Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nissan GT-E Egoist - exkluzivita na míru

Pro ty, kterým nestačí 530 k pod kapotou, jeden z nejlepších podvozků s pohonem všech kol a výjimečnost supersportu, připravil Nissan speciální nabídku – model Egoist, vrcholné provedení modelu GT-R, vyráběné na míru.

Exkluzivní verze navržená hlavním konstruktérem GT-R Kazutoshim Mizunem, se může pochlubit ručně zpracovaným interiérem čalouněným výhradně nejkvalitnější kůží, na míru nastaveným audiosystémem Bose a dalšími, originálními prvky.
Nepřekvapí proto, že GT-R Egoist vyráběný pouze na speciální objednávku je drahý vůz zaměřený na úzkou cílovou skupinu. Ani standardní GT-R nikdy nebude obyčejný automobil, ale Egoist tuto výjimečnost navíc spojuje s maximální exkluzivitou Na vzniku každého exempláře se podílejí vybraní řemeslníci a díky nabídce barevných kombinací karosérie a interiéru je nepravděpodobné, že by kdy vznikly dva stejné vozy.
Přepracovaný vidlicový šestiválec 3.8 s dvojitým přeplňováním poskytuje více výkonu i točivého momentu. Výkon vzrostl ze 485 na 530 k a točivý moment z 588 na 612 Nm. Bonusem jsou nižší emise a nižší spotřeba paliva. Vylepšená aerodynamika zvýšila přítlak o 10 procent, zatímco změny na podvozku a tlumičích zpřesnily řízení a uhladily jízdní chování.
Egoist však posouvá GT-R na zcela jinou úroveň. Většina pozornosti se zde soustředí na kabinu s koženým interiérem vyráběným společností Seton Leather v Německu. Tato společnost je předním dodavatelem pro úzkou skupinu výrobců supersportů a luxusních vozů. Pouhé zpracování surových kůží na kožené čalounění zabere déle než dva měsíce. Teprve poté mohou být čalouněné díly expedovány k montáži do Japonska.
Celkem existuje nejméně 20 barevných provedení – spodní část interiéru může být vyvedena v deseti různých odstínech, zatímco horní partie nabízí výběr ze čtyř odstínů. Na výběr je dále šest druhů kontrastního prošívání. Se zbytkem interiéru jsou barevně sladěné i koberečky. Celkem je na výběr 84 různých barevných kombinací. Kožené čalounění Seton vhodně doplňuje materiál připomínající semiš, který pokrývá strop, sluneční clony, kryt zavazadlového prostoru a spodní část dveřních panelů.
Interiér je kompletován ručně v závodě na výrobu GT-R v Tochigi a zodpovídá za něj jeden takumi – mistr řemeslník. Jednotlivé vozy jsou převáženy z hlavní výrobní linky do speciálního studia, kde se instaluje kožený paket Seton. Po očalounění se vůz vrací na výrobní linku.
Další ukázkou preciznosti je emblém na volantu, kde na pomoc přišlo starobylé japonské umění. Písmena vznikají ručně tradičním dekorativním postupem nazývaným „maki-e". Tato dovednost se učí výhradně v prefektuře Ishikawa, která je domovem GT-R, a nelze ji praktikovat, pokud řemeslník nezíská úřední licenci. Výroba každého emblému je svěřena jedinému člověku. Nanesení vrstev laku tak, aby u emblému vznikl dojem barevné hloubky, trvá mnoho dnů. Každý kus je tím pádem unikát.
Podobná pozornost byla věnována detailům při vývoji audiosystému. Přední výrobce zvukových aparatur Bose zkonstruoval systém s 11 reproduktory, novým spínaným zesilovačem a 9“ basovým reproduktorem, který jako vůbec první na světě využívá montáž z uhlíkového kompozitu.
Při ladění systému k spokojenosti majitele jde Bose dále. Při návštěvě autosalonu je budoucí majitel přesně změřen a je určena jeho ideální pozice při řízení. Výrobce pak zajistí optimální umístění reproduktorů tak, aby bylo dosaženo nejvyšší kvality zvuku.
Výbavu završují doplňky známé z verze Spec-V, mj. speciální šestipaprskové kované slitinové ráfky RAYS v provedení Blue Sword – a karbonový zadní spoiler. Maximální diskrétnost je zaručena. Jedinou indicií zůstává nenápadné logo Egoist na zavazadelníku.
Přestože Egoist není tak ostře sportovně laděný jako limitovaná série Spec-V, zůstává jedním z nejlepších supersportů. Zvýšený výkon a točivý moment se postarají o zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,046 s a rychlost činí 315 km/h.
Kombinace moderní elektroniky včetně režimu „R Start" pro rozjezdy v závodním stylu a šestistupňové dvouspojkové převodovky ovládané magnéziovými pádly pod volantem zajišťuje maximální využití výkonu pokud to podmínky dovolují.
Modelová verze 2011 nabízí díky přepracovaným pružinám a tlumičům ještě citlivější odezvu při jízdě. Vyšší je také účinnost brzd – rozměrnější kotouče lépe odolávají vadnutí při dlouhodobém silném brzdění a svým dílem přispívají i kované slitinové ráfky, které nyní obouvají nové pneumatiky Dunlop navržené speciálně pro Nissan GT-R.


J.L. 23.2.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar