Modernizovaný Opel Insignia se představuje
Zásadně modernizovaný Opel Insignia se na českém trhu objeví na přelomu května a června! V nabídce budou všechny tři známé karosářské verze, tedy atraktivní limuzína Insignia Grand Sport, připomínající kupé, elegantní a praktické kombi Insignia Sports Tourer a od prvního pohledu sportovně laděná Insignia GSi.
Nad základním stupněm výbavy Insignia Edition stojí verze Elegance, GS Line a Ultimate, sportovním nádechem zaujme řada GS Line Plus. Vyznavači dynamické jízdy budou nadšeni z Insignie GSi, která je poháněna dvoulitrovým přeplňovaným zážehovým motorem 2.0 Turbo o výkonu 169 kW/230 k. Silný motor je propojený s devítistupňovou automatickou převodovkou (spotřeba liftbacku dle NEDC: město: 8,9 l/100 km, mimo město: 5,8 l/100 km, kombinace: 6,9 l/100 km). Isnignia GSi je vybavena elektro-hydraulickým posilovačem brzd, mechatronickým podvozkem FlexRide či pohonem všech kol Twinster s vektorováním točivého momentu. Zákazníky okamžitě zaujmou také nové adaptivní světlomety IntelliLux LED® Pixel Light – každý světlomety obsahuje 84 LED segmentů, dohromady tedy 168 LED segmentů! Tyto světlomety staví novou Insignii a Opel na samý vrchol nabídky střední třídy mezi objemovými značkami.
Vyspělé asistenční systémy
Nový Opel Insignia nabízí širokou škálu asistenčních systémů a vyspělý infotainment. Nová zadní digitální kamera vylepšuje výhled dozadu za vůz. Bezpečnost při vycouvávání z parkovacího místa zvyšuje funkce varování před vozidly přijíždějícími z boku. Insignii nechybí ani systém varování před čelní kolizí s nouzovým brzděním, zařízení bránící nechtěnému vyjetí z jízdního pruhu, varování před vozidly v mrtvém úhlu, adaptivní tempomat s nouzovým brzděním, čtení dopravních značek, vyspělý parkovací asistent nebo head-up displej.
Palubní infotaiment je kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto. V nabídce jsou přístroje Multimedia Radio, Multimedia Navi a Multimedia Navi Pro. Nejvyšší verze poskytuje řadu služeb, postavených na on-line navigaci, jako např. „Trip & Drive Management“ nebo „LIVE Navigation“, díky čemuž má řidič vždy včas ty nejaktuálnější dopravní informace v reálném čase a může se snadno vyhnout zdržením a překážkám na trase. Kompatibilní smartfony lze dobíjet bezdrátově. Palubní systém e-Call dokáže samočinně odeslat informaci o tom, že došlo k aktivaci airbagů nebo předpínačů bezpečnostních pásů. Řidič si samozřejmě může přivolat pomoc v nouzi kdykoli – stačí jen zmáčknout červené tlačítko.
Špičkové motory
Všechny tří a čtyřválcové motory patří do rodiny agregátů nové generace. Co do výkonu bude po uvedení nové Insignie na trh základem tříválcový turbodiesel 1.5 CDTI o výkonu 90 kW/122 k. Motor 1.5 CDTI je asi o 50 kg lehčí než jeho podobně výkonný předchůdce. Zanedlouho po náběhu modernizovaných Insignií se v nabídce objeví ještě další zážehový motor.
Druhým turbodieselem bude čtyřválec 2.0 CDTI o výkonu 127 kW/174 k.
Na vrcholu nabídky jsou dvoulitrové přeplňované zážehové čtyřválce 2.0 Turbo o výkonech 147 kW/200 k, resp. 169 kW/230 k (Insignia GSi). Tyto dvoulitry jsou prvními motory automobilky Opel vybavené systémem vypínání válců: Pokud řidič nepotřebuje vysoký výkon, deaktivuje variabilní ovládání vačkového hřídele dva válce, což snižuje spotřebu paliva.
Pohonné jednotky nové Insignie mají v porovnání s předchozí generací spotřebu (NEDC) nižší až o 18 procent.
Spotřebu paliva snižují i nové převodovky s nízkým vnitřním třením. Zájemci o novou Insignii budou moci volit šestistupňovou manuální převodovku, osmi nebo devítistupňový automat a v nabídce se časem objeví i velmi hospodárná bezestupňová převodovka.
Výkon: kW(k)/min, toč.moment – Nm/min
Opel 10.3.2020
Vyspělé asistenční systémy
Nový Opel Insignia nabízí širokou škálu asistenčních systémů a vyspělý infotainment. Nová zadní digitální kamera vylepšuje výhled dozadu za vůz. Bezpečnost při vycouvávání z parkovacího místa zvyšuje funkce varování před vozidly přijíždějícími z boku. Insignii nechybí ani systém varování před čelní kolizí s nouzovým brzděním, zařízení bránící nechtěnému vyjetí z jízdního pruhu, varování před vozidly v mrtvém úhlu, adaptivní tempomat s nouzovým brzděním, čtení dopravních značek, vyspělý parkovací asistent nebo head-up displej.
Palubní infotaiment je kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto. V nabídce jsou přístroje Multimedia Radio, Multimedia Navi a Multimedia Navi Pro. Nejvyšší verze poskytuje řadu služeb, postavených na on-line navigaci, jako např. „Trip & Drive Management“ nebo „LIVE Navigation“, díky čemuž má řidič vždy včas ty nejaktuálnější dopravní informace v reálném čase a může se snadno vyhnout zdržením a překážkám na trase. Kompatibilní smartfony lze dobíjet bezdrátově. Palubní systém e-Call dokáže samočinně odeslat informaci o tom, že došlo k aktivaci airbagů nebo předpínačů bezpečnostních pásů. Řidič si samozřejmě může přivolat pomoc v nouzi kdykoli – stačí jen zmáčknout červené tlačítko.
Špičkové motory
Všechny tří a čtyřválcové motory patří do rodiny agregátů nové generace. Co do výkonu bude po uvedení nové Insignie na trh základem tříválcový turbodiesel 1.5 CDTI o výkonu 90 kW/122 k. Motor 1.5 CDTI je asi o 50 kg lehčí než jeho podobně výkonný předchůdce. Zanedlouho po náběhu modernizovaných Insignií se v nabídce objeví ještě další zážehový motor.
Druhým turbodieselem bude čtyřválec 2.0 CDTI o výkonu 127 kW/174 k.
Na vrcholu nabídky jsou dvoulitrové přeplňované zážehové čtyřválce 2.0 Turbo o výkonech 147 kW/200 k, resp. 169 kW/230 k (Insignia GSi). Tyto dvoulitry jsou prvními motory automobilky Opel vybavené systémem vypínání válců: Pokud řidič nepotřebuje vysoký výkon, deaktivuje variabilní ovládání vačkového hřídele dva válce, což snižuje spotřebu paliva.
Pohonné jednotky nové Insignie mají v porovnání s předchozí generací spotřebu (NEDC) nižší až o 18 procent.
Spotřebu paliva snižují i nové převodovky s nízkým vnitřním třením. Zájemci o novou Insignii budou moci volit šestistupňovou manuální převodovku, osmi nebo devítistupňový automat a v nabídce se časem objeví i velmi hospodárná bezestupňová převodovka.
Typ | 2.0 Turbo | GSi 2.0 Turbo | 1.5 CDTI | 2.0 CDTI |
Výkon | 147/200/4250-6000 | 169/230/5000 | 90/122/3250 | 128/174/3500 |
Točivý moment | 350/1500-4000 | 350/1500-4000 | 300/1750-2500 | 380/1500-2750 |
Převodovka | AT9 | AT9 | MT6 | MT6 + AT8 |
Výkon: kW(k)/min, toč.moment – Nm/min
Opel 10.3.2020
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout