Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nissan Juke - modernizace a návrat ke žluté

V rámci modernizace Nissanu Juke dochází k mnoha vylepšením, a to nejen pokud jde o návrat oblíbené žluté barvy. Konstruktéři také provedli významné změny v interiéru vozu Juke, pro lepší atmosféru života na palubě. Přepracování se dočkala i středová konzola a přístrojová deska.

V rámci modernizace se objevuje také další stupeň výbavy N-Sport, který zdůrazňuje dynamické vlastnosti Juke jak v exteriéru, tak v interiéru.
Opětovné zavedení žluté barvy exteriéru do nabídky Juke je důsledkem požadavků zákazníků, kteří si žlutou barvu oblíbili u první generace modelu Juke. Nová žlutá barva má jiný odstín než na předchozí generaci, je o něco světlejší, což jí dodává modernější a působivější vzhled.

Ve výbavě N-Sport je působivost žluté barvy umocněna kontrastem žluté barvy s černou střechou, koly zpětných zrcátek, výplněmi podběhů kol, mřížkou chladiče a A a B sloupky. Celkový efekt zvyšuje přirozený vizuální dojem z vozu Juke a dodává mu šmrnc a nadhled.


Aktualizace interiéru

První změnou u výbav vyšších než Acenta je zvětšená velikost centrální obrazovky infotainmentu. Ta má nyní úhlopříčku 12,3 palce a je nakloněna směrem k řidiči, aby byly dotykové ovládací prvky na vzdáleném okraji obrazovky snadno dostupné.

Za volantem se nachází přístrojová obrazovka, na které jsou umístěny rychloměr a další klíčové informace, vše se nyní zobrazí na 12,3palcovém digitálním TFT displeji. Obrazovka s vysokým rozlišením (1920x720 pixelů) umožňuje řidiči nakonfigurovat displej tak, aby zobrazoval kombinaci informací podle jeho preferencí.

Vzhled přístrojové desky lze měnit mezi dvěma různými základními uspořádáními, přičemž klasické uspořádání zobrazuje dva ciferníky a centrální prostor s dalšími informacemi. Alternativou je "vylepšené" uspořádání, které zobrazuje rychlost jízdy a otáčky motoru na dvojici ciferníků, které jsou nakloněné a poskytují trojrozměrnou perspektivu.

Ve střední části mezi budíky může řidič zobrazit navigační pokyny včetně mapy, dále údaje o spotřebě paliva, audio, výkon ekologického pohonu, tlak v pneumatikách a další klíčové informace. Ovládací prvky displeje jsou umístěny na volantu.

Modernizovaný infotainment je vybaven intuitivnější obrazovkou, která umožňuje uživateli přizpůsobit si obrazovku tak, aby obsahovala "widgety" pro nejčastěji používané funkce, podobně jako u obrazovky chytrého telefonu.

Infotainment má navíc vylepšené rozpoznávání hlasu a schopnost "porozumění přirozenému jazyku". Ta systému propůjčuje širší škálu frází a výrazů, které systém chápe jako příkazy a ignoruje váhání nebo pauzy. Nově bude k dispozici i pro Juke také bezdrátové připojení Android Auto, stejně jako bezdrátové připojení Apple CarPlay.

Mezi další nové funkce patří informace o rychlostních radarech a informace o cenách pohonných hmot, které se nyní mohou zobrazovat v navigační mapě. A když vůz stojí. obrazovka infotainmentu nyní dokáže přehrávat video obsah ze zařízení připojených přes USB.


Koordinované žluté obložení interiéru

Sedadlo N-Sport navazuje žlutými recyklovanými vložkami z Alcantary®, které ladí s novým vnějším lakem, pokrývají horní vnější část sedadla a protínají střed sedadla u bočních opěrek. Základna a vzpřímená část sedadla jsou prošívané výrazným vzorem.

Pro výbavové stupně N-Connecta, N-Design a Tekna jsou k dispozici také nová komfortnější sedadla. Nová sedadla N-Connecta mají novou látku nazvanou Kira Melange, která se skládá z PVC s látkovými akcenty, jež doplňují vložky s válečkovým vzorem.

U výbavy Tekna je novým materiálem černé PVC s akcenty z PVC a prošívanými vložkami na spodní a zadní části sedadla. Otvor sedadla, který dodává interiéru sportovní nádech, se nachází za hlavou cestujících a je obložen klavírně černou povrchovou úpravou.


Vylepšené pohodlí v interiéru

Mezi další novinky patří větší odkládací schránka, jejíž objem se zvětšil na 7,8 litru. Loketní opěrka byla přepracována tak, aby poskytovala větší podporu, s asymetrickým designem, který zvyšuje její dosah o 25 mm, ale bez omezení držáků nápojů.
Všechny stupně výbavy jsou vybaveny elektrickou ruční brzdou, která zajišťuje maximální prostor a pohodlí v prostoru mezi předními sedadly. U verze Hybrid byla pro větší pohodlí přemístěna tlačítka e-Pedal a EV Mode.


Asistenční technologie pro řidiče

S aktualizací, získává Juke standardní výbavu systému varování před opuštěním jízdního pruhu. Nouzové udržování v jízdním pruhu je volitelnou výbavou, ale od stupně Tekna výše je standardem. Sleduje polohu vozu Juke v jízdním pruhu například na dálnici, a pokud se vůz příliš přiblíží k hranici jízdního pruhu vymezené bílými čarami, spustí vibrace ve volantu. Pokud řidič nezareaguje, vůz zasáhne a upraví směr jízdy tak, aby udržel trajektorii vozu v jízdním pruhu.

Bylo zvýšeno rozlišení zadní kamery z 0,3 na 1,3 megapixelu. Couvací manévry lze provádět s větší jistotou díky jasnějšímu obrazu, zejména za špatného osvětlení. Zadní kamera je standardní výbavou všech stupňů výbavy modelu Juke, zatímco systém Around-View Monitor, který kombinuje pohled ze čtyř kamer v okolí vozu a vytváří tak 360° "pohled z ptačí perspektivy" na polohu vozu při parkovacích manévrech, je k dispozici od stupně N-Connecta výše.

V případě prudkého brzdění v důsledku neočekávaného náhlého zastavení vozidla před vámi nyní brzdová světla blikají, aby upozornila řidiče za vámi.


Nabídka pohonných jednotek

Juke je vybaven dvěma variantami pohonu. Elektrifikovanou variantou je Juke Hybrid, který je tvořen spalovacím motorem vyvinutým pro práci v hybridním pohonu. Jeho výkon je 69 kW (94 k) a točivý moment 148 Nm. Hlavní elektromotor disponuje výkonem 36 kW (49 k) a točivým momentem 205 Nm, který je podporován 15kW vysokonapěťovým startérem/generátorem, který pracuje přes měnič a 1,2kWh kapalinou chlazenou baterii.

Hnací ústrojí má o 25 % vyšší výkon než současná varianta benzinového motoru a až o 40 % nižší spotřebu paliva v městském cyklu a až o 20 % v kombinovaném cyklu.

Druhou variantou je tříválcový benzinový motor DIG-T s turbodmychadlem o objemu 1,0 litru o výkonu 117 k a točivém momentu 180 Nm (200 Nm s funkcí over torque). K dispozici je šestistupňová manuální nebo sportovní sedmistupňová dvouspojková převodovka (DCT) s pádly a voličem jízdních režimů (Eco, Standard, Sport).


Nissan 22.2.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar