Nissan - Jike, Leaf a další novinky v Ženevě
Na ženevském autosalonu představí Nissan v celosvětové premiéře nový globální kompakt a crossover Juke. Navíc bude v Evropě poprvé prezentován elektromobil Leaf, zmodernizovaný Qashqai a nové verze Pathfinder a Navara. Výstavní premiéry se dočká Nissan 370Z Roadster.
Nový kompaktní vůz se stane nástupcem modelu Micra. Půjde o první vozidlo postavené na nové platformě V společnosti Nissan. Prodej na evropských trzích bude zahájen ve třetím čtvrtletí letošního roku.
Nissan Juke
Model Juke, který je osobitou kombinací odolného SUV a sportovního vozu v kompaktním balení, by měl vnést čerstvý vítr do segmentu B. Nejvyšší modelová verze bude vybavena novým zážehovým motorem s turbodmychadlem a přímým vstřikováním, který je schopen vyvinout výkon 140 kW (190 k) a točivý moment 240 Nm. K dispozici bude se systémem Nissan ALL-MODE 4×4-i, který byl vylepšen o technologii směrování točivého momentu. Jedná se o první případ, kdy je tato inovace použita v segmentu malých vozů – doposud se používala pouze u špičkových vozů v horní části nabídkové řady. Modely se budou dodávat rovněž s benzinovým motorem 1.6 o výkonu 86 kW (117 k) a točivém momentu 157 Nm, vybavený unikátním systémem dvojího vstřikování. Nabídku motorizací doplňuje diesel 1.5 s technologií common rail o výkonu 81 kW (110 k) a točivém momentu 240 Nm.
Nissan Leaf
Rodinný vůz segmentu C je stejně prostorný, pohodlný a praktický jako jeho konvenční konkurenti. Ovšem s jedním rozdílem. Jde o ryzí elektromobil s nulovými emisemi. Nissan Leaf je prvním účelově zkonstruovaným elektromobilem a současně prvním z řady elektromobilů, které můžeme od společnosti Nissan a jejího aliančního partnera, automobilky Renault, očekávat. LEAF, postavený na nové platformě EV s rozvorem 2700 mm, pohání kompaktní elektromotor Nissan s výkonem 80 kW a točivým momentem 280 Nm. Elektromotor je „napájen“ laminovanou lithium-iontovou baterií Nissan s výkonem přes 90 kW. Leaf vyvine rychlost přes 140 km/h, maximální dojezd je 160 km.S pomocí rychlonabíječky DC 50kW lze baterii za necelých 30 minut nabít až na 80 procent její kapacity. Nicméně dokud nebudou běžně k dispozici místa pro rychlé nabíjení, předpokládá se, že většina majitelů bude své vozy nabíjet s pomocí domácí nabíječky na 220~240 V a 16 A. Plné nabití z 0 procent na 100 procent za těchto okolností trvá asi osm hodin.
Vozy bude možné objednávat na vybraných evropských trzích od léta, s tím, že první série s levostranným řízením bude k odběru koncem roku 2010.
Modernizovaný Qashqai
Nissan Qashqai prošel rozsáhlou úpravou tak, aby posílil svou přední pozici ve třídě crossoverů. Nejvýraznější vizuální změna se dotkla přední části, která byla kompletně přepracována. Nová kapota, přední nárazník, boční partie, mřížka chladiče a světlomety jsou sladěny tak, aby Qashqai získal nádech sofistikovanosti a kvality. Další změny v interiéru zvyšují komfort a praktičnost.
Úpravy provedené ve spodní části vozidla pomohly optimalizovat proudění vzduchu a přispěly ke snížení koeficientu odporu z 0,34 na 0,33.
Snížení hmotnosti, použití aerodynamických krytů kol v kombinaci se zakrytím šachet mlhových světel, obutí do plášťů s nízkým valivým odporem a prodloužení nápravového převodu, to vše dohromady snižuje emise.
Modernizovaný Pathfinder a Navara
Modely Pathfinder a Navara budou představeny s novým třílitrovým vznětovým motorem V6 o výkonu 175 kW (238 k) a točivém momentu 550 Nm. Zdokonalen byl také motor 2,5 dCi, jehož výkon vzrostl na 140 kW (190 k) a točivý moment na 450 Nm. Manuální verze dosahují kombinované spotřeby 8,4 l/100 km – což je zlepšení o 1,4 l/100 km. Dodávky pro zákazníky budou zahájeny v březnu.
370Z Roadster
Na ženevském autosalonu se představí také cabrio verze modelu 370Z, který podobně jako kupé, pohání motor Nissan 3.7 V6 o výkonu 241 kW (328 k) a točivém momentu 363 Nm s pohonem zadní nápravy. Vůz se dodává s unikátní manuální převodovkou Nissan s technologií Synchro Rev Control (elektronický systém regulace otáček), nebo se sedmistupňovou automatickou převodovkou s řazením pádly. Ke složení střechy postačí 20 sekund, přičemž není potřeba odemykat zámky u čelního skla a střechu lze složit i zvenčí stisknutím a podržením tlačítka zámku dveří po dobu tří sekund.
JL, 1.3.2010
Nissan Juke
Model Juke, který je osobitou kombinací odolného SUV a sportovního vozu v kompaktním balení, by měl vnést čerstvý vítr do segmentu B. Nejvyšší modelová verze bude vybavena novým zážehovým motorem s turbodmychadlem a přímým vstřikováním, který je schopen vyvinout výkon 140 kW (190 k) a točivý moment 240 Nm. K dispozici bude se systémem Nissan ALL-MODE 4×4-i, který byl vylepšen o technologii směrování točivého momentu. Jedná se o první případ, kdy je tato inovace použita v segmentu malých vozů – doposud se používala pouze u špičkových vozů v horní části nabídkové řady. Modely se budou dodávat rovněž s benzinovým motorem 1.6 o výkonu 86 kW (117 k) a točivém momentu 157 Nm, vybavený unikátním systémem dvojího vstřikování. Nabídku motorizací doplňuje diesel 1.5 s technologií common rail o výkonu 81 kW (110 k) a točivém momentu 240 Nm.
Nissan Leaf
Rodinný vůz segmentu C je stejně prostorný, pohodlný a praktický jako jeho konvenční konkurenti. Ovšem s jedním rozdílem. Jde o ryzí elektromobil s nulovými emisemi. Nissan Leaf je prvním účelově zkonstruovaným elektromobilem a současně prvním z řady elektromobilů, které můžeme od společnosti Nissan a jejího aliančního partnera, automobilky Renault, očekávat. LEAF, postavený na nové platformě EV s rozvorem 2700 mm, pohání kompaktní elektromotor Nissan s výkonem 80 kW a točivým momentem 280 Nm. Elektromotor je „napájen“ laminovanou lithium-iontovou baterií Nissan s výkonem přes 90 kW. Leaf vyvine rychlost přes 140 km/h, maximální dojezd je 160 km.S pomocí rychlonabíječky DC 50kW lze baterii za necelých 30 minut nabít až na 80 procent její kapacity. Nicméně dokud nebudou běžně k dispozici místa pro rychlé nabíjení, předpokládá se, že většina majitelů bude své vozy nabíjet s pomocí domácí nabíječky na 220~240 V a 16 A. Plné nabití z 0 procent na 100 procent za těchto okolností trvá asi osm hodin.
Vozy bude možné objednávat na vybraných evropských trzích od léta, s tím, že první série s levostranným řízením bude k odběru koncem roku 2010.
Modernizovaný Qashqai
Nissan Qashqai prošel rozsáhlou úpravou tak, aby posílil svou přední pozici ve třídě crossoverů. Nejvýraznější vizuální změna se dotkla přední části, která byla kompletně přepracována. Nová kapota, přední nárazník, boční partie, mřížka chladiče a světlomety jsou sladěny tak, aby Qashqai získal nádech sofistikovanosti a kvality. Další změny v interiéru zvyšují komfort a praktičnost.
Úpravy provedené ve spodní části vozidla pomohly optimalizovat proudění vzduchu a přispěly ke snížení koeficientu odporu z 0,34 na 0,33.
Snížení hmotnosti, použití aerodynamických krytů kol v kombinaci se zakrytím šachet mlhových světel, obutí do plášťů s nízkým valivým odporem a prodloužení nápravového převodu, to vše dohromady snižuje emise.
Modernizovaný Pathfinder a Navara
Modely Pathfinder a Navara budou představeny s novým třílitrovým vznětovým motorem V6 o výkonu 175 kW (238 k) a točivém momentu 550 Nm. Zdokonalen byl také motor 2,5 dCi, jehož výkon vzrostl na 140 kW (190 k) a točivý moment na 450 Nm. Manuální verze dosahují kombinované spotřeby 8,4 l/100 km – což je zlepšení o 1,4 l/100 km. Dodávky pro zákazníky budou zahájeny v březnu.
370Z Roadster
Na ženevském autosalonu se představí také cabrio verze modelu 370Z, který podobně jako kupé, pohání motor Nissan 3.7 V6 o výkonu 241 kW (328 k) a točivém momentu 363 Nm s pohonem zadní nápravy. Vůz se dodává s unikátní manuální převodovkou Nissan s technologií Synchro Rev Control (elektronický systém regulace otáček), nebo se sedmistupňovou automatickou převodovkou s řazením pádly. Ke složení střechy postačí 20 sekund, přičemž není potřeba odemykat zámky u čelního skla a střechu lze složit i zvenčí stisknutím a podržením tlačítka zámku dveří po dobu tří sekund.
JL, 1.3.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout












