Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mitsubishi Lancer - sportovní ambice zavazují

Díky přesnému a rychlému ovládání, nápadnému designu a 35leté historii modelu Lancer v automobilovém sportu bude nový Lancer pro evropské zákazníky bezpochyby svěží alternativou žádaných a na svou tradici hrdých sportovních značek.

Nová rodina Lancerů, která bude uvedena na trh v Evropě během posledního čtvrtletí roku 2007, se bude progresivně rozrůstat, aby mohla nabídnout kompletní modelovou řadu. Podle pohonných jednotek je rozdělena do čtyř kategorií - základní, střední, vyšší a superauto.
S ohledem na požadavky evropského trhu bude nabízen se známým vznětovým čtyřválcem 2.0 se systémem dodávky paliva VAG a technologií pumpa-tryska, který produkuje 140 k a mj. pohání modely Grandis Di-D a Outlander Di-D.
Jen dodejme, že v roce 2010 přibude ještě výkonný turbodiesel se vstřikováním common-rail, vstřikovači piezo a turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek. Tato nová generace turbodieselu bude splňovat emisní normu Euro-5, přičemž využívá filtr pevných částí (DPF) včetně katalyzátoru zachycující oxidy dusíku (NOx). Tím zajišťuje splnění emisních norem Tier II Bin 5 platných v USA, které požadují, aby hodnoty NOx byly nižší než u benzinových motorů. Turbodmychadlo Mitsubishi je díky proměnnému difuzéru schopné regulovat průtok vzduchu z kompresoru do sání. Kombinace těchto technologií přinese výjimečnou kombinaci výkonu a nízké spotřeby paliva.
Modely Lancer určené pro Severní Ameriku pohání benzinový čtyřválec 2.0 DOHC MIVEC s výkonem 152 k při 6000/min a točivým momentem 199 N.m při 4250/min.
Za Atlantikem je k dispozici ve třech stupních výbavy – DE, ES a sportovně laděný GTS. Model ES charakterizují mj.rafinovaný vzhled podtržený pětipaprskovými 16” disky, chromované kryty zrcátek a orámováním mřížky přední masky. Design GTS se od ostatních modelů liší, především desetipaprskovými 18” disky, spoilerem předního nárazníku, prahovými spoilery, mlhovkami, zadním spoilerem a chromovanou koncovkou výfuku.
Desátá generace je prvním Mitsubishi v Severní Americe, který za příplatek nabízí převodovku s plynule proměnným řazením (CVT) místo konvenční automatické. S převodovkou CVT nabízí Lancer GTS šestistupňový jízdní režim Sportronic®, umožňující manuální řazení rychlostních stupňů prostřednictvím ovladačů umístěných pod volantem.
V Evropě bude CVT jednou z nabízených variant převodovek vedle pětistupňové a šestistupňové manuální nebo čtyřstupňové automatické převodovky.
Zvětšení rozchodu předních i zadních kol o 60 mm (1530 mm) podporuje jízdní stabilitu. Rozvor náprav byl prodloužen na 2635 mm (z původních 2600 mm) a celková šířka zvětšena na 1760 mm (z 1695 mm), přičemž délka byla zkrácena o 15 mm.
Vysoká pevnost skeletu, které bylo dosaženo použitím vysoce pevnostní oceli, umožňuje sportovní vyladění podvozku a současně přináší klidnou a plynulou jízdu. Sportovní naladění podvozku je na úrovni spíše drahých evropských sportovních sedanů. Přední náprava využívá vzpěry McPherson, zadní náprava je sofistikovaná víceprvková. Na 18” kolech jsou pneumatiky o rozměru 215/45 R18. Kotoučové brzdy GTS, shodné s Outlanderem, jsou vpředu vzduchem chlazené.
Sportovní sedan se může pochlubit novou generací bezpečnostní konstrukce skeletu kompaktní karoserie Reinforced Impact Safety Evolution (RISE), která rozptyluje energii působící při bočních a zadních nárazech a řídí průběh deformace. Tím zvyšuje míru ochrany cestujících a při nárazech zezadu napomáhá chránit palivový systém před poškozením.
Výčet bezpečnostních prvků, jeden z nejobsáhlejších v daném segmentu, zahrnuje doplňkový ochranný systém duálních předních airbagů (SRS) se senzory zabudovanými v sedadlech, standardní boční airbagy předních sedadel, okenní airbagy a kolenní vak řidiče.
Verze ES a GTS disponují protiblokovacím brzdovým systémem (ABS) se systémem elektronického rozdělování brzdné síly (EBD) a monitorováním tlaku vzduchu v pneumatikách.
Stejně jako exteriér, jsou také pro interiér charakteristické hladké plochy bez laciných efektů a výběr kvalitních materiálů. Celkový tvar a design přístrojové desky umocňují dojem většího interiéru, než u některých konkurentů. Dojem prostornosti a vzdušnosti není jen iluze, neboť nový Lancer přináší cestujícím více životního prostoru.
Ovládací prvky audiosystému s povrchovou úpravu v piano-černé barvě propůjčující interiéru vzhled vozu vyšší třídy. Kovová povrchová úprava zvýrazňuje orámování manžety řadicí páky, u modelů ES a GTS také ovládací prvky audiosystému a tempomatu.
Všechny modely jsou vybaveny přípravnou instalační sadou pro satelitní radiopřijímač SIRIUS®, ,která je součástí volitelného příslušenství Sun a Sound (ES a GTS). Tyto sady přinášejí kombinace elektricky ovládaného střešního okna, satelitního radiopřijímače SIRIUS® s šestiměsíčním předplatným a výkonem 650 wattů a špičkovým audiosystémem Rockford-Fosgate® . V modelu GTS nechybí bezdrátová technologie Bluetooth® a jako jediný nabízí sadu volitelného příslušenství Navigation a Technology, kterou tvoří navigační systém s pevným diskem (HDD) s kapacitou 30 GB a funkcí digitálního hudebního serveru
Společnost Mitsubishi Motors se při konstrukci nové generace Lanceru zaměřila rovněž na snížení provozních nákladů, zvýšení spolehlivosti a prodloužení životnosti. Například vyměnitelné deformační prvky použité na předních částech podběhů snižují náklady za opravu vozu po lehčích nehodách.

Jindřich Lasík 1.11.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar