Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nissan Juke - kompaktní SUV ve sportovním duchu

Nissan představil nový malý crossover Nissan Juke, zčásti SUV a zčásti sportovní vůz, přináší svěží vítr do tradičně konzervativního tržního segmentu B a nabízí alternativu ke konvenčnímu městskému hatchbacku.

Předchůdce Nissanu Juke, koncept Qazana, zaujal veřejnost roce 2009 na ženevském autosalonu. Jeho nekonvenční linie převzal Juke téměř beze změny. Odvážnost provedení odráží význam segmentu B na evropském trhu. Očekává se, že právě v Evropě bude dosahovat nejvyšších prodejů a zanechá za sebou další velké trhy, jako je Severní Amerika a Japonsko.
Ve stopách velkého crossoveru Murano a následně úspěšného modelu Qashqai se nyní vydává nejmenší z trojice – Nissan Juke. Z hlediska designu je spodní část modelu Juke čisté SUV, s robustními koly, širokými pneumatikami a vyšší světlou výškou. Horní část je nefalšovaný sportovní vůz s vysokou okenní linií, úzkým bočním prosklením a klesající linií střechy ve stylu kupé. Dojem kupé podporují i zadní dveře s klikami skrytými v rámu dveří.
Juke je založen na platformě B aliance Renault – Nissan, má rozvor 2 530 mm, délku 4 135 mm, šířku 1 765 mm a výšku 1 570 mm. Jde o plnohodnotný pětimístný vůz, který přes kompaktní vnější rozměry nabízí konkurenceschopnou velikost vnitřního prostoru.
V Evropě budou po zahájení prodeje v tomto roce dostupné tři různé motory: jeden vznětový 1.5 a dva zážehové 1.6. Vrcholem nabídky bude nový zážehový motor s turbodmychadlem a přímým vstřikováním. Tento motor je jedním z nejvýkonnějších v své třídě a poskytuje výkon 140 kW (190 k) a točivý moment 240 Nm.
Další zážehový motor 1.6 s výkonem 86 kW (117 k) je nově vyvinutým členem osvědčené řady Nissan HR. Tato lehká, čtyřventilová jednotka má jedinečný systém duálního vstřikování umožňující přesnější měření vstřiků paliva pro dosažení lepšího spalování. Vznětový motor 1.5 dCi o výkonu 81 kW (110 k) se vstřikováním common rail nabízí díky točivému momentu 240 Nm výborné jízdní vlastnosti a nízkou spotřebu paliva i nízké hodnoty emisí.
Nabídka převodovek zahrnuje šestistupňovou manuální nebo XTRONIC CVT. Tatáž převodovka CVT, ale s manuálním šestistupňovým režimem, bude dostupná u vyšších verzí s pohonem všech kol se zážehovým motorem s turbodmychadlem.
Juke bude kromě konvenčního pohonu předních kol dostupný také ve variantě 4x4. Systém pohonu všech kol Nissan ALL-MODE 4×4-i nové generace disponuje technologií směrování točivého momentu zvyšující živost a omezující nedotáčivost. Nová zadní náprava zahrnuje elektrické spojky na obou koncích a novou rozvodovku.
Téma sportovního vozu se opakuje i v interiéru, jemuž dominuje středová konzole inspirovaná palivovou nádrží motocyklu. V interiéru jsou použity chromované doplňky a kvalitní materiály, přičemž sportovní styl podtrhují barvy interiéru.
Praktický zavazadlový prostor je dostatečně velký a zahrnuje i ukládací prostor pod podlážkou, který kapacitu zvyšuje na 251 litrů. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 60:40 a po složení poskytují plochou podlahu nákladového prostoru. Pro ukrytí zavazadel před zraky zvědavců má zavazadlový prostor integrální kryt zadního oddílu, který je připevněn k zadním dveřím a při otvírání zavazadlového prostoru se zvedá společně s nimi.
Asi jediným konvenčním aspektem vozu Juke je jeho modelová řada, která zahrnuje zavedené verze Visia, Acenta a Tekna. Standardní výbavou bude např. klimatizace, zadní parkovací kamera či inteligentní klíč. Součástí volitelné výbavy bude mj. Nissan Dynamic Control System, centrální zobrazovací modul umožňující řidiči změnit nastavení dynamiky jízdy a upravovat obvyklejší funkce, jako je např. klimatizace.
Juke byl navržen studiem Nissan Design Europe (NDE) a dopracován v Nissan Design Centre (NDC) v Japonsku. Vůz Juke bude vyráběn v závodech Nissan v Sunderlandu ve Velké Británii a v japonské Oppamě.
Prodej v Evropě bude zahájen na začátku třetího čtvrtletí 2010.



Juke – motorizace
MotorVýkonPohonPřevodovka
1.5 dCi81 kW4x26stupňová manuální
1.6i86 kW4x25stupňová manuální
1.6i86 kW4x2modernizovaná XTRONIC CVT
1.6i Turbo140 kW4x26stupňová manuální
1.6i Turbo140 kW4x4XTRONIC CVT M6



JL,11.2.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar