlováním, brzděním a řazením rychlostí a automaticky vůz umístí do parkovacího místa. Parkování tak bude pro všechny řidiče bez starostí a mnohem přesnější.


Třetí technologie, e-Pedal, je revoluční technologií, která mění způsob, jakým jezdíme. Umožňuje řidiči nastartovat, zrychlovat, zpomalovat a zastavovat jednoduše působením na plynový pedál. Když je plynový pedál zcela uvolněný, postupně se aktivují rekuperační a mechanické brzdy a plynule vůz zastaví. Vůz si pak udržuje svou pozici, i v prudkých kopcích, až do opětovného sešlápnutí plynového pedálu. Vynikající odezva technologie e-Pedal umožňuje řidičům maximalizovat jejich požitek z jízdy, když pak mohou opět vyrazit dál. V situacích vyžadujících agresivní brzdění je však nutné použít tradiční brzdový pedál.


Nissan Intelligent Integration

Baterie vozu lze rovněž použít jako mobilní zařízení k ukládání energie. Systém funguje tak, že umožňuje majitelům elektromobilů Nissan připojit se k elektrické síti a hrát aktivní roli ve službách energetické sítě a poskytuje jim příležitost alternativního zdroje příjmu. Technologie vozidel v síti (Vehicle2Grid – V2G) dovoluje obousměrné dodávky energie a umožňuje elektromobily plně integrovat do národní elektrické sítě. Přispívá ke zlepšení schopnosti sítě zvládat obtížně předvídatelný přísun energie z obnovitelných zdrojů. Zajistí tak ještě širší integraci obnovitelných zdrojů energie a přispěje k jejich vyšší dostupnosti. Až se technologie V2G rozšíří, může úplně změnit pravidla hry pro majitele elektromobilů Nissan. Ti se totiž stanou aktivní skupinou ovlivňující dění na trhu s elektrickou energií.



Systém pro ukládání energie xStorage využívá kolektivní zkušeností těch nejlepších v oboru, aby byla spotřeba energie domácností efektivnější a udržitelnější. Systém xStorage Home ukládá energii v ekonomicky nejvýhodnějších obdobích dne a zároveň kontroluje, jak a kdy se tato energie využívá, čímž šetří zákazníkům peníze a zlepšuje fungování celého energetického systému. V jediném zařízení dokonale integruje veškerý hardware a software potřebný pro řízení a ukládání energie potřebné pro domácnost. Funguje jako energetická síť: jednotka xStorage Home se může nabíjet z elektrické sítě, anebo energii do sítě dodávat, čímž přináší flexibilitu potřebnou k dalšímu navyšování podílu obnovitelných zdrojů energie.



Zákazníci mohou rovněž využívat nově navržené rozhraní aplikace pro chytré telefony, která jim umožní monitorovat stav nabití jejich vozidla, najít nejbližší nabíjecí stanici a předem vyhřát nebo vychladit vozidlo na ideální teplotu před vyjetím.





Design interiéru

Řidiči a cestující okamžitě ocení charakteristické výrazně modré prošívání sedadel, palubní desky a volantu a nový vzhled 7“ barevné (TFT) obrazovky. Také rozložení obrazovky bylo přepracováno, aby klíčové prvky, jako je technologie Safety Shield, stav nabití, ukazatel výkonu a informace audiosystému a navigačního systému, byly přehlednější. Do informačního a zábavního systému byly v některých zemích doplněny i systémy Apple CarPlay a Android Auto.


Nový LEAF nahrazuje model první generace, který se stal nejprodávanějším elektromobilem na světě. Od jeho uvedení do prodeje v roce 2010 si LEAF vybralo více než 283 000 zákazníků.





Specifikace Nissan LEAF 2017 (evropský model)


Základní technické údaje
Výkon: 110 kW (150 k) při 3283-9795/min
Točivý moment: 320 Nm při 0-3283/min
Akumulátor: Lithium-iontový, kap.40 kWh
Dojezd: 378 km (NEDC)
Čas nabití (norm. nabíjení): 16 h (3 kW palubní nabíječka)
8 h (6 kW palubní nabíječka)
Čas nabití na 80 % (rychlonabíjecí stanice): 40 min
Rychlost: 144 km/h
Rozměry: 4480 x 1790 x 1535
Rozvor: 2700 mm
Poh.hmotnost: 1535 kg



Nissan 15.9.2017






Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar