Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

 

Na Sardinii nic nového - opět první Loeb

Světový šampionát v rallye se pomalu začíná stávat nudnou záležitostí. Popáté za sebou totiž vyhráli Francouzi Loeb a Elena s Citroënem Xsara WRC, když jejich největší soupeř Grönholm s Fordem po fantastickém úvodu vyšel naprázdno.

 

Loeb - Elena

Loeb - Elena

Hirvonen - Lehtinen

Hirvonen - Lehtinen

Sordo - Marti

Sordo - Marti

Kopecký - Schovánek

Kopecký - Schovánek

Atkinson - McNeall

Atkinson - McNeall

O světové body se tentokrát rozhodovalo na šotolinových cestách ostrova Sardinie a byl to opět Grönholm, který udával rychlost od prvních kilometrů. Suverénně vyhrál první tři zkoušky, což mu vyneslo náskok 40 sekund před týmovým kolegou Hirvonenem. Loeb po slabším začátku, kdy s jedničkou čistil ostatním jezdcům trať od kamenů, se pomalu dostával do tempa. Vyhrál další dvě zkoušky a v poslední páteční prohrál jen o desetinu s Finem. Po drobných jezdeckých chybách se špatnou volbou pneumatik byl Petter Solberg až pátý za starším bratem Henningem s Peugeotem 307.

Druhý den začal nejlépe Grönholm, ale hned v následující zkoušce po velkém skoku prorazil olejovou vanu a musel vzdát. Na stejném místě dopadl tvrdě i Loeb, ale naštěstí bez problémů, takže mohl pokračovat dál. Rázem měl náskok dvou minut před Hirvonenem a mohl být klidný. Za nimi se odehrával duel Sordo versus Galli, ale v deváté zkoušce musel Španěl přenechat třetí příčku Italovi, když prorazil všechny čtyři pneumatiky své Xsary. Naopak v tu chvíli se Ital Galli blýskl druhým časem. Oba profitovali z potíží Henniga Solberga, kterému 300 metrů před cílem vypověděl službu motor. Loeb v druhé etapě vyhrál čtyři ze šesti zkoušek, o další se rozdělili Grönholm a P.Solberg.

Do závěrečných šesti měřených úseků nastupoval Loeb už s více než dvouminutovým náskokem před Hirvonenem, který podal jeden ze svých nejlepších výkonů. Třetí se držel Sordo, zatímco jeho soupeř Galli do poslední etapy nenastoupil pro poruchu motoru.

Loeb se tak mohl v klidu soustředit na udržení vedoucí pozice, ale přesto vyhrál ještě dvě zkoušky, další dvě „přenechal" P.Solbergovi a jednu Atkinsonovi a Kopeckému. V závěru prožil drama ještě Petter Solberg, který se dotáhl až 10 sekund za skvěle jedoucího pátého Välimäkiho s Mitsubishi Lancer WRC. V poslední rychlostní zkoušce však ztratil defektem tři minuty a klesl až na 9. příčku.

Do soutěže nastoupily také čtyři Fabie WRC, z nichž nakonec nejlépe dopadl Duval na 8.místě, který se během soutěže pohyboval kolem 13. příčky.  Za zmínku stojí jeho dva páté časy. Smůlu měl Jan Kopecký, pro poruchu motoru musel vzdát hned po úvodních 14 kilometrech. V druhé etapě se do soutěže vrátil sbírat další zkušenosti se šotolinovým povrchem a ve dvanácti zkouškách se umístil pětkrát čas v první desítce. Poslední zkoušku dokonce vyhrál. Poprvé s Fabií jedoucí Rovanpera toho moc nepředvedl, a v osmé zkoušce se s rallye rozloučil. Podrobný průběh se dozvíte na http://www.ewrc.cz/

 

1. Loeb - Elena

Citroën Xsara WRC

3:54:18,9

2. Hirvonen - Lehtinen

Ford Focus WRC

+2:41,4

3. Sordo - Marti

Citroën Xsara WRC

+3:27,7

4. Pons - Del Barrio

Citroën Xsara WRC

+5:28,3

5. Välimäki - Kalliolepo

Ford Focus WRC

+7:08,8

6. Solberg H. - Lindström

Subaru Impreza WRC

+7:36,9

7. Stohl - Minorová

Peugeot 307 WRC

+8:18,4

8. Duval - Pivalo

Škoda Fabia WRC

+9:45,8

9. Solberg P. - Mills

Subaru Impreza WRC

+10:19,9

10.Atkinson - MAcNeall

Subaru Impreza WRC

+11:03,0

 

Průběžné pořadí: 1. Loeb (66), 2. Grönholm (35), 3. Sordo (30), 4. Stohl (20), 5. Solberg (18)

 

Aleš Hodouš, 22.5.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar