Mitsubishi prezentuje modernizovaný ASX
Společnost Mitsubishi Motors Europe se po uvedení nového COLTu rozhodla rozvířit segment B-SUV, do nějž vstupuje nový model ASX, navržený a zkonstruovaný pro uživatele, kteří ocení vyspělé technologie, možnosti konektivity na vrcholu třídy a moderní design.
Nové ASX (zkr. „Active Sports X-over“, tj. aktivní sportovní crossover) uvádí pokrokové technologie infotainmentu na vrcholu třídy a mobilní aplikace včetně vestavěných služeb Google.
Nové ASX (zkr. „Active Sports X-over“, tj. aktivní sportovní crossover), vyvinuté pro evropské trhy a postavené na podvozkové platformě CMF-B automobilové aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, nabízí možnost výběru z několika elektrifikovaných pohonů včetně plně hybridní (HEV) a mild hybridní technologie, jakož i vyspělých a hospodárných spalovacích motorů.
Exteriér vylepšuje řada plastových a leskle černých dekorů, jakož i lesklých chromových prvků u všech výbavových linií– např. přední ochranný kryt, boční lišty a zadní ochranný kryt ke zdůraznění robustního vzhledu.
Nastupování a vystupování z vozidla usnadňuje zvýšená poloha sezení. Na výběr je několik variant látkového nebo koženého); k cestovnímu pohodlí přispívá vyhřívání sedadel a volantu nebo funkce vyhřívání čelního skla.
Interiér prosvětlí velké panoramatické střešní okno o šířce 690 mm, které nabízí tři mezilehlé polohy otevření. Při úplném otevření se střešní okno zatáhne o 315 mm zpět a zaplaví kabinu přirozeným světlem.
Zadní lavici je možné posunout o 16 cm vpřed, a získat tak více místa pro zavazadla, nebo naopak zvětšit prostor pro nohy zadních pasažérů. Zavazadlový prostor o základním objemu 332 litrů (podle VDA) je tak možné zvětšit o dalších 69 litrů (se zadními sedadly v krajní přední poloze).
Digitalizace a konektivita
Nové ASX přináší posílení funkcí konektivity pro lepší kontrolu nad vozidlem a bezproblémové začlenění do všedního života. Součástí výbavy jsou služby Google a mobilní aplikace My Mitsubishi Motors, zpřístupňující uživatelům např. diagnostiku v reálném čase a funkce dálkového ovládání nebo vyhledávání vozidla.
Jako rozhraní systému palubního infotainmentu slouží velký displej s jemnou grafikou o úhlopříčce 10,4", orientovaný na výšku. Displej s rozlišením 960 × 1280 pixelů (150 DPI) zprostředkuje veškeré potřebné informace, ať již při používání různých aplikací nebo bezdrátovém zrcadlení obsahu chytrého telefonu pro přístup k mapovým údajům. Pohodlí zvyšuje i podpora bezdrátového nabíjení chytrých telefonů.
Digitalizaci kabiny posouvá buď 7" nastavitelný digitální přístrojový štít, nebo 10" digitální displej s možností uživatelského přizpůsobení obsahu a zrcadlení pokynů navigace..
Systém jízdních režimů Drive Mode, ovládaný přes rozhraní SDA, umožňuje řidiči přizpůsobit si reakce řízení, adaptivní regulaci podvozku (DCC) a dávkování točivého momentu, jakož i navolit předdefinované režimy Comfort, Eco a Sport.
Pohony
POZNÁMKA: Veškeré údaje týkající se výkonu, spotřeby a emisí jsou pouze předběžné a podléhají konečné homologaci.
Nové ASX nabízí vyspělé elektrifikované pohony včetně plně hybridního (HEV) a mild hybridního provedení, jakož i hospodárné spalovací motory.
Přeplňovaný benzínový motor 1,0 litru
Základní pohonnou jednotkou je přeplňovaný zážehový tříválec 1.0 MPI-T . který spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou a zajišťuje výkon 67 kW a točivý moment 160 Nm. Jízdní schopnosti jsou podepřeny hospodárným provozem se spotřebou 5,7 l/100 km a emisemi CO2 pouhých 130 g/km.
Přeplňovaný benzínový motor 1,3 litru
Přeplňovaný benzínový motor 1,3 litru DI-T s přímým vstřikováním paliva a integrovaným mild-hybridním systémem používá startér/generátor energie s řemenovým pohonem ve spojení s 12V lithium-iontovou baterií, a umožňuje tak rekuperovat energii při zpomalování a brzdění, resp. využívat ji ve formě elektrické posily motoru. Pohon může být spojen buď se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem (7DCT). Motor v kombinaci s manuální převodovkou disponuje maximem 103 kW /260 Nm, resp. 116 kW /270 Nm v případě ústrojí 7DCT. Spotřeba paliva činí 5,7 l/100 km. resp. 5,8 l/100 km v případě automatické převodovky.
Hybrid 1,6 litru
Hybridní pohon (HEV) je kombinací benzínové jednotky 1,6 litru se dvěma elektromotory a multi-módové automatické převodovky. 105 kW jednotka přináší perfektní poměr mezi výkonem a hospodárností.
Celkový dojezd 900 km, až 80% podíl elektrického cestování ve městě, 40% úspora paliva a nejvyšší kapacita baterie v segmentu HEV zprostředkuje dynamické jízdní schopnosti ruku v ruce s pohodlným každodenním používáním.
Homologovaná spotřeba paliva činí pouhých 4,6 l/100 km (na základě oficiálního testovacího cyklu).
Bezpečnost, pohodlí a komfort
Ve všech výbavových liniích nového ASX najdeme kompletní sestavu prvků pasivní a aktivní bezpečnosti chránící posádku i ostatní účastníky silničního provozu.
Aktivní bezpečnost
Sestava systémů aktivní bezpečnosti je postavena na ultrazvukových senzorech v kombinaci s radarem a kamerami k vytvoření celkového obrazu okolí vozidla.
Standardní výbava všech provedení zahrnuje: systém zmírňování následků čelní kolize s ochranou chodců, automatické přepínání dálkových světel, tempomat s omezovačem rychlosti, systém sledování únavy řidiče, systém upozorňování na odstup od vozidla vpředu, varování při opuštění jízdního pruhu, systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu, parkovací senzory a zadní kameru. V novém ASX jsou tyto systémy vylepšeny o řadu nových technologií ve prospěch ještě bezpečnějšího cestování.
Bezpečnostní technologie nového ASX nyní doplňuje systém sledování okolí vozidla, parkovací asistent, systém pro nouzové udržování vozidla v jízdním pruhu, inteligentní asistent pro udržování rychlosti, asistent bezpečného vystupování cestujících a systém sledování dopravní situace za vozidlem při couvání.
Systém MI-PILOT
Systém MI-PILOT dodávaný pro nejvyšší výbavy s automatickou převodovkou, kombinuje adaptivní tempomat (ACC) s asistentem pro udržování vozidla v jízdním pruhu (LKA) a systémem pro sledování slepých úhlů (BSW).
MI-PILOT pomocí kamer, radaru a samostatné elektronické řídicí jednotky (ECU) ovládá zrychlování, brzdění a řízení, čímž usnadňuje jízdu na dlouhých dálničních trasách nebo v dopravních kolonách, a přispívá tak k vyššímu pohodlí a omezuje míru stresu při dlouhém pobytu za volantem. Výhodou technologie jsou tři uživatelská nastavení – ‚Manual‘, ‚Automatic – Road Context‘ a ‚Automatic – Legal Speed‘ – s různou mírou kontroly nad rychlostí jízdy ze strany řidiče. Systém svými zásahy nenarušuje plynulost jízdy a vždy spoléhá na řidiče, který může kdykoli nad vozidlem převzít kontrolu.
Pasivní bezpečnost
S ohledem na maximální možnou bezpečnost jsou v kabině zabudovány čelní a boční airbagy řidiče a předního spolujezdce, dva hlavové airbagy po obou stranách, bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači zátěže, hlavové opěrky s ochranou proti poranění krční páteře a kotevní body ISOFIX pro dětské autosedačky.
Záruka kvality Mitsubishi
Na nové ASX se podobně jako na všechna vozidla Mitsubishi Motors prodávaná v Evropě vztahuje tzv. „Záruka kvality Mitsubishi“, která zahrnuje:
•pětiletou tovární záruku (s omezením na 100 000 km)
•dvanáctiletou záruku proti prorezavění karoserie
•osmiletou záruku na baterii systému pohonu (s omezením na 160 000 km)
•osmiletou záruku na kapacitu baterie (s omezením na 160 000 km)
•až patnáctiletou asistenční službu („MAP“)
• Sklopná vnější zpětná zrcátka
Mitsubishi 26.11.2024
Nové ASX (zkr. „Active Sports X-over“, tj. aktivní sportovní crossover), vyvinuté pro evropské trhy a postavené na podvozkové platformě CMF-B automobilové aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, nabízí možnost výběru z několika elektrifikovaných pohonů včetně plně hybridní (HEV) a mild hybridní technologie, jakož i vyspělých a hospodárných spalovacích motorů.
Exteriér vylepšuje řada plastových a leskle černých dekorů, jakož i lesklých chromových prvků u všech výbavových linií– např. přední ochranný kryt, boční lišty a zadní ochranný kryt ke zdůraznění robustního vzhledu.
Nastupování a vystupování z vozidla usnadňuje zvýšená poloha sezení. Na výběr je několik variant látkového nebo koženého); k cestovnímu pohodlí přispívá vyhřívání sedadel a volantu nebo funkce vyhřívání čelního skla.
Interiér prosvětlí velké panoramatické střešní okno o šířce 690 mm, které nabízí tři mezilehlé polohy otevření. Při úplném otevření se střešní okno zatáhne o 315 mm zpět a zaplaví kabinu přirozeným světlem.
Zadní lavici je možné posunout o 16 cm vpřed, a získat tak více místa pro zavazadla, nebo naopak zvětšit prostor pro nohy zadních pasažérů. Zavazadlový prostor o základním objemu 332 litrů (podle VDA) je tak možné zvětšit o dalších 69 litrů (se zadními sedadly v krajní přední poloze).
Digitalizace a konektivita
Nové ASX přináší posílení funkcí konektivity pro lepší kontrolu nad vozidlem a bezproblémové začlenění do všedního života. Součástí výbavy jsou služby Google a mobilní aplikace My Mitsubishi Motors, zpřístupňující uživatelům např. diagnostiku v reálném čase a funkce dálkového ovládání nebo vyhledávání vozidla.
Jako rozhraní systému palubního infotainmentu slouží velký displej s jemnou grafikou o úhlopříčce 10,4", orientovaný na výšku. Displej s rozlišením 960 × 1280 pixelů (150 DPI) zprostředkuje veškeré potřebné informace, ať již při používání různých aplikací nebo bezdrátovém zrcadlení obsahu chytrého telefonu pro přístup k mapovým údajům. Pohodlí zvyšuje i podpora bezdrátového nabíjení chytrých telefonů.
Digitalizaci kabiny posouvá buď 7" nastavitelný digitální přístrojový štít, nebo 10" digitální displej s možností uživatelského přizpůsobení obsahu a zrcadlení pokynů navigace..
Systém jízdních režimů Drive Mode, ovládaný přes rozhraní SDA, umožňuje řidiči přizpůsobit si reakce řízení, adaptivní regulaci podvozku (DCC) a dávkování točivého momentu, jakož i navolit předdefinované režimy Comfort, Eco a Sport.
Pohony
POZNÁMKA: Veškeré údaje týkající se výkonu, spotřeby a emisí jsou pouze předběžné a podléhají konečné homologaci.
Nové ASX nabízí vyspělé elektrifikované pohony včetně plně hybridního (HEV) a mild hybridního provedení, jakož i hospodárné spalovací motory.
Přeplňovaný benzínový motor 1,0 litru
Základní pohonnou jednotkou je přeplňovaný zážehový tříválec 1.0 MPI-T . který spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou a zajišťuje výkon 67 kW a točivý moment 160 Nm. Jízdní schopnosti jsou podepřeny hospodárným provozem se spotřebou 5,7 l/100 km a emisemi CO2 pouhých 130 g/km.
Přeplňovaný benzínový motor 1,3 litru
Přeplňovaný benzínový motor 1,3 litru DI-T s přímým vstřikováním paliva a integrovaným mild-hybridním systémem používá startér/generátor energie s řemenovým pohonem ve spojení s 12V lithium-iontovou baterií, a umožňuje tak rekuperovat energii při zpomalování a brzdění, resp. využívat ji ve formě elektrické posily motoru. Pohon může být spojen buď se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem (7DCT). Motor v kombinaci s manuální převodovkou disponuje maximem 103 kW /260 Nm, resp. 116 kW /270 Nm v případě ústrojí 7DCT. Spotřeba paliva činí 5,7 l/100 km. resp. 5,8 l/100 km v případě automatické převodovky.
Hybrid 1,6 litru
Hybridní pohon (HEV) je kombinací benzínové jednotky 1,6 litru se dvěma elektromotory a multi-módové automatické převodovky. 105 kW jednotka přináší perfektní poměr mezi výkonem a hospodárností.
Celkový dojezd 900 km, až 80% podíl elektrického cestování ve městě, 40% úspora paliva a nejvyšší kapacita baterie v segmentu HEV zprostředkuje dynamické jízdní schopnosti ruku v ruce s pohodlným každodenním používáním.
Homologovaná spotřeba paliva činí pouhých 4,6 l/100 km (na základě oficiálního testovacího cyklu).
Bezpečnost, pohodlí a komfort
Ve všech výbavových liniích nového ASX najdeme kompletní sestavu prvků pasivní a aktivní bezpečnosti chránící posádku i ostatní účastníky silničního provozu.
Aktivní bezpečnost
Sestava systémů aktivní bezpečnosti je postavena na ultrazvukových senzorech v kombinaci s radarem a kamerami k vytvoření celkového obrazu okolí vozidla.
Standardní výbava všech provedení zahrnuje: systém zmírňování následků čelní kolize s ochranou chodců, automatické přepínání dálkových světel, tempomat s omezovačem rychlosti, systém sledování únavy řidiče, systém upozorňování na odstup od vozidla vpředu, varování při opuštění jízdního pruhu, systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu, parkovací senzory a zadní kameru. V novém ASX jsou tyto systémy vylepšeny o řadu nových technologií ve prospěch ještě bezpečnějšího cestování.
Bezpečnostní technologie nového ASX nyní doplňuje systém sledování okolí vozidla, parkovací asistent, systém pro nouzové udržování vozidla v jízdním pruhu, inteligentní asistent pro udržování rychlosti, asistent bezpečného vystupování cestujících a systém sledování dopravní situace za vozidlem při couvání.
Systém MI-PILOT
Systém MI-PILOT dodávaný pro nejvyšší výbavy s automatickou převodovkou, kombinuje adaptivní tempomat (ACC) s asistentem pro udržování vozidla v jízdním pruhu (LKA) a systémem pro sledování slepých úhlů (BSW).
MI-PILOT pomocí kamer, radaru a samostatné elektronické řídicí jednotky (ECU) ovládá zrychlování, brzdění a řízení, čímž usnadňuje jízdu na dlouhých dálničních trasách nebo v dopravních kolonách, a přispívá tak k vyššímu pohodlí a omezuje míru stresu při dlouhém pobytu za volantem. Výhodou technologie jsou tři uživatelská nastavení – ‚Manual‘, ‚Automatic – Road Context‘ a ‚Automatic – Legal Speed‘ – s různou mírou kontroly nad rychlostí jízdy ze strany řidiče. Systém svými zásahy nenarušuje plynulost jízdy a vždy spoléhá na řidiče, který může kdykoli nad vozidlem převzít kontrolu.
Pasivní bezpečnost
S ohledem na maximální možnou bezpečnost jsou v kabině zabudovány čelní a boční airbagy řidiče a předního spolujezdce, dva hlavové airbagy po obou stranách, bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači zátěže, hlavové opěrky s ochranou proti poranění krční páteře a kotevní body ISOFIX pro dětské autosedačky.
Záruka kvality Mitsubishi
Na nové ASX se podobně jako na všechna vozidla Mitsubishi Motors prodávaná v Evropě vztahuje tzv. „Záruka kvality Mitsubishi“, která zahrnuje:
•pětiletou tovární záruku (s omezením na 100 000 km)
•dvanáctiletou záruku proti prorezavění karoserie
•osmiletou záruku na baterii systému pohonu (s omezením na 160 000 km)
•osmiletou záruku na kapacitu baterie (s omezením na 160 000 km)
•až patnáctiletou asistenční službu („MAP“)
• Sklopná vnější zpětná zrcátka
INFORM | 1.0 MPI-T 67 kW/91 k | 6MT | 2WD | 479 850 Kč |
INVITE+ | 1.0 MPI-T 67 kW/91 k | 6MT | 2WD | 508 850 Kč |
INVITE+ | 1.3 DI-T MILD HYBRID 103 kW/140 k | 6MT | 2WD | 548 850 Kč |
INVITE+ | 1.3 DI-T MILD HYBRID 116 kW/158 k | 7DCT | 2WD | 599 850 Kč |
INTENSE+ | 1.3 DI-T MILD HYBRID 103 kW/140 k | 6MT | 2WD | 612 850 Kč |
INTENSE+ | 1.3 DI-T MILD HYBRID 116 kW/158 k | 7DCT | 2WD | 645 850 Kč |
INTENSE+ | 1.6 HYBRID (HEV) 105 kW/143 k | AT | 2WD | 724 850 Kč |
INSTYLE | 1.3 DI-T MILD HYBRID 116 kW/158 k | 7DCT | 2WD | 729 850 Kč |
Mitsubishi 26.11.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout