Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nissan 370Z - víc než důstojný nástupce

Nový Nissan 370Z, představený na americkém trhu, nástupce předchozích modelů Z – nabízí ryzí chování sportovního automobilu, vyšší výkon, vylepšené ovládání, kompaktnější rozměry, a v neposlední řadě i příznivou hmotnost. Dodávky do Evropy budou zahájeny v květnu 2009.

Po kompletním přepracování (prvním od uvedení na trh v roce 2003) se nový model 370Z vyznačuje o 100 mm zkráceným rozvorem, délkou kratší o 70 mm karoserií s větší mírou využití lehkých materiálů, novým motorem s vyšším výkonem a novou sedmistupňovou automatickou převodovkou s řazením páčkami na volantu, stejně jako systémem automatické úpravy otáček při podřazování u ručního řazení, vůbec prvním na světě.
Model 370Z je poháněn zážehovým šestiválcem 3.7 s technologií VVEL (Variable Valve Event and Lift – systém ventilového rozvodu s proměnným zdvihem a časováním), známý z vozu Infiniti G37. Kromě vyššího zdvihového objemu se vyznačuje lepším rozložením síly až k horní hranici 7500/min, lepším výkonem v nižším pásmu otáček a vyšším točivým momentem v horním pásmu, což přináší zcela nové zážitky z jízdy. O 14 kW výkonnější šestiválec podává 90 procent točivého momentu už od 2000/min. Ve srovnání s předchozí konstrukcí je přibližně 35 procent součástí motoru nových.
Modifikovaný podvozek, vpředu dvojitá příčná ramena, a třetinový nárůst tuhosti při svížení hmotnosti o 45 kg se podílí na stabilních jízdních vlastnostech.
K novému motoru je možné si vybrat ze dvou nových, technicky vyspělých převodovek. Šestistupňová manuální převodovka s úzkým odstupňováním je, jako první na světě, vybavena revolučním systémem SynchroRev Match, který automaticky nastavuje optimální otáčky po přeřazení. Ať se řadí o jeden či dva stupně dolů, elektronika vždy nastaví správné otáčky.
Design exteriéru obsahuje záměrné odkazy na styl modelu 240, jako je uhlazený aerodynamický tvar s výrazně vysazenou střechou a opticky nízko položené těžiště. Najdeme tady prvky i Infiniti (volant, klimatizace, autoradio).
Kompaktnější vnější rozměry a širší využití lehkých materiálů pomohly snížit hmotnost, ale konstrukce karoserie se celkově zpevnila a získala i vyšší tuhost. Pozornost věnovaná detailu a funkčnosti je evidentní v designu celého exteriéru. Oproti předchozí generaci je vylepšeno i vnitřní uspořádání, zavazadlový prostor je větší a lépe přístupný.
„Svěží charakter modelu Nissan 370Z je na první pohled patrný z nového designu exteriéru, který je sportovnější, byť se stále jasně identifikuje s filozofií modelu Z,“ uvádí Pierre Loing, viceprezident pro produktové plánování, Nissan Europe. „ Nový 370Z staví na nejlepších vlastnostech předchozích generací - respektuje je, ale nejde o retro, je jednoduchý, ale promyšlený, a je nezaměnitelně ZŇ.“



Základní technické údaje

Motor: zážehový šestiválec DOHC
Objem: 3694 cm³
Výkon: 244 kW při 7000/min
Točivý moment: 366 Nm při 5200/min
Rychlost: 250 km/h
Rozměry: 4244 x 1844 x 1316 mm
Poh.hmotnost: 1500 kg

JL, 9.12.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar