Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Nejrychlejší SEAT León FR na českém trhu

Nový León FR, nejdynamičtější verzi populární modelové řady SEAT León, je možné již objednávat i na českém trhu. Uzavírá tak kompletní řadu modelů SEAT v provedení FR – Formula Racing. Srdcem a duší jsou alternativně dvě výkonné pohonné jednotky.

 

Premiérově se představuje zážehový motor 2.0 TFSI s výkonem 147 kW (200 k), poskytující v širokém rozmezí od 1800 do 5000 otáček maximální točivý moment 280 Nm. Přímovstřikový přeplňovaný čtyřválec, který pohání také Octavii RS, propůjčuje Leónu FR akceleraci z nuly na 100 km/h za 7,3 s a rychlost  229 km/h. Tisíc metrů s pevným startem zvládne za 27,6 s. Motor vyniká pružností - na pátý rychlostní stupeň s ním León zrychlí z 80 na 120 km/h za 7s a na šestku za 8,9 s. V průměru spotřebuje jen 7,9 l benzinu na 100 km.

Vznětová verze je poháněna propracovaným přeplňovaným motorem 2.0 TDI o výkonu 125 kW (170 k), s nímž León dosahuje rychlosti až 214 km/h a zrychlení z nuly na 100 km/h za 8,2 s při průměrné spotřebě jen 6 l/100 km.

Sportovní zaměření vozu zdůrazňují speciálně navržené nárazníky, dvojitá chromovaná koncovka výfuku a tradiční znak modelů FR - stříbřité kryty vnějších zpětných zrcátek. Exkluzivně stylizovaná 17" hliníková kola propůjčují Leónu FR mnohem působivější vzhled než měl předchozí model.

V interiéru Leónu FR čekají řidiče i spolujezdce atraktivní výškově nastavitelná sportovní sedadla, exkluzivně tvarovaný kůží potažený volant i řadicí páka a kovové štítky, rovněž nesoucí iniciály „FR".

Progresivní koncepce podvozku „agile chassis" je už u nových modelů SEAT běžná, u Leónu FR je sériově doplněna o elektronický stabilizační systém ESP kombinovaný s brzdovým asistentem EBA a patentovaným systémem doporučení řidiči k natočení volantu do správného směru DSR  v případě nebezpečí přetáčivého smyku, samozřejmostí je protiblokovací systém ABS s protiprokluzovým zařízením TCS. O pasivní bezpečnost se stará až osm airbagů: airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu a hlavové airbagy, umístěné podél horní linie boků interiéru. Boční airbagy pro zadní sedadla lze doplnit na přání. Ke zvýšení bezpečnosti přispívá systém kontroly tlaku v pneumatikách, k pohodlí zase poloautomatická klimatizace Climatic, elektrické ovládání všech oken, dálkově ovládané centrální zamykání včetně víčka nádrže i zavazadlového prostoru, tempomat a palubní počítač.

Za příplatek lze získat adaptivní bi-xenonové světlomety ovládané systémem inteligentního řízení světel koncepce AFS, jejichž funkce udržuje optimální osvětlení prostoru před vozidlem při projíždění zatáček. Rádio s CD přehrávačem lze rozšířit na systém s osmi reproduktory a s možností konektivity audiopřehrávače iPod a přehrávačů MP3 s rozhraním USB do audiosystému vozidla i o handsfree systém vybavený spojením Bluetooth.

Provedení s benzinovým čtyřválcem stojí 662 900 Kč, s turbodieselem pak 693 900 Kč.

 

JL, 17.7.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar