Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Nejsilnější Fabie 4x4 je z Milotecu

Po světové premiéře na prosincové Motor Show Essen se studie automobilu Škoda Fabia „Dragon“ představí také na Ženevském autosalonu. Vystavena bude na stánku firmy Carex (hala číslo 7, hned u vchodu), švýcarského importéra společnosti Milotec Auto – Extras, renomovaného výrobce autodoplňků pro vozy Škoda.

Dosud nejvýkonnější Škodu Fabia, která kdy spatřila světlo světa, připravil Milotec Auto-Extras ve spolupráci s pražskou firmou Euro Tuning, která měla na

starosti hlavně technickou stránku automobilu.
Pod kapotou je uložený zážehový přeplňovaný čtyřválec Audi 1.8 s pětiventilovou technikou, upravený však firmou Oberscheider na úctyhodný výkon 320 k a točivý moment 420 N.m. Používá nové vedení stačeného vzduchu i nový výfukový systém, vícebodové elektronické vstřikování a olejový chladič s přídavnou regulací teploty. Speciální šestistupňová mechanická převodovka se sportovním odstupňováním, může být vybavena i sekvenčním řazením.
S přídavnou řídicí jednotkou si může řidič navolit sportovní program, s nímž se Fabia promění na hbitý automobil, který je připraven ukázat svá záda každému, kdo se mu postaví do cesty.
Stejně jako ostatní škodovky s pohonem všech kol využívá „Dragon“ rovněž lamelovou spojku Haldex, která v případě potřeby ve zlomku sekundy přiřadí samočinně pohon předních kol.
Hydraulicky ovládaná suchá jednokotoučová spojka má lamelu Sachs s kovokeramickým obložením. Všechna kola jsou nezávisle zavěšena (vpředu na náprava Audi TT, vzadu Audi S4), pružicí vzpěry McPherson. Na obou nápravách jsou adaptivní tlumiče pérování Bilstein PSS9. Hydraulický systém změny světlé výšky, rovněž od firmy Euro Tuning, se ovládá tlačítkem na přístrojové desce a umožňuje měnit nastavení podvozku v rozmezí 50 milimetrů. Podlahová skupina je upravena pouze v oblasti uložení motoru, u předních a zadních podběhů a v místech horního uložení tlumičových vzpěr vpředu i vzadu. Uchycení zadní nápravy je řešeno pomocným rámem propojující zadní skelet karoserie s nosným rámem nápravy.
Ke zkrocení „draka“ slouží dvouokruhový brzdový systém Brembo s vnitřně chlazenými kotouči, vpředu o průměru 320 mm a čtyřpístkovými třmeny. Vzadu jsou sériové třmeny upravené pro použití kotoučů o průměru 270 mm. Na hliníkových ráfcích Borbet 18x8,5 ET 35 jsou obuty pneumatiky Hankook RS2 „Semi Slick“ 225/35 18.
Z motoristického sportu si Milotec „vypůjčil“ nejen dvoudílnou palivovou nádrž (55 litrů) chráněnou obalem z kompozitního uhlíkového materiálu, ale také ještě anatomická sedadla a volant Sparco. Části podvozku pak duralovým krytem.

Celá řada doplňků použitých na Fabii „Dragon“ pochází z výrobního programu společnosti Milotec Auto-Extras. Patří mezi ně například přední dvojité světlomety (technika DE), zadní svítilny Hella, sada pedálů včetně opěrky nohy z nerezu, osvětlení hliníkové rukojeti řadicí páky nebo různý dekor interiéru.

Aleš Hodouš

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar