Mitsubishi Lancer Evolution na českém trhu
Společnost M Motors CZ s.r.o. uvedla na český trh dlouho očekávanou novou generaci modelu Lancer Evolution, v pořadí už desátou. Cena začíná na 1 149 900 Kč u verze v provedení GR a pětistupňovou mechanickou převodovkou.
[Své příznivce a fanoušky udržovala značka Mitsubishi Motors v napětí již od podzimu roku 2005, kdy na autosalonu v Tokiu představila nejprve studii Concept-X a v lednu 2007 v Detroitu další studii pod názvem Prototype-X, kterou mohli shlédnout také návštěvníci loňského autosalonu v Brně.
Stále však jde o Evolution, čtyřdveřový závodní vůz, se kterým můžete i na běžné silnice, stále zahrnuje nejnovější technologie (např. S-AWC), ale nově zkonstruovaný (nejde o evoluci předchozích modelů), má plně integrovaný design (není to metoda postupných vylepšení předchozích modelů), má vyzrálejší přístup k požadavkům trhu, lépe využívá špičkové technologie pro ještě lepší jízdní vlastnosti. A tak není divu, že Mitsubishi Motors opouští numerickou příponu a nová generace bude známá „jen“ jako Lancer Evolution.
Nejdůležitější fakta:
● karoserie vznikla v Mitsubishi Design Europe
● má společný design se zcela novým Lancerem Sportsedan
●v rámci rodiny Lancer je to první vůz s úplnou mřížkou „jet fighter“
● torzní tuhost je vyšší o 39% oproti předchozí generaci
● tuhost při ohybu je vyšší o 64 % v porovnání s modelem Lancer Evolution IX
● střešní panel, kapota, přední blatníky a rámová konstrukce zadního spoileru jsou z hliníku
● až 9 airbagů
● cílem je dosáhnout 5* v testech EURO-NCAP
● nový motor 4B11 je o 12 kg lehčí než původní 4G63
● v nabídce je pětistupňová manuální nebo dvouspojková automatizovaná převodovka TC-SST s možností manuálního nebo automatického režimu a nastavení jízdního režimu: normal, sport nebo supersport
● zavěšení přední nápravy: McPherson, vinuté pružiny
● zavěšení zadní nápravy: nezávislé viceprvkové
● super řízení pohonu všech kol (S-AWC): aktivní řízení stability (ASC), aktivní řízení stáčení (AYC), aktivní mezinápravový diferenciál (ACD) se snímači pro ovládání brzd a snímači stáčivé rychlosti, sportovní ABS a AYC
● výběr provozních režimů: asfalt, štěrk nebo sníh
● dva stupně výbavy: GSR a MR, které se od sebe liší především sadou pro vysoký výkon, která obsahuje jednoplášťové tlumiče vibrací Bilstein, vinuté pružiny Eibach, 18“ hliníková kola BBS a dvoudílné přední kotoučové brzdy Brembo
Mitsubishi Motors plánuje roční prodej v Evropě 3000 vozů (z toho 85 % s dvouspojkovou převodovkou TC-SST). Evolution by měl tvořit podle očekávání značky 6 % celkového objemu prodaných modelů Lancer.
Martin Krob, General Manager M Motors CZ s.r.o. uvedl: „Nová generace Evolution je stále tím sportovním dravcem, možná trochu komfortnějším, než jsme byli doposud zvyklí. Umožní nám tak oslovit širší skupinu zákazníků a počítáme s měsíčním prodejem 5-10 vozů. Nyní přicházíme s verzí GSR s manuální převodovkou. Verze MR s dvouspojkovou převodovkou TC-SST se začne prodávat v průběhu letošního podzimu.“
Základní technické údaje
Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objme: 1996 cm³
Výkon: 217 kW (295 k) při 6500/min
Toč.moment: 366 Nm při 3500/min
Rychlost: 240 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:5,4
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 13,6/8,3/10,2 l
Rozměry: 4505 x 1810 x 1480 mm
Rozvor kol: 2650 mm
Rozchod kol: 1545/1545 mm
(údaje pro verzi s pětistupňovou mechan.převodovkou)
JL, 4.7.2008
Stále však jde o Evolution, čtyřdveřový závodní vůz, se kterým můžete i na běžné silnice, stále zahrnuje nejnovější technologie (např. S-AWC), ale nově zkonstruovaný (nejde o evoluci předchozích modelů), má plně integrovaný design (není to metoda postupných vylepšení předchozích modelů), má vyzrálejší přístup k požadavkům trhu, lépe využívá špičkové technologie pro ještě lepší jízdní vlastnosti. A tak není divu, že Mitsubishi Motors opouští numerickou příponu a nová generace bude známá „jen“ jako Lancer Evolution.
Nejdůležitější fakta:
● karoserie vznikla v Mitsubishi Design Europe
● má společný design se zcela novým Lancerem Sportsedan
●v rámci rodiny Lancer je to první vůz s úplnou mřížkou „jet fighter“
● torzní tuhost je vyšší o 39% oproti předchozí generaci
● tuhost při ohybu je vyšší o 64 % v porovnání s modelem Lancer Evolution IX
● střešní panel, kapota, přední blatníky a rámová konstrukce zadního spoileru jsou z hliníku
● až 9 airbagů
● cílem je dosáhnout 5* v testech EURO-NCAP
● nový motor 4B11 je o 12 kg lehčí než původní 4G63
● v nabídce je pětistupňová manuální nebo dvouspojková automatizovaná převodovka TC-SST s možností manuálního nebo automatického režimu a nastavení jízdního režimu: normal, sport nebo supersport
● zavěšení přední nápravy: McPherson, vinuté pružiny
● zavěšení zadní nápravy: nezávislé viceprvkové
● super řízení pohonu všech kol (S-AWC): aktivní řízení stability (ASC), aktivní řízení stáčení (AYC), aktivní mezinápravový diferenciál (ACD) se snímači pro ovládání brzd a snímači stáčivé rychlosti, sportovní ABS a AYC
● výběr provozních režimů: asfalt, štěrk nebo sníh
● dva stupně výbavy: GSR a MR, které se od sebe liší především sadou pro vysoký výkon, která obsahuje jednoplášťové tlumiče vibrací Bilstein, vinuté pružiny Eibach, 18“ hliníková kola BBS a dvoudílné přední kotoučové brzdy Brembo
Mitsubishi Motors plánuje roční prodej v Evropě 3000 vozů (z toho 85 % s dvouspojkovou převodovkou TC-SST). Evolution by měl tvořit podle očekávání značky 6 % celkového objemu prodaných modelů Lancer.
Martin Krob, General Manager M Motors CZ s.r.o. uvedl: „Nová generace Evolution je stále tím sportovním dravcem, možná trochu komfortnějším, než jsme byli doposud zvyklí. Umožní nám tak oslovit širší skupinu zákazníků a počítáme s měsíčním prodejem 5-10 vozů. Nyní přicházíme s verzí GSR s manuální převodovkou. Verze MR s dvouspojkovou převodovkou TC-SST se začne prodávat v průběhu letošního podzimu.“
Základní technické údaje
Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objme: 1996 cm³
Výkon: 217 kW (295 k) při 6500/min
Toč.moment: 366 Nm při 3500/min
Rychlost: 240 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:5,4
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 13,6/8,3/10,2 l
Rozměry: 4505 x 1810 x 1480 mm
Rozvor kol: 2650 mm
Rozchod kol: 1545/1545 mm
(údaje pro verzi s pětistupňovou mechan.převodovkou)
JL, 4.7.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout












