Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Nejvýkonnější Porsche Cayenne je Plug-in Hybrid

Porsche se i nadále soustředí na elektrickou mobilitu, což v návaznosti na řadu Panamera dokazují modely Cayenne – nyní s novým vlajkovým modelem v plug-in hybridním provedení. Nejvyšší verze SUV o výkonu 680k s dojezdem až 40 km na elektřinu

Modely Cayenne Turbo S E-Hybrid a Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé dosahují systémového výkonu 500 kW (680 k) díky inteligentní spolupráci čtyřlitrového agregátu V8 (404 kW / 550 k) s elektromotorem (100 kW / 136 k) zabudovaným do osmistupňové převodovky Tiptronic S. Již těsně nad volnoběžnými otáčkami dosahuje vůz systémového točivého momentu 900 Nm. Oba modely akcelerují z místa na 100 km/h za 3,8 sekundy a rozjedou se až na 295 km/h.

Těmto mimořádným výkonům však sekunduje vysoce hospodárný provoz: Cayenne Turbo S E-Hybrid a Turbo S E-Hybrid Coupé ujedou až 40 kilometrů s nulovými lokálními emisemi. Průměrná spotřeba paliva podle metodiky NEDC činí 3,7 až 3,9 l/100 km (benzín), resp. 18,7 až 19,6 kWh/100 km (elektrická energie). Hybridní řada kromě uvedených top modelů nyní zahrnuje i nové Cayenne E-Hybrid Coupé se systémovým výkonem 340 kW (462 k), točivým momentem 700 Nm a dojezdem na elektřinu až 43 km. Zákazníci mohou opět objednávat provedení Cayenne E-Hybrid, nově s benzínovým částicovým filtrem.

Rychlost až 135 km/h pouze na elektřinu
Nový vrcholný model řady Cayenne je podobně jako všechny plug-in hybridy značky Porsche jedním z nejsportovnějších vozů v prémiovém segmentu –a to nikoli i přes svůj hybridní pohon, ale právě díky němu. U modelů Cayenne Turbo S E-Hybrid je elektromotor umístěn mezi agregát V8 a osmistupňovou převodovku Tiptronic S.
Obě hnací jednotky jsou propojeny pomocí oddělovací spojky uvnitř modulu hybridního pohonu (elektricky ovládaný akční člen spojky – ECA). V režimu elektrického pohonu (E-Power) dokáže samotný elektromotor rozpohybovat vozidlo až na 135 km/h. Může se používat i v dalších režimech jako výkonová posila. Tyto režimy (Hybrid Auto, Sport a Sport Plus) lze navolit prostřednictvím standardně dodávaného paketu Sport Chrono.
Strategii výkonové posily převzalo Porsche ze svého supersportu 918 Spyder. Lithium-iontový akumulátor (zabudovaný pod podlahou zavazadelníku) disponuje kapacitou 14,1 kWh. Vysokonapěťovou baterii lze prostřednictvím zásuvky 380 V (s jističem 16 A) a standardní palubní nabíječky (AC) o výkonu 7,2 kW plně nabít již za 2,4 hodiny. Při použití standardní domovní zásuvky (230 V) a jističe 10 A trvá dobíjení šest hodin.

Dobíjení lze rovněž naplánovat prostřednictvím systému PCM (Porsche Communication Management) nebo aplikace Porsche Connect (pro chytré telefony a hodinky Apple®Watch).

Systém pro stabilizaci bočních náklonů
Modely Cayenne Turbo S E-Hybrid a Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé již v základu disponují širokou nabídkou prvků výbavy: jedná se například o elektronicky řízené stabilizátory s proměnnou tuhostí PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control), uzávěrku zadního diferenciálu pro vektorování točivého momentu PTV Plus, vysoce účinné keramické kompozitní brzdy PCCB, litá kola z lehkých slitin o velikosti 21" v provedení Aero (včetně lemů kolem podběhů kol v barvě karoserie), posilovač řízení s progresivním účinkem (Power Steering Plus) a paket Sport Chrono.
Adaptivní tříkomorové vzduchové odpružení vč. systému aktivně řízeného odpružení PASM zajišťuje široký rozsah nastavení jízdní dynamiky – pro Porsche typické –a pohodlí jízdy. Na přání jsou k dispozici i litá kola z lehkých slitin o velikosti až22" a systém řízení zadních kol.

Plná konektivita a doplňková klimatizace v základní výbavě

Všechna provedení zahrnují plnou konektivitu již v základní výbavě. Ta umožňuje online navigaci s dopravními informacemi v reálném čase, chytré online hlasové ovládání a široké služby konektivity Porsche Connect, včetně vyhledávání veřejných dobíjecích stanic. Z dalších prvků výbavy pro všechny verze Cayenne nového modelového provedení jmenujme bezdrátové služby Apple CarPlay®, nové porty USB-C a schránku na smartphone s funkcí induktivního nabíjení. Všechna hybridní provedení Porsche disponují doplňkovou klimatizací v základní výbavě. Tu lze přímo ovládat na dálku prostřednictvím PCM a aplikace Porsche Connect; umožňuje vyhřívání nebo vychlazení interiéru vozidla i v době, kdy není zapnuto zapalování.


Všechna provedení Cayenne jsou vybavena LED světlomety, tempomatem s funkcí omezovače rychlosti, kamerovým systémem na ochranu chodců a parkovacím asistentem vpředu i vzadu – včetně zadní kamery v případě Cayenne Coupé. Z dalších prvků výbavy na přání jmenujme maticové LED světlomety, head-up (HUD) displej, systém nočního vidění s termokamerou nebo systém digitálního autopilota Porsche InnoDrive, jenž zahrnuje adaptivní tempomat, asistenta pro udržení jízdy v jízdním pruhu, rozpoznávání dopravních značek, aktivní vedení v jízdních pruzích, asistenta pro projíždění křižovatek a nouzové brzdění.


Dvojitá premiéra: Cayenne Coupé jako V6 a V8 hybrid

Prostřednictvím modelu Cayenne Coupé rozšířilo Porsche svoji úspěšnou sestavu SUV o sportovnější variantu. Hlavními rysy Coupé jsou o něco ostřejší křivky s jedinečným pojetím střechy a zadní partie vozu, adaptivní zadní spoiler, dvojice samostatných zadních sedadel a dvě různá provedení střechy: standardní panoramatické střešní okno (bez otevírání), resp. na přání střecha z karbonových vláken. Podobně jako u původního SUV se Coupé nyní nabízí ve dvou různých hybridních verzích: v kombinaci s dvojitě přeplňovaným agregátem 4,0 litru V8 nebo přeplňovaným motorem 3,0 litru V6. Nové Cayenne E-Hybrid Coupé nabízí systémový výkon 340 kW (462 k) a systémový točivý moment 700 Nm. Ve spojení se standardním paketem Sport Chrono akceleruje z místa na 100 km/h za 5,1 sekundy (5,0 sekundy s lehkými sportovními pakety) a rozjede se až na 253 km/h. Průměrná spotřeba paliva podle metodiky NEDC (New European Driving Cycle) činí 3,1 až 3,1 l/100 km (benzín), resp. 17,7 až 18,7 kWh / 100 km (elektřina). Dojezd na samotnou elektřinu činí až 43 km.


Ceny

Všechna čtyři hybridní provedení modelu Cayenne již mohou zákazníci objednávat. Ceny začínají na 91 684 eur v případě Cayenne E-Hybrid, resp. 95 968 eur za Cayenne E-Hybrid Coupé – v obou případech včetně DPH a výbavy určené pro daný trh. Cayenne Turbo S E-Hybrid se nabízí za cenu od 172 604 eur; cena provedení Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé začíná na 176 293 eur.


Porsche 15.8.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar