Mitsubishi MiEV HOUSE - koncept chytrého domu
Příchod této technologie na trh umožní rychlé bezdrátové nabíjení elektromobilů při zastavení na semaforech, při parkování u nákupních nebo jiných společenských center. Možná také u vlastního inteligentního domu, jakým byl dům MiEV (MiEV House) vystavený na tokijském autosalonu v roce 2011.
MiEV House, jenž byl poprvé předveden na tokijském autosalonu v roce 2009 a poté vyvíjen pro autosalon v roce 2011, je konceptem „inteligentního domu“, který se vypořádává s problematikou energie tím, že současně řídí využívání energie mezi samotným domem, „inteligentními přístroji“, elektromobily (EV) nebo plug-in hybridy (P-HEV) a „chytrými sítěmi“. Děje se tak prostřednictvím systému řízení energie EMS a vlastního integrovaného systému elektromobilu EIS.
Mitsubishi se zapojilo do řady testů ve snaze prozkoumat efektivní využití elektromobilů (EV) resp. plug-in hybridů (P-HEV) a recyklovaných akumulátorů z elektromobilů v souvislosti s rozvojem chytrých sítí pro efektivní využití elektrické energie v domácnostech, firmách a místních komunitách.
Interaktivní systém přispívá k optimalizaci využití energie tím, že umožňuje externí použití elektrické energie uložené ve vysokokapacitním trakčním akumulátoru elektromobilu (EV) nebo plug-in hybridu (P-HEV) pro napájení domů nebo jiných budov. Smyslem je přesunout celkovou spotřebu energie z denních špiček na noc, kdy je poptávka po energii mnohem menší. Systém EMS může pracovat také tak, že zajistí, aby dobíjení akumulátoru elektromobilu probíhalo v době nízké spotřeby energie.
Mitsubishi rovněž vyvíjí integrovaný systém elektromobilu EIS, který komunikuje se systémem řízení energie domu (EMS). Systém EIS neustále monitoruje stav nabití trakčního akumulátoru elektromobilu (EV) nebo plug-in hybridu (P-HEV) a optimalizuje dobíjení akumulátoru tak, aby odpovídalo časovému plánu majitele při využívání vozidla.
To umožňuje, aby akumulátor elektromobilu (EV) nebo plug-in hybridu (P-HEV) byl plně nabitý, kdykoli s ním bude potřebovat majitel někam jet.
Inteligentní dům MiEV (MiEV House) ukazuje, jaké další role mohou elektromobily (EV) nebo plug-in hybridy (P-HEV) plnit: kromě pouhé dopravy mohou pomoci nově definovat řízení spotřeby energie v rámci regionu nebo celého státu a jako takové snížit celkovou spotřebu paliva a produkci emisí, při využití trakčních akumulátorů jako přídavného zařízení pro uskladnění energie pro dům MiEV (MiEV House).
Zkoumají se i další možné oblasti, a to ať již střednědobé nebo dlouhodobé: V poslední době se pozornost soustřeďuje na použití vysokokapacitních trakčních akumulátorů elektromobilů (EV) jako zdroje velkého množství energie v nouzových situacích. Proto Mitsubishi vyvíjí systém, ve kterém budou elektromobily schopné dodávat až 1500 W při připojení k napájecímu zařízení.
V dlouhodobém výhledu se Mitsubishi Motors ve spojení s americkou společností WiTricity Corporation a japonskou IHI Corporation pustila do výzkumu a vývoje snadno rozšiřitelných bezdrátových nabíjecích systémů pro dobíjení elektromobilů.
Bezdrátové systémy dobíjení využívají zařízení pro přenos energie umístěné na povrchu vozovky. Zařízení přenáší elektrickou energii do vozidla vybaveného zařízením pro příjem energie.
JL, 22.3.2012
Mitsubishi se zapojilo do řady testů ve snaze prozkoumat efektivní využití elektromobilů (EV) resp. plug-in hybridů (P-HEV) a recyklovaných akumulátorů z elektromobilů v souvislosti s rozvojem chytrých sítí pro efektivní využití elektrické energie v domácnostech, firmách a místních komunitách.
Interaktivní systém přispívá k optimalizaci využití energie tím, že umožňuje externí použití elektrické energie uložené ve vysokokapacitním trakčním akumulátoru elektromobilu (EV) nebo plug-in hybridu (P-HEV) pro napájení domů nebo jiných budov. Smyslem je přesunout celkovou spotřebu energie z denních špiček na noc, kdy je poptávka po energii mnohem menší. Systém EMS může pracovat také tak, že zajistí, aby dobíjení akumulátoru elektromobilu probíhalo v době nízké spotřeby energie.
Mitsubishi rovněž vyvíjí integrovaný systém elektromobilu EIS, který komunikuje se systémem řízení energie domu (EMS). Systém EIS neustále monitoruje stav nabití trakčního akumulátoru elektromobilu (EV) nebo plug-in hybridu (P-HEV) a optimalizuje dobíjení akumulátoru tak, aby odpovídalo časovému plánu majitele při využívání vozidla.
To umožňuje, aby akumulátor elektromobilu (EV) nebo plug-in hybridu (P-HEV) byl plně nabitý, kdykoli s ním bude potřebovat majitel někam jet.
Inteligentní dům MiEV (MiEV House) ukazuje, jaké další role mohou elektromobily (EV) nebo plug-in hybridy (P-HEV) plnit: kromě pouhé dopravy mohou pomoci nově definovat řízení spotřeby energie v rámci regionu nebo celého státu a jako takové snížit celkovou spotřebu paliva a produkci emisí, při využití trakčních akumulátorů jako přídavného zařízení pro uskladnění energie pro dům MiEV (MiEV House).
Zkoumají se i další možné oblasti, a to ať již střednědobé nebo dlouhodobé: V poslední době se pozornost soustřeďuje na použití vysokokapacitních trakčních akumulátorů elektromobilů (EV) jako zdroje velkého množství energie v nouzových situacích. Proto Mitsubishi vyvíjí systém, ve kterém budou elektromobily schopné dodávat až 1500 W při připojení k napájecímu zařízení.
V dlouhodobém výhledu se Mitsubishi Motors ve spojení s americkou společností WiTricity Corporation a japonskou IHI Corporation pustila do výzkumu a vývoje snadno rozšiřitelných bezdrátových nabíjecích systémů pro dobíjení elektromobilů.
Bezdrátové systémy dobíjení využívají zařízení pro přenos energie umístěné na povrchu vozovky. Zařízení přenáší elektrickou energii do vozidla vybaveného zařízením pro příjem energie.
JL, 22.3.2012
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout









