Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nissan Leaf - Evropské auto roku 2011

Titul Evropské auto roku 2011 získal Nissan LEAF, stoprocentní elektromobil. Je to historický okamžik nejen pro společnost Nissan Motor Co. Ltd. ale i pro všechny vozy s nulovými emisemi. Poprvé v celé 47leté historii tohoto hodnocení byl titul udělen vozu na elektrický pohon.

Porota složená z 57 předních motoristických novinářů z 23 evropských zemí vybírala ze 40 vozidel. V semifinále se Nissan LEAF musel utkat se soupeři značek Alfa Romeo Giulieta, Citroën C3/DS3, Dacia Duster, Ford C-Max, Opel/Vauxhall Meriva a Volvo S60/V60.
„Porota udělením této ceny uznala, že Nissan LEAF je mezníkem ve vývoji automobilů na elektrický pohon. Je to první elektromobil, který se v mnoha ohledech vyrovná běžným vozům," řekl Håkan Matson, předseda poroty v soutěži Auto roku.
Prezident a generální ředitel společnosti Nissan Motor Co. Ltd. Carlos Ghosn uvedl: „Toto ocenění je opravdu přiznáním skutečnosti, že průkopník na poli nulových emisí, Nissan LEAF, je srovnatelný s konvenčními automobily, pokud jde o bezpečnost, výkon, prostor a jízdní vlastnosti. I když na pořadníku značky Nissan již čekají tři další elektromobily a čtyři se chystá uvést také náš alianční partner Renault, představuje Nissan LEAF důležité vykročení směrem k budoucnosti s nulovými emisemi."
Nissan Leaf je prvním masově vyráběným a cenově dostupným vozem s nulovými emisemi určeným pro globální trh. Je poháněn kompaktním vpředu uloženým elektromotorem. Střídavý motor poskytuje výkon 80 kW a točivý moment 280 Nm, to stačí k tomu, aby se vůz rozjel rychlostí 145 km/h. Elektromotoru dodává energii laminovaná lithium-iontová baterie s výkonem přes 90 kW. S ní vůz na jedno nabití ujede 175 km (nový evropský jízdní cyklus), což v praxi postačí většině městských řidičů.
Vůz je vybaven mnoha moderními prvky, jako např. brzdění s rekuperací energie, klimatizace, satelitní navigace, parkovací kamera a pokročilé systémy palubního počítače a telematiky. Unikátní konektivita umožní majiteli ovládat funkce dobíjení a tak sledovat aktuální stav nabití a zbývající kapacitu baterie, případně dálkově aktivovat vytápění interiéru prostřednictvím mobilního telefonu nebo počítače. Jediným volitelným doplňkem je solární panel vestavěný do zadního spoileru, který pomáhá nabíjet 12V baterii vozu pro pohon příslušenství.
V Japonsku a USA se první vozy dostanou k majitelům v prosinci. V Evropě je již možné vůz objednat, a to konkrétně v Portugalsku, Irsku, Velké Británii a Nizozemsku. Dodávky budou zahájeny začátkem roku 2011. Nissan LEAF se v současné době vyrábí v Japonsku, ale po otevření nových výrobních závodů koncem roku 2012 a začátkem roku 2013 se bude vyrábět také v Severní Americe a v Evropě.



Výsledky

Nissan Leaf257 bodů
Alfa Romeo Giulietta248
Opel Meriva244
Ford C-Max224
Citroën C3 a DS3175
Volvo S60 a V60145
Dacia Duster132




JL, 30.11.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar