Mitsubishi Lancer - sportovní ambice zavazují
Díky přesnému a rychlému ovládání, nápadnému designu a 35leté historii modelu Lancer v automobilovém sportu bude nový Lancer pro evropské zákazníky bezpochyby svěží alternativou žádaných a na svou tradici hrdých sportovních značek.
Nová rodina Lancerů, která bude uvedena na trh v Evropě během posledního čtvrtletí roku 2007, se bude progresivně rozrůstat, aby mohla nabídnout kompletní modelovou řadu. Podle pohonných jednotek je rozdělena do čtyř kategorií - základní, střední, vyšší a superauto.
S ohledem na požadavky evropského trhu bude nabízen se známým vznětovým čtyřválcem 2.0 se systémem dodávky paliva VAG a technologií pumpa-tryska, který produkuje 140 k a mj. pohání modely Grandis Di-D a Outlander Di-D.
Jen dodejme, že v roce 2010 přibude ještě výkonný turbodiesel se vstřikováním common-rail, vstřikovači piezo a turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek. Tato nová generace turbodieselu bude splňovat emisní normu Euro-5, přičemž využívá filtr pevných částí (DPF) včetně katalyzátoru zachycující oxidy dusíku (NOx). Tím zajišťuje splnění emisních norem Tier II Bin 5 platných v USA, které požadují, aby hodnoty NOx byly nižší než u benzinových motorů. Turbodmychadlo Mitsubishi je díky proměnnému difuzéru schopné regulovat průtok vzduchu z kompresoru do sání. Kombinace těchto technologií přinese výjimečnou kombinaci výkonu a nízké spotřeby paliva.
Modely Lancer určené pro Severní Ameriku pohání benzinový čtyřválec 2.0 DOHC MIVEC s výkonem 152 k při 6000/min a točivým momentem 199 N.m při 4250/min.
Za Atlantikem je k dispozici ve třech stupních výbavy – DE, ES a sportovně laděný GTS. Model ES charakterizují mj.rafinovaný vzhled podtržený pětipaprskovými 16” disky, chromované kryty zrcátek a orámováním mřížky přední masky. Design GTS se od ostatních modelů liší, především desetipaprskovými 18” disky, spoilerem předního nárazníku, prahovými spoilery, mlhovkami, zadním spoilerem a chromovanou koncovkou výfuku.
Desátá generace je prvním Mitsubishi v Severní Americe, který za příplatek nabízí převodovku s plynule proměnným řazením (CVT) místo konvenční automatické. S převodovkou CVT nabízí Lancer GTS šestistupňový jízdní režim Sportronic®, umožňující manuální řazení rychlostních stupňů prostřednictvím ovladačů umístěných pod volantem.
V Evropě bude CVT jednou z nabízených variant převodovek vedle pětistupňové a šestistupňové manuální nebo čtyřstupňové automatické převodovky.
Zvětšení rozchodu předních i zadních kol o 60 mm (1530 mm) podporuje jízdní stabilitu. Rozvor náprav byl prodloužen na 2635 mm (z původních 2600 mm) a celková šířka zvětšena na 1760 mm (z 1695 mm), přičemž délka byla zkrácena o 15 mm.
Vysoká pevnost skeletu, které bylo dosaženo použitím vysoce pevnostní oceli, umožňuje sportovní vyladění podvozku a současně přináší klidnou a plynulou jízdu. Sportovní naladění podvozku je na úrovni spíše drahých evropských sportovních sedanů. Přední náprava využívá vzpěry McPherson, zadní náprava je sofistikovaná víceprvková. Na 18” kolech jsou pneumatiky o rozměru 215/45 R18. Kotoučové brzdy GTS, shodné s Outlanderem, jsou vpředu vzduchem chlazené.
Sportovní sedan se může pochlubit novou generací bezpečnostní konstrukce skeletu kompaktní karoserie Reinforced Impact Safety Evolution (RISE), která rozptyluje energii působící při bočních a zadních nárazech a řídí průběh deformace. Tím zvyšuje míru ochrany cestujících a při nárazech zezadu napomáhá chránit palivový systém před poškozením.
Výčet bezpečnostních prvků, jeden z nejobsáhlejších v daném segmentu, zahrnuje doplňkový ochranný systém duálních předních airbagů (SRS) se senzory zabudovanými v sedadlech, standardní boční airbagy předních sedadel, okenní airbagy a kolenní vak řidiče.
Verze ES a GTS disponují protiblokovacím brzdovým systémem (ABS) se systémem elektronického rozdělování brzdné síly (EBD) a monitorováním tlaku vzduchu v pneumatikách.
Stejně jako exteriér, jsou také pro interiér charakteristické hladké plochy bez laciných efektů a výběr kvalitních materiálů. Celkový tvar a design přístrojové desky umocňují dojem většího interiéru, než u některých konkurentů. Dojem prostornosti a vzdušnosti není jen iluze, neboť nový Lancer přináší cestujícím více životního prostoru.
Ovládací prvky audiosystému s povrchovou úpravu v piano-černé barvě propůjčující interiéru vzhled vozu vyšší třídy. Kovová povrchová úprava zvýrazňuje orámování manžety řadicí páky, u modelů ES a GTS také ovládací prvky audiosystému a tempomatu.
Všechny modely jsou vybaveny přípravnou instalační sadou pro satelitní radiopřijímač SIRIUS®, ,která je součástí volitelného příslušenství Sun a Sound (ES a GTS). Tyto sady přinášejí kombinace elektricky ovládaného střešního okna, satelitního radiopřijímače SIRIUS® s šestiměsíčním předplatným a výkonem 650 wattů a špičkovým audiosystémem Rockford-Fosgate® . V modelu GTS nechybí bezdrátová technologie Bluetooth® a jako jediný nabízí sadu volitelného příslušenství Navigation a Technology, kterou tvoří navigační systém s pevným diskem (HDD) s kapacitou 30 GB a funkcí digitálního hudebního serveru
Společnost Mitsubishi Motors se při konstrukci nové generace Lanceru zaměřila rovněž na snížení provozních nákladů, zvýšení spolehlivosti a prodloužení životnosti. Například vyměnitelné deformační prvky použité na předních částech podběhů snižují náklady za opravu vozu po lehčích nehodách.
Jindřich Lasík 1.11.2007
S ohledem na požadavky evropského trhu bude nabízen se známým vznětovým čtyřválcem 2.0 se systémem dodávky paliva VAG a technologií pumpa-tryska, který produkuje 140 k a mj. pohání modely Grandis Di-D a Outlander Di-D.
Jen dodejme, že v roce 2010 přibude ještě výkonný turbodiesel se vstřikováním common-rail, vstřikovači piezo a turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek. Tato nová generace turbodieselu bude splňovat emisní normu Euro-5, přičemž využívá filtr pevných částí (DPF) včetně katalyzátoru zachycující oxidy dusíku (NOx). Tím zajišťuje splnění emisních norem Tier II Bin 5 platných v USA, které požadují, aby hodnoty NOx byly nižší než u benzinových motorů. Turbodmychadlo Mitsubishi je díky proměnnému difuzéru schopné regulovat průtok vzduchu z kompresoru do sání. Kombinace těchto technologií přinese výjimečnou kombinaci výkonu a nízké spotřeby paliva.
Modely Lancer určené pro Severní Ameriku pohání benzinový čtyřválec 2.0 DOHC MIVEC s výkonem 152 k při 6000/min a točivým momentem 199 N.m při 4250/min.
Za Atlantikem je k dispozici ve třech stupních výbavy – DE, ES a sportovně laděný GTS. Model ES charakterizují mj.rafinovaný vzhled podtržený pětipaprskovými 16” disky, chromované kryty zrcátek a orámováním mřížky přední masky. Design GTS se od ostatních modelů liší, především desetipaprskovými 18” disky, spoilerem předního nárazníku, prahovými spoilery, mlhovkami, zadním spoilerem a chromovanou koncovkou výfuku.
Desátá generace je prvním Mitsubishi v Severní Americe, který za příplatek nabízí převodovku s plynule proměnným řazením (CVT) místo konvenční automatické. S převodovkou CVT nabízí Lancer GTS šestistupňový jízdní režim Sportronic®, umožňující manuální řazení rychlostních stupňů prostřednictvím ovladačů umístěných pod volantem.
V Evropě bude CVT jednou z nabízených variant převodovek vedle pětistupňové a šestistupňové manuální nebo čtyřstupňové automatické převodovky.
Zvětšení rozchodu předních i zadních kol o 60 mm (1530 mm) podporuje jízdní stabilitu. Rozvor náprav byl prodloužen na 2635 mm (z původních 2600 mm) a celková šířka zvětšena na 1760 mm (z 1695 mm), přičemž délka byla zkrácena o 15 mm.
Vysoká pevnost skeletu, které bylo dosaženo použitím vysoce pevnostní oceli, umožňuje sportovní vyladění podvozku a současně přináší klidnou a plynulou jízdu. Sportovní naladění podvozku je na úrovni spíše drahých evropských sportovních sedanů. Přední náprava využívá vzpěry McPherson, zadní náprava je sofistikovaná víceprvková. Na 18” kolech jsou pneumatiky o rozměru 215/45 R18. Kotoučové brzdy GTS, shodné s Outlanderem, jsou vpředu vzduchem chlazené.
Sportovní sedan se může pochlubit novou generací bezpečnostní konstrukce skeletu kompaktní karoserie Reinforced Impact Safety Evolution (RISE), která rozptyluje energii působící při bočních a zadních nárazech a řídí průběh deformace. Tím zvyšuje míru ochrany cestujících a při nárazech zezadu napomáhá chránit palivový systém před poškozením.
Výčet bezpečnostních prvků, jeden z nejobsáhlejších v daném segmentu, zahrnuje doplňkový ochranný systém duálních předních airbagů (SRS) se senzory zabudovanými v sedadlech, standardní boční airbagy předních sedadel, okenní airbagy a kolenní vak řidiče.
Verze ES a GTS disponují protiblokovacím brzdovým systémem (ABS) se systémem elektronického rozdělování brzdné síly (EBD) a monitorováním tlaku vzduchu v pneumatikách.
Stejně jako exteriér, jsou také pro interiér charakteristické hladké plochy bez laciných efektů a výběr kvalitních materiálů. Celkový tvar a design přístrojové desky umocňují dojem většího interiéru, než u některých konkurentů. Dojem prostornosti a vzdušnosti není jen iluze, neboť nový Lancer přináší cestujícím více životního prostoru.
Ovládací prvky audiosystému s povrchovou úpravu v piano-černé barvě propůjčující interiéru vzhled vozu vyšší třídy. Kovová povrchová úprava zvýrazňuje orámování manžety řadicí páky, u modelů ES a GTS také ovládací prvky audiosystému a tempomatu.
Všechny modely jsou vybaveny přípravnou instalační sadou pro satelitní radiopřijímač SIRIUS®, ,která je součástí volitelného příslušenství Sun a Sound (ES a GTS). Tyto sady přinášejí kombinace elektricky ovládaného střešního okna, satelitního radiopřijímače SIRIUS® s šestiměsíčním předplatným a výkonem 650 wattů a špičkovým audiosystémem Rockford-Fosgate® . V modelu GTS nechybí bezdrátová technologie Bluetooth® a jako jediný nabízí sadu volitelného příslušenství Navigation a Technology, kterou tvoří navigační systém s pevným diskem (HDD) s kapacitou 30 GB a funkcí digitálního hudebního serveru
Společnost Mitsubishi Motors se při konstrukci nové generace Lanceru zaměřila rovněž na snížení provozních nákladů, zvýšení spolehlivosti a prodloužení životnosti. Například vyměnitelné deformační prvky použité na předních částech podběhů snižují náklady za opravu vozu po lehčích nehodách.
Jindřich Lasík 1.11.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout